- Otrzymałem maila z banku, że że bank zablokował tymczasowo mój rachunek i prosi o potwierdzenie tożsamości na specjalnej stronie transakcyjnej - relacjonuje nasz Czytelnik Roman. - Kliknęłem i trafiłem na stronę, która rzeczywiście przypominała tę bankową. Zdziwiło mnie, że bank chce, bym podał całe hasło, zadzwoniłem więc na infolinię. I całe szczęście, gdybym tego nie zrobił, straciłbym pewnie oszczędności.
Wiadomość, którą otrzymał Czytelnik, to typowa próba wyłudzenia danych osobowych i dostępu do konta bankowego. Phishing jest jedną z najbardziej popularnych metod kradzieży w internecie. Hakerzy, podszywając się pod instytucję, przesyłają adresatom e-maile, w których znajduje się link. Klienci, którzy przejdą do strony „weryfikacyjnej”, mogą paść ofiarą złodziei danych.
Podobne ostrzeżenia do klientów w ostatnich miesiącach wysyłał między innymi mBank czy PKO Bank Polski. W ciągu ostatnich tygodni również Bank Zachodni WBK kilka razy ostrzegał swoich klientów przed podobnym procederem.
Co do zasady, bank nigdy nie prosi o podanie pełnego hasła dostępu i nie przesyła wiadomości informujących o zablokowaniu dostępu do bankowości. Nie prosi też o podanie numeru PESEL.
Zobacz także: Koszalińska policja o włamywaczach
Popularne na gk24:
- Zwłoki w oczku wodnym w Złocieńcu [zdjęcia]
- 26-latek uratował tonącego mężczyznę [zdjęcia]
- Czy ceny napojów wzrosną kilkunastokrotnie?
- Masz zdjęcie nietypowego zjawiska atmosferycznego? Wyślij je do nas
- Pogoda nad morzem, atrakcje turystyczne, imprezy - gk24.pl/turystyka
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?