Akcja Narodowego Funduszu Zdrowia odbyła się przed siedzibą Zakładu Ubezpieczeń Społecznych przy ul. Citroëna w Szczecinie (na prawobrzeżu). W specjalnym namiocie, między godz. 10 a 14 doradcy NFZ tłumaczyli chętnym, jak po wakacjach przygotować się do nadchodzącej jesieni. Mówili między innymi:
- jak zadbać o zdrowy kręgosłup i jak poradzić sobie z jego bólem
- jak "ogarnąć" zdrowy powrót do szkoły
- co wpływa na funkcjonowanie mózgu i jak zwiększyć jego efektywność
- jak uzyskać skierowanie na badania w ramach programu "Profilaktyka 40 PLUS"
.
Na stanowisku profilaktyczno-edukacyjnym chętni mogli też skorzystać z pomiarów certyfikowanym analizatorem składu ciała (m.in. pomiaru poziomu tłuszczu, wody w organizmie i BMI) a także przy pomocy fantomów nauczyć się samobadania piersi i jąder.
- Fantomy do nauki samobadania się mamy zarówno w Szczecinie jaki i w delegaturze w Koszalinie - mówi Małgorzata Koszur, rzeczniczka prasowa ZOW NFZ w Szczecinie. - Zachęcam do tej formy profilaktyki. Znając zasady samobadania możemy nie jednokrotnie zapobiec poważnej chorobie.
Rzeczniczka prasowa ZOW NFZ zapewnia, że czas poświęcony na samoleczenie nie jest stracony.
- Przeciwnie - twierdzi. - Ważne jest każde nasze działanie w tym kierunku. Każda wykryta palpacyjnie zmiana, im drobniejsza, tym jest łatwiejsza w leczeniu.
W namiocie NFZ można też było uzyskać informacje o programach profilaktycznych NFZ i Ministerstwa Zdrowia, w tym "Profilaktyka 40 PLUS" oraz informacje o nowej odsłonie Akademii NFZ - portalu stanowiącego kompendium wiedzy o profilaktyce.
- Promujemy portal NFZ o darmowych dietach, filmowy cykl treningowy "8 tygodni do zdrowia", aplikacje: Moje IKP, Moje Fizjo Plus i Teleplatformę Pierwszego Kontaktu, czyli możliwość telefonicznej konsultacji lekarskiej w nocy, niedziele i święta - wymienia rzeczniczka NFZ. - Będziemy też zachęcać do zapoznania się z magazynem NFZ "Ze Zdrowiem" oraz wydanym przez ZOW NFZ biuletynem pt. "Historie prawdziwe o walce z chorobą, opowiedziane przez pacjentów i lekarzy".
Do akcji NFZ włączył się również Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Na specjalnie przygotowanym stanowisku specjaliści pomagali założyć konto na Platformie Usług Elektronicznych.
- Za pomocą tej platformy można przez internet przesłać do ZUS większość wniosków - tłumaczy Dagmara Jaworowska, opiekun płatnika strategicznego. - Poza tym możemy sprawdzić swoje dane, stan konta ZUS, wyliczyć prognozowaną emeryturę czy umówić wizytę w ZUS.
Przy stanowisku ZUS można też było pobrać na telefon aplikację mZUS.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?