Popularna również u nas astra III z nieznacznie poprawioną stylistyką i oszczędniejszymi silnikami pojawi się u dealerów w lutym 2007 roku.
Trzecia generacja astry trafiła na rynek w marcu 2004 roku. Nowa odsłona kompaktowego opla wprowadziła się do sprzedaży znakomicie. Od chwili debiutu sprzedano ponad 1,2 mln egzemplarzy. Model ten stał się jednym z liderów w europejskich statystykach sprzedaży.
Włoska inauguracja
Odświeżona astra III debiutuje podczas salonu samochodowego w Bolonii (7-17 bm.). Na pierwszy rzut oka niemal nie różni się od dotychczasowego modelu. Diabeł tkwi w szczegółach. W wersji z nadwoziem pięciodrzwiowym i kombi pojawiła się szersza chromowana listwę z firmowym logo. Ten ozdobny element rozciąga się na osłonę chłodnicy. Bardziej opływowe są zagłębienia świateł przeciwmgielnych w przednim zderzaku. W przyszłości oferowane będą reflektory ksenonowe oraz AFL z dynamicznym doświetlaniem zakrętów. Z tyłu nowością są światła w trójwymiarowym układzie blokowym oraz chromowane obudowy reflektorów. Klosze są przezroczyste, tak jak w modelu GTC. Astra III w wersji kombi zostanie wyposażona dodatkowo w relingi dachowe z aluminium, a model GTC w osłonę chłodnicy w kształcie plastra miodu, co ma jeszcze bardziej podkreślać sportowy charakter tej wersji.
Błysk chromu
Wnętrze astry III zawiera więcej elementów wykańczanych chromem (obwódki przełączników klimatyzacji i radia), a także nowe wykończenie drzwi i deski rozdzielczej. W wersji Cosmo pojawi się luksusowy lakier fortepianowy na konsoli środkowej i dekoracyjne panele. Wiosną przyszłego roku w "trójce" będzie dostępny system audio-informacyjny CD 30 MP3 z zewnętrznym gniazdem umożliwiającym podłączenie iPoda.
W zakresie komfortu i bezpieczeństwa w zmodyfikowanym oplu zastosowanie znajdzie system IDSPlus (opcja) z elektronicznym układem stałej kontroli amortyzacji (CDC). System ten zapewnia optymalizację ustawień układu jezdnego bez względu na warunki drogowe. Innym nowatorskim rozwiązaniem jest system dbający o stabilność jazdy z przyczepą.
Jedenaście silników
Gama silników astry III została poszerzona o dwie nowe, wydajne jednostki benzynowe o takiej samej pojemności 1,6 litra i dwie wysokoprężne z wtryskiem common-rail i turbodoładowaniem 1,7 CDTI. Silniki 1,7 CDTI dysponują mocą 110 i 125 KM i współpracują z sześciobiegową skrzynią manualną. Są one wyposażone w cztery zawory na każdy cylinder, system kontroli mieszanki i bezobsługowy filtr cząstek stałych. W ofercie astry III zastąpią wiosną 2007 silniki 1,9 CDTI (100 i 120 KM). Dzięki zwiększonemu momentowi obrotowemu nowe jednostki dostarczają większą moc przy niższym poziomie emisji spalin. W sumie oferta silnikowa odnowionej astry III liczyć będzie aż jedenaście jednostek napędowych, których moc zawierać się będzie w przedziale od 90 do 240 KM.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?