Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Astra po kuracji odmładzającej

(jak)
Odróżnienie odnowionej astry III od oferowanego modelu nie będzie łatwym zadaniem.
Odróżnienie odnowionej astry III od oferowanego modelu nie będzie łatwym zadaniem. opel
W niecałe trzy lata po rynkowym debiucie astry trzeciej generacji, Opel zdecydował się na odświeżenie tego modelu.

Popularna również u nas astra III z nieznacznie poprawioną stylistyką i oszczędniejszymi silnikami pojawi się u dealerów w lutym 2007 roku.
Trzecia generacja astry trafiła na rynek w marcu 2004 roku. Nowa odsłona kompaktowego opla wprowadziła się do sprzedaży znakomicie. Od chwili debiutu sprzedano ponad 1,2 mln egzemplarzy. Model ten stał się jednym z liderów w europejskich statystykach sprzedaży.

Włoska inauguracja

Odświeżona astra III debiutuje podczas salonu samochodowego w Bolonii (7-17 bm.). Na pierwszy rzut oka niemal nie różni się od dotychczasowego modelu. Diabeł tkwi w szczegółach. W wersji z nadwoziem pięciodrzwiowym i kombi pojawiła się szersza chromowana listwę z firmowym logo. Ten ozdobny element rozciąga się na osłonę chłodnicy. Bardziej opływowe są zagłębienia świateł przeciwmgielnych w przednim zderzaku. W przyszłości oferowane będą reflektory ksenonowe oraz AFL z dynamicznym doświetlaniem zakrętów. Z tyłu nowością są światła w trójwymiarowym układzie blokowym oraz chromowane obudowy reflektorów. Klosze są przezroczyste, tak jak w modelu GTC. Astra III w wersji kombi zostanie wyposażona dodatkowo w relingi dachowe z aluminium, a model GTC w osłonę chłodnicy w kształcie plastra miodu, co ma jeszcze bardziej podkreślać sportowy charakter tej wersji.

Błysk chromu

Wnętrze astry III zawiera więcej elementów wykańczanych chromem (obwódki przełączników klimatyzacji i radia), a także nowe wykończenie drzwi i deski rozdzielczej. W wersji Cosmo pojawi się luksusowy lakier fortepianowy na konsoli środkowej i dekoracyjne panele. Wiosną przyszłego roku w "trójce" będzie dostępny system audio-informacyjny CD 30 MP3 z zewnętrznym gniazdem umożliwiającym podłączenie iPoda.
W zakresie komfortu i bezpieczeństwa w zmodyfikowanym oplu zastosowanie znajdzie system IDSPlus (opcja) z elektronicznym układem stałej kontroli amortyzacji (CDC). System ten zapewnia optymalizację ustawień układu jezdnego bez względu na warunki drogowe. Innym nowatorskim rozwiązaniem jest system dbający o stabilność jazdy z przyczepą.

Jedenaście silników

Gama silników astry III została poszerzona o dwie nowe, wydajne jednostki benzynowe o takiej samej pojemności 1,6 litra i dwie wysokoprężne z wtryskiem common-rail i turbodoładowaniem 1,7 CDTI. Silniki 1,7 CDTI dysponują mocą 110 i 125 KM i współpracują z sześciobiegową skrzynią manualną. Są one wyposażone w cztery zawory na każdy cylinder, system kontroli mieszanki i bezobsługowy filtr cząstek stałych. W ofercie astry III zastąpią wiosną 2007 silniki 1,9 CDTI (100 i 120 KM). Dzięki zwiększonemu momentowi obrotowemu nowe jednostki dostarczają większą moc przy niższym poziomie emisji spalin. W sumie oferta silnikowa odnowionej astry III liczyć będzie aż jedenaście jednostek napędowych, których moc zawierać się będzie w przedziale od 90 do 240 KM.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!