Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bezkrólewie w DPS

(qba)
Fundacja im. Biskupa Czesława Domina zrezygnowała w trybie natychmiastowym z prowadzenia białogardzkiego Domu Pomocy Społecznej. Uzasadnienie - brak możliwości porozumienia ze starostwem. Członkowie zarządu powiatu przyjęli tę decyzję bez komentarza.

Blisko sześć lat podopiecznymi tutejszego Domu Pomocy Społecznej zajmowała się Fundacja biskupa Domina. I nagle jej szefostwo wysłało pismo do starosty, że rezygnuje ze współpracy. Dlaczego? Oficjalny powód jest właściwie skonstruowany enigmatycznie - brak możliwości porozumienia ze starostwem w kwestiach rozwojowych i kadrowych. O co dokładnie chodzi? Tę kwestię próbowaliśmy wyjaśnić z obecnym dyrektorem DPS Wiesławem Czurko. Niestety, jest na razie nieosiągalny. W fundacji, która ma swoją siedzibę w Kołobrzegu, też niewiele mogliśmy się dowiedzieć. Ksiądz Wacław Grądalski, dyrektor, jest na zamkniętych rekolekcjach. Wiemy jednak na pewno, że jego decyzja o zaprzestaniu współpracy ze starostwem białogardzkim jest nieodwracalna.
- Nie będziemy nalegać. Choć powody rezygnacji są dziwne, bo przecież w umowie jest wyraźnie napisane, że decyzje kadrowe podejmują członkowie fundacji, a nie my - odpowiada Joanna Gadomska, rzecznik starostwa. - Walczyć jednak nie zamierzamy - dodaje.
I rzeczywiście. Starostwo już ogłosiło konkurs na prowadzenie białogardzkiego DPS. Jest otwarty, czyli może w nim wziąć udział właściwie każdy. - Jeśli Fundacja biskupa Domina będzie chciała, też może do niego przystąpić - mówi dalej rzecznik. Oferty należy składać do 20 września tego roku w starostwie. Bo od 1 października już trzeba będzie przejąć opiekę nad ponad setką pensjonariuszy. Ci jednak obawiać się o nic nie muszą. Nawet jeśli nikt konkursu nie wygra, starostwo gwarantuje im, że nie będą musieli szukać innego DPS.
A jakie są warunki dla oferentów? Jest ich sporo. Muszą m.in. przedstawić kalkulację przewidywanych kosztów działalności, informacje o wysokości posiadanych funduszy własnych, informacje o wcześniejszej działalności. Do oferty należy też dołączyć sprawozdanie merytoryczne i finansowe z poprzedniej działalności i zezwolenie wojewody na prowadzenie domu pomocy społecznej.
Dodajmy, że oferty, pod względem merytorycznym, ma rozpatrzyć specjalna komisja powiatowa. Zwycięzca będzie się opiekował tutejszym DPS do końca września 2011 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!