Black Friday w Lidlu i Biedronce to okazja do zakupu artykułów przemysłowych z ogromną zniżką sięgającą nawet 80 proc. Black Friday, dzień szczególnie dużych obniżek i wyprzedaży, przywędrował do nas z USA. Tam od wielu lat piątek po Dniu Dziękczynienia jest świętem dla łowców okazji. W relacjach z Black Friday w USA przewijają się obrazy dzikich tłumów przewalających się po sklepach i wydzierających sobie z rąk ubrania, produkty RTV czy kosmetyki.
Black Friday - zobacz promocje:
Black Friday rozrósł się do Black Weeks
W Polsce jest na razie nieco spokojniej, choć można już odnieść wrażenie, że od początku listopada sieci handlowe , np. RTV Euro AGD czy Media Expert, atakują nas komunikatami o Black Friday. Prawdziwy Black Friday przypada w 2019 r. 29 listopada. Wiele sklepów wydłuża promocje na dni przed 29.11 i po nim. Np. Lidl Black Friday 2019 online zaczyna już 25.11, a Biedronka kusi specjalnymi czarnopiątkowymi cenami już od 21.11 do 30.11 2019.
Co warto kupić w Black Friday 2019. Nasze zestawienie
Z badania przeprowadzonego przez Smartscope na zlecenie RTV Euro AGD wynika, że zdecydowana większość Polaków (95 proc.) zna już termin Black Friday, a aż 68 proc. planuje zrobić zakupy tego dnia.
Tegoroczny Black Friday zapowiada się rekordowo pod względem sprzedaży. Aż 37 proc. Polaków zamierza wydać tego dnia więcej niż w roku 2018, 46 proc. przeznaczy porównywalny budżet na wydatki w Czarny Piątek, a tylko 3 proc. badanych ma w planach wydać mniej.
W 2018 roku na platformie modowej domodi.pl Black Friday przybrał formę Black Weekendu i trwał od 22 do 24.11. W ciągu tych 3 dni kupujący na platformie pozwolili zarobić sklepom partnerskim 4 mln zł, generując tym samym liczbę odsłon liczoną w milionach. Największa kulminacja zakupowa przypadła wówczas w niedzielę.
Black Friday 2019 to żniwa dla łowców okazji
Osoby dokonujące zakupów podczas Black Friday to zazwyczaj łowcy okazji, którzy czekają na dobre oferty w sklepach (63 proc. badanych), a aż 34 proc. osób oszczędza wcześniej, aby tego dnia zrobić zakupy taniej.
Wśród produktów, które Polacy zamierzają kupić w atrakcyjnej czarnopiątkowej ofercie najczęściej wskazywane są:
- ubrania,
- obuwie,
- kosmetyki,
- elektronika użytkowa.
– Od 2 lat zamiast jednego dnia obniżek prowadzimy przez cały listopad Black Weeks. W każdym tygodniu dostępne są specjalne oferty cenowe na inne produkty. Dodatkowo wprowadzamy wyjątkowe promocje dnia, a wszystko dostępne online na naszej nowo utworzonej platformie promocji – tłumaczy Grzegorz Wachowicz, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu w RTV Euro AGD. – W tym roku wprowadzamy dodatkowo tzw. doorbusters, czyli atrakcyjne ceny na określone produkty, dostępne wyłącznie w sklepach stacjonarnych.
Przeprowadzone przez RTV EURO AGD badanie pokazuje, że mimo rosnącej popularności sklepów internetowych, wciąż znakomita większość osób (73 proc.) zamierza podczas Black Friday zrobić zakupy offline, dotyczy to wszystkich branż, a w przypadku elektroniki użytkowej odsetek ten jest nawet wyższy.
– Mimo rozwoju technologicznego i zaawansowanych narzędzi cyfrowych, klienci wciąż bardzo chętnie kupują w sklepach stacjonarnych – dodaje Grzegorz Wachowicz, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu w RTV EURO AGD .
Z badania RTV EURO AGD wynika, że 26 proc. respondentów przeznaczy w tym roku na czarnopiątkowe promocje między 500 a prawie 1000 zł, a ponad jedna piąta chce przeznaczyć powyżej 1000 zł. Średnia kwota planowanych w tym roku wydatków wyniesie w Black Friday 382 zł.
Badanie zostało zrealizowane przez agencję badawczą Smartscope w drugiej połowie października 2019 r. na panelu internetowym na próbie 525 osób, które dokonywały zakupów podczas Black Friday.
Nie przegapcie
OFERTY SKLEPÓW NA BLACK FRIDAY
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?