Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ceny paliw w regionie znowu rosną. Prezydent Koszalina pisze do UOKiK

Jakub Roszkowski
Jakub Roszkowski
W Słupsku ceny paliw spadają, u nas rosną. Różnica w tych cenach wczoraj sięgnęła blisko 70 groszy na litrze!
W Słupsku ceny paliw spadają, u nas rosną. Różnica w tych cenach wczoraj sięgnęła blisko 70 groszy na litrze! archiwum polskapress
W Słupsku ceny paliw spadają, u nas rosną. Różnica w tych cenach sięgnęła blisko 70 groszy na litrze!

Pan Piotr, nasz stały Czytelnik z Koszalina, często podróżujący do Słupska, podesłał nam ponownie zdjęcie cennika z samoobsługowej stacji przy sklepie Leclerc w Słupsku. Zdjęcie zostało zrobione w czwartek wieczorem. Tam benzynę bezołowiową Pb95 sprzedawali po 4,18 zł za litr, a olej napędowy był w cenie jedynie 3,97 zł za litr. W Koszalinie było więc o prawie 70 groszy drożej!

- Oczywiście zdajemy sobie sprawę z tej sytuacji i już kilkukrotnie wysyłaliśmy prośby do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, by przyjrzał się sprawie - mówi Piotr Jedliński, prezydent Koszalina.

Przyznaje jednak, że te pisma nie przyniosły rezultatu. Nadal Koszalin ma jedne z najwyższych cen paliw w kraju.

- Będziemy więc chyba ponownie pisali do UOKiK, by jednak zajął się tym poważnym dla mieszkańców problemem.

Problem jest, bo nawet miejska stacja MZK proponowała ceny wyższe niż te w Słupsku o 50 groszy. Olej napędowy mieli tu w cenie 4,49 zł za litr, czyli 52 grosze drożej niż w Słupsku. Benzynę sprzedawano tu po 4,54 zł za litr, czyli 36 groszy drożej niż w Słupsku.

Na pytanie czy i jeśli tak, to kiedy w Koszalinie pojawi się tania stacja samoobsługowa, nikt nie potrafił nam odpowiedzieć. Na razie płacimy więc drogo, np na Orlenie 4,64 zł za litr Pb95 i 4,63 zł za litr ON.

Ministerstwo Infrastruktury zapowiedziało zwiększenie nadzoru nad badaniami technicznymi aut, a diagności będą musieli robić zdjęcia każdego pojazdu i bezpiecznie przechowywać dokumentację. Zaostrzenie procedur resort tłumaczy koniecznością skutecznej eliminacji z ruchu niesprawnych samochodów.Oczywiście nie chodzi o okresowe przeglądy w ASO, zalecane przez producentów aut, lecz o obowiązkowe badania techniczne w okręgowych SKP – niezbędne, aby pojazd w ogóle został dopuszczony do ruchu po drogach publicznych. Przypomnijmy, że samochody fabrycznie nowe posiadające homologację pierwsze badanie przechodzą po 3 latach od pierwszej rejestracji, drugie po kolejnych 2 latach, a następne nie później niż rok od poprzedniego badania.Pomysł, nad którym pracuje resort infrastruktury, nie jest nowy. Ustawa przewidująca nowe przepisy dotyczące stacji kontroli pojazdów, była już procedowana, jednak wzbudziła kontrowersje i zaniechano prac sejmowych. Teraz badania techniczne i funkcjonowanie SKP powracają. Projekt ma zostać przyjęty jesienią 2020 roku.

Nowe zasady przeglądów technicznych. Diagności będą fotograf...

Kody na prawie jazdy - czy wiesz co oznaczają? Lepiej ich nie ignorować, bo kontrola drogowa może się dla nas źle skończyć, jeśli mamy jakieś liczby na rewersie prawa jazdy!Zobacz na kolejnym slajdzie >>>>

Masz te liczby ukryte na prawie jazdy? Możesz mieć duże kłop...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo