Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bank ostrzega swoich klientów. Oszuści znowu atakują

Joanna Boroń
Nieostrożne korzystanie z bankowości internetowej może mieć  bolesne konsekwencje. Oszuści znowu atakują.
Nieostrożne korzystanie z bankowości internetowej może mieć bolesne konsekwencje. Oszuści znowu atakują. archiwum
Nieostrożne korzystanie z bankowości internetowej może mieć bolesne konsekwencje. Oszuści znowu atakują.

- Otrzymałem maila z banku, że że bank zablokował tymczasowo mój rachunek i prosi o potwierdzenie tożsamości na specjalnej stronie transakcyjnej - relacjonuje nasz Czytelnik Roman. - Kliknęłem i trafiłem na stronę, która rzeczywiście przypominała tę bankową. Zdziwiło mnie, że bank chce, bym podał całe hasło, zadzwoniłem więc na infolinię. I całe szczęście, gdybym tego nie zrobił, straciłbym pewnie oszczędności.

Wiadomość, którą otrzymał Czytelnik, to typowa próba wyłudzenia danych osobowych i dostępu do konta bankowego. Phishing jest jedną z najbardziej popularnych metod kradzieży w internecie. Hakerzy, podszywając się pod instytucję, przesyłają adresatom e-maile, w których znajduje się link. Klienci, którzy przejdą do strony „weryfikacyjnej”, mogą paść ofiarą złodziei danych.

Podobne ostrzeżenia do klientów w ostatnich miesiącach wysyłał między innymi mBank czy PKO Bank Polski. W ciągu ostatnich tygodni również Bank Zachodni WBK kilka razy ostrzegał swoich klientów przed podobnym procederem.

Co do zasady, bank nigdy nie prosi o podanie pełnego hasła dostępu i nie przesyła wiadomości informujących o zablokowaniu dostępu do bankowości. Nie prosi też o podanie numeru PESEL.

Zobacz także: Koszalińska policja o włamywaczach

Popularne na gk24:

Gk24.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!