Giulia, Tonale i Stelvio to trzy modele Alfa Romeo dostępne aktualnie, nie tylko w polskich salonach sprzedaży. Dopiero pod koniec tego roku dołączy do nich czwarta Alfa Milano. Tymczasem na palcach jednej ręki można policzyć marki oferujące tak skromną gamę swoich samochodów. W przypadku Alfy to jednak nie dziwi, bo jakby nie sięgnąć głęboko w jej historię to nawet jeśli kiedykolwiek portfolio marki z Mediolanu sprowadzało się do zaledwie paru modeli, to i tak były one wyjątkowe. Wprowadzane właśnie do gamy ekskluzywne wersje Tributo Italiano są tego kolejnym przykładem.
W hołdzie Włochom
Kiedy przetłumaczymy dosłownie hasło Tributo Italiano to okaże się, że to nic innego jak hołd oddany włoskim korzeniom marki. Alfa Romeo to przecież i tak kwintesencja włoskiej motoryzacji ale właśnie ten aspekt swojego rodowodu firma chce obecnie wykorzystać do maksimum. Każdy z trzech modeli proponowanych w wersji Tributo Italiano ma bowiem jeszcze więcej włoskich akcentów. Podkreślamy akcentów, bo też do tego przygotowanie Giulii, Tonale i Stelvio przede wszystkim się sprowadziło.
Mimo, iż Alfa kojarzy się głównie z kolorem czerwonym nadwozia to jednak w przypadku Tributo Italiano na pierwszy plan wysuwają się trzy: czerwony, biały i zielony.
Tributo Italiano to teraz topowe wersje każdego z trzech obecnie produkowanych modeli Alfa Romeo. Oferowane są wyłącznie właśnie tylko w trzech kolorach tworzących włoską flagę (czerwony Rosso Alfa, zielony Verde Montreal i biały Alfa). Każdy w połączeniu z czarnym dachem.
W samochodach tych znajdziemy ponadto także trójbarwne akcenty w kilku miejscach na zewnątrz np. na lusterkach bocznych oraz we wnętrzu, ot chociażby na oparciach foteli. Wiele innych wyróżniających je elementów składa się na oryginalny wygląd owej serii: specjalne wykończenie przedniego grilla w kształcie litery V (w kolorze czarnym w modelu Giulia i Stelvio a w Dark Miron w Tonale), felgi aluminiowe (21cali w Stelvio, nowe „19” w Giulii, 20-calowe w Tonale), wszystkie w najbogatszych wersjach połączone ze sportowymi, czerwonymi zaciskami hamulcowymi Brembo. Poza tym, aby jeszcze bardziej podkreślić sportowy charakter tej samochodów z tej serii, we wszystkich modelach (a w Tonale po raz pierwszy), zastosowano specjalny zestaw wykończenia zewnętrznych elementów nadwozia np. listwy progowe, dolna część zderzaków przednich i tylnych, nadkola lakierując je w takim samym kolorze jak całe nadwozie.
Dodatkowo, w hybrydowej wersji Tonale Q4 PHEV osłony podwozia oraz boczne i przednie elementy wykończone zostały matowym czarnym kolorem. Ten model ma również chromowane podwójne końcówki wydechu oraz adaptacyjne reflektory Full-LED Matrix.
Także we wnętrzu
sportowy charakter odnajdujemy we wnętrzu trzech modeli Tributo Italiano. W szczególności, nowe sportowe fotele z czarnej perforowanej skóry posiadają czerwone przeszycia, a na przednich zagłówkach wyhaftowano charakterystyczne logo serii specjalnej. Nowością są również czerwone obszycia deski rozdzielczej, przednich foteli i wewnętrznych paneli drzwi. Ponadto, Tonale Tributo Italiano oferuje nową deskę rozdzielczą „carbon design” z logo Alfa Romeo oraz oświetlenie ambientowe i aluminiowe listwy progowe.
Pod maską…
Gamę silników w Giulii i Stelvio Tributo Italiano tworzą do wyboru turbodoładowany silnik benzynowy 2,0 l o mocy 280 KM oraz turbodiesel 2,2 l o mocy 210 KM. Obie jednostki współpracują z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Oba modele maja także napęd przenoszony na wszystkie koła Q4. Dostępny jest również turbodiesel o mocy 160 KM z napędem tylko na tylne koła.
Natomiast Tonale Tributo Italiano może mieć albo „zwykły” napęd hybrydowy 1,5 l o mocy 160 KM z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów TCT, albo hybrydę typu Plug-In Hybrid Q4 o mocy 280 KM. Tu dodajmy jeszcze, że bezemisyjnie ta hybryda pozwala pojechać w ruchu miejskim nawet 80 km.
Tego nie widać, ale jest
Wygląd to jedno, ale przecież Alfa Romeo to również sportowy charakter w czasie jazdy. Dlatego inżynierowie sporo uwagi poświęcili parametrom technicznym modelom w omawianej wersji Tributo Italiano. Dlatego każdy z nich ma np. w standardzie aktywne zawieszenie Dual-Stage Valve z elektronicznie sterowaną siłą tłumienia. Z kolei aktywne zawieszenie Alfa Active Suspension na bieżąco dostosowuje się do warunków jazdy na drodze i pozwala wybrać styl jazdy bardziej ukierunkowany na osiągi lub na komfort.
Pakiet systemów bezpieczeństwa w zależności od modelu obejmuje m.in.: system wspomagania kierowcy (ADAS) umożliwiający autonomiczną jazdę poziomu 2, kamery z widokiem 360° (w Tonale), system wykrywania martwego pola i system wykrywania obiektów na drodze cofania, czujniki boczne oraz elektrochromatyczne lusterka boczne.
W polskich salonach Alfa Romeo ceny wersji Tributo Italiano dla poszczególnych modeli rozpoczynają się od kwot: Tonale – 220 300 zł, Giulia – 274 800 zł oraz Stelvio – 304 800 złotych.
Piknik motocyklowy w Zduńskiej Woli
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?