Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Audi Q7 w nowej wersji

(WF)
Audi Q7 po modernizacji
Audi Q7 po modernizacji Audi
Po trzech latach od wprowadzenia do produkcji Audi zmodernizowało model Q7. Auto stało się bardziej eleganckie, nowocześniejsze oraz m.in. zastosowano nową wersję 3-litrowego turbodiesla z najczystszą technologią wysokoprężną na świecie i jeszcze niższym spalaniem - tylko 8,9 litra/100 km.
Audi Q7 w nowej wersji
Audi

(fot. Audi)

Z przodu duża osłona chłodnicy singleframe otrzymała nowe kontury, pionowe chromowane listwy kontrastują z czarnym, błyszczącym lakierem. Zmodyfikowano także zderzaki: w dolnej części są pokryte czarnym lub popielatym kontrastowym lakierem, w zależności od koloru nadwozia. Osłona podwozia ma teraz w środkowej części zderzaka wyraźnie zaznaczone żebra.

W tylnej partii nadwozia dolna część zderzaka została pokryta jest lakierem w kontrastowym kolorze. Pokrywa bagażnika, która częściowo zachodzi na tylne słupki dachowe tworząc kontur w kształcie litery "S", w obrębie tablicy rejestracyjnej ma nową formę. Aby obniżyć ciężar auta klapę bagażnika wykonano z aluminium, podobnie jak pokrywę komory silnika i błotniki. Nowością są seryjne diodowe światła tylne.

Przestronnie i wygodnie

Audi Q7 w nowej wersji
Audi

(fot. Audi)

Dzięki rozstawowi osi 300 centymetrów mierzące 5,09 metra Audi Q7 jest jednym z rekordzistów w tej klasie. Oparcia tylnej kanapy można składać w trzech częściach. Po złożeniu powstaje równa powierzchnia podłogi, a pojemność bagażnika zwiększa się z 775 do 2.035 litrów.

Zestaw wskaźników i przełączników instrumentów ma nowy kształt. M.in. duże okrągłe zegary obramowano materiałem Metallic. Ponadto liczne elementy obsługowe zostały udoskonalone i ozdobione chromowanymi detalami, zaś nastrojowe światła w tapicerce drzwi oraz ozdobne wstawki po stronie pasażera nadają wnętrzu dystyngowany charakter.

Mocne i efektywne silniki

Audi Q7 w nowej wersji
Audi

(fot. Audi)

Audi Q7 może być wyposażone w jeden z sześciu silników z bezpośrednim wtryskiem: dwoma benzynowymi i czterema wysokoprężnymi. W tym zestawie jest także najmocniejszy diesel na świecie zastosowany w SUV-ie - jednostka V12 TDI. Moc silników przekazywana jest poprzez sześciostopniową przekładnię tiptronic do systemu napędu quattro.

Silnik 3.0 TDI ma moc 240 KM, a spala przy tym tylko 9,1 litra paliwa na 100 km. O 0,2 litra mniej zużywa dostępny na życzenie 3.0 TDI clean diesel. Wariant ten spełnia surowe amerykańskie normy emisji spalin LEV II Bin 5 oraz zapowiadaną na 2014 rok europejską normę Euro-6.
Również w przypadku silnika V8 4.2 TDI zużycie paliwa spadło - z 11,1 do 9,9 litra na 100 km. Jednocześnie wzrosła moc, do 340 KM.

12-cylindrowy deisel (spokrewniony z silnikiem samochodu wyścigowego R10 TDI - trzykrotnego zwycięzcy Le Mans), uzyskuje z sześciu litrów pojemności moc 500 KM i 1.000 Nm już od 1.750 obr./min. Przyspieszając do setki w 5,5 sekundy wariant ten może się poszczycić osiągami mocnego samochodu wyścigowego. Mimo imponującej mocy spala średnio 11,3 litra paliwa na 100 km.

Podstawową jednostką benzynową jest silnik V6 3.6 FSI o mocy 280 KM. O 70 KM mocniejszy jest motor V8 4.2 FSI.

Ceramiczne hamulce

Audi Q7 w nowej wersji
Audi

(fot. Audi)

Nowością w Q7 są ceramiczne tarcze hamulcowe wzmacniane włóknem węglowym, dostępne w opcji w wersjach z silnikami ośmiocylindrowymi. Są one lżejsze niż tarcze stalowe, ekstremalnie odporne na ścieranie, praktycznie pozbawione fadingu (spadek mocy hamowania w wyniku rozgrzania tarczy) i pozwalają na uzyskanie wysokich przebiegów oraz krótkich dróg hamowania. Tarcze ceramiczne mają średnicę z przodu 420, a z tyłu 370 mm i współpracują z czarnymi zaciskami opatrzonymi napisem "Audi ceramic". Na przedniej i tylnej osi zamontowano łącznie 24 tłoczki.

Maksymalne wyposażenie

Audi Q7 w nowej wersji
Audi

(fot. Audi)

W seryjnym wyposażeniu znajdują się m.in.: zależne od prędkości jazdy wspomaganie układu kierowniczego, podwójna podłoga w bagażniku ze schowkiem i "wanną", reling dachowy, komfortowa automatyczna klimatyzacja, system obsługi MMI, radio z odtwarzaczem CD i ośmioma głośnikami.
W ofercie wyposażenia dodatkowego znajduje się wiele luksusowych elementów: m.in. czterostrefowa automatyczna klimatyzacja, komfortowy klimatyzowany fotel, który nie tylko grzeje, lecz także chłodzi przy użyciu małych wentylatorów.

Q7 oferuje również wiele praktycznych rozwiązań - na przykład elektrycznie podnoszoną pokrywę bagażnika, dwustronną matę, zestaw szyn do mocowania bagażu, wyjmowany worek na narty, wspornik na rower do wnętrza, różne bagażniki dachowe, oraz składany zespół sprzęgu przyczepy (ten duży SUV może holować do 3,5 tony).

Jeżeli chodzi o system audio i informacji, to do wyboru jest wiele elementów modułowych. Najbogatsza wersja obejmuje twardy dysk dla danych nawigacji, muzyki i telefonu, kolorowy monitor z grafiką map 3D, napęd DVD oraz obsługę głosową. Można ją rozbudować do luksusowej centrali multimedialnej poprzez podłączenie np. telefonu z bluetooth, tunera TV, cyfrowego tunera radiowego i Rear Seat Entertainment. Audi oferuje także advanced sound system firmy Bang & Olufsen z dziesięcioma kanałami, mocą 505 W i 14 głośnikami.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!