- Obecnie trwają badania podłoża na całym przebiegu S10. Dopiero, gdy zakończą się prace i będzie zatwierdzona dokumentacja można ogłosić przetargi. Będzie to w drugiej połowie roku - mówi Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Badania podłoża odbywają się w ramach przygotowywania koncepcji programowych i dadzą obraz struktury gruntu na całym przebiegu trasy o długości 108 km i posłużą planowanej w formule "projektuj i buduj" realizacji drogi.
Droga jest planowana jako dwujezdniowa (każda jezdnia z dwoma pasami) z pasem awaryjnym i prędkością projektową 100 kilometrów na godzinę.
Projektowana droga przebiega na terenie powiatów: stargardzkiego, choszczeńskiego, drawskiego, wałeckiego i pilskiego.
Nowa droga ekspresowa S10 będzie omijała miejscowości, przez które przebiega obecna DK10, między innymi Suchań, Recz, Kalisz Pomorski i Mirosławiec. Nowa trasa połączy się z już istniejącą obwodnicą Wałcza, a dalej S10 będzie biegła na południe od istniejącej DK10. Na węźle Piła Północ - przyszłym połączeniu S10 i S11 - zakończy się odcinek Stargard - Piła. Na trasie przewidziano budowę jedenastu węzłów drogowych. Powstanie też pięć par Miejsc Obsługi Podróżnych i dwa Obwody Utrzymania Drogi.
Przebudowy doczeka się również sześciokilometrowy odcinek drogi S10: Szczecin Kijewo - Szczecin Zdunowo, czyli wjazd do Szczecina od strony Stargardu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?