Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

60 Sekund Biznesu: Kupujemy w internecie, ale płacimy przy odbiorze

Redakcja
Polscy klienci nie ufają zakupom w sieci, dlatego wolą płacić przy odbiorze paczki.
Polscy klienci nie ufają zakupom w sieci, dlatego wolą płacić przy odbiorze paczki. 123RF
Wartość rynku e-commerce w Polsce szacuje się na 36-40 miliardów złotych. Jak wynika z raportu Gemius już blisko 60 proc. osób korzysta ze smartfonów robiąc zakupy internetowe. Największe sklepy internetowe udostępniają klientom średnio ponad 5 metod płatności za zakupy.

Mimo dużego wyboru możliwych płatności, wielu kupujących woli uregulować rachunek dopiero po odebraniu przesyłki. Dla sprzedawców oznacza to konieczność długiego oczekiwania na należności.

Jeżeli chodzi o samą penetrację internetu, to jesteśmy na takiej średniej europejskiej. Natomiast patrząc na udziały e- commerce w całości sprzedaży, to tutaj znajdujemy się jeszcze w ogonie Europy. Szacujemy, że e- commerce stanowi 5-6 proc. sprzedaży detalicznej- tłumaczy w rozmowie z AIP Rafał Zych, Dyrektor Innovation Lab ING Bank Śląski.

Pay-by-link, karta debetowa lub kredytowa, Blik, masterpass, visa checkout, zwykły przelew lub gotówka za pobraniem – użytkownicy polskich sklepów internetowych mają w czym wybierać, jeśli chodzi o formę zapłaty za zamówienie. Z badania Koszyk Roku 2018, przeprowadzonego przez fintech Twisto w 100 na największych sklepach internetowych wynika, że duzi sprzedawcy udostępniają klientom średnio 5,7 metod płatności.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: 60 Sekund Biznesu: Kupujemy w internecie, ale płacimy przy odbiorze - Strefa Biznesu