Biznes w internecie. Sposób na stworzenie sobie miejsca pracy

(kos)
sxc.hu
Na przekór niekorzystnej sytuacji rynkowej branża e-commerce liczy na zwiększenie przychodów jeszcze w tym roku.

Z badań Praktycy.pl wynika, że 80 proc. respondentów spodziewa się wzrostu obrotów firmy w porównaniu do 2008 roku. Skąd ten optymizm?

- Rynek e-commerce w Polsce jest w fazie szybkiego wzrostu. Firmę w Internecie może założyć praktycznie każdy i wiąże się to z mniejszym ryzykiem, niż w przypadku założenia tradycyjnej firmy. Ponadto rozpoczęcie takiej formy działalności gospodarczej nie wymaga dużego nakładu finansowego - mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleń Akademii PARP.

- Sposobów na sprzedaż w sieci jest wiele. Ale pamiętajmy, że nie wszystkim graczom uda się utrzymać na rynku. Konkurencja rośnie. Dlatego należy położyć nacisk na ciągłe dokształcanie się
oraz poznawanie nowości w branży. Znajomość narzędzi marketingu internetowego może pomóc
w utrzymaniu pozycji firmy - dodaje Aneta Grzyb-Hejduk.

Próbując swoich sił na rynku e-commerce, warto wiedzieć, jak zorganizować wirtualny sklep, jakie są sposoby płatności i autoryzacji. Myśląc o rozwoju firmy, należy zapoznać się z funkcjonowaniem reklamy w Internecie.

Ciężko przecież wyobrazić sobie sytuację, w której firma działająca w Internecie nie potrafi skutecznie reklamować się w sieci. Profesjonalna wiedza z zakresu prowadzania działalności gospodarczej on-line dostępna jest w bezpłatnym szkoleniu Akademii PARP "Marketing internetowy
i e-commerce w MŚP", a także szkoleniu "E-biznes", którego pierwsze moduły udostępniono na portalu tej jesieni.

Działalność w Internecie, inwestowanie w reklamę, wiąże się z budowaniem wizerunku firmy. Sklepy on-line prześcigają się w pomysłach na promocję. Największą popularnością cieszą się fora internetowe, dedykowane klientom sklepu. Strzałem w dziesiątkę okazały się również blogi firmowe oraz serwisy społecznościowe, działające wokół sklepu - wynika z badań Praktycy.pl.

- Dzięki tym wszystkim zabiegom, dajemy klientom możliwość wymiany poglądów o naszych produktach. Poprzez taką otwartość pokazujemy, że nie mamy nic do ukrycia. Budowanie zaufania klientów do firmy, w sieci jest niezwykle trudne. Dlatego też trzeba postawić na wiedzę,
aby zminimalizować ryzyko popełnienia błędu, bo zaufanie bardzo szybko można stracić - mówi
Aneta Grzyb-Hejduk.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie