Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa drogi S6. Z Koszalina do Słupska za 1,3 miliarda złotych [ZDJĘCIA]

Jakub Roszkowski
Jakub Roszkowski
Trasa S6 w okolicach Koszalina. Tu powstanie jedna z najdłuższych w kraju, bo licząca blisko 900 metrów, estakada.
Trasa S6 w okolicach Koszalina. Tu powstanie jedna z najdłuższych w kraju, bo licząca blisko 900 metrów, estakada. Radek Koleśnik
Firma Polaqua złożyła najkorzystniejsze oferty na budowę kolejnych odcinków trasy S6. Chodzi o 23 km dwupasmówki od obwodnicy Koszalina do Sławna i też 23 km dwupasmówki ze Sławna do Słupska.

Pierwszy z tych odcinków Polaqua chce wybudować za 615 milionów złotych, natomiast ten ze Sławna do Słupska ma kosztować 674 miliony złotych. Jest więc, choć krótszy o dokładnie 200 metrów, nieco droższy od tego pierwszego. To dlatego, że musi tam powstać więcej obiektów drogowych - wiaduktów i mostów.

- Pozostali oferenci mają jeszcze 10 dni na odwołanie od wyniku przetargu na odcinek Koszalin - Sławno - słyszymy w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Natomiast dla odcinka Sławno - Słupsk wpłynęło jak dotąd już jedno odwołanie. Sprawę rozstrzygnie Krajowa Izba Odwoławcza. Dokumentacja postępowań trafi następnie do standardowej kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po zakończeniu czynności kontrolnych będą mogły zostać podpisane umowy - wyjaśniają nam urzędnicy.

Przypomnijmy, trasa S6 to droga prowadząca ze Szczecina aż do Trójmiasta. Na odcinku Szczecin - Koszalin, jak wiemy, droga jest już gotowa i przejezdna od 2018 roku. Teraz trwa dokańczanie wstrzymanej budowy części obwodnicy Koszalina i Sianowa. Na tym odcinku pojawiły się, nieprzewidywane wcześniej, problemy geologiczne, m. in. podziemne jezioro, więc poprzedni wykonawca zrezygnował z prac, trzeba było wybrać nowego. Droga, wraz z dodatkowym węzłem drogowym w Gorzebądzu, ma być więc oddana do użytku w przyszłym roku.

I teraz możemy wrócić do odcinka z Koszalina, a właściwie z Karnieszewic, bo tu kończy się obwodnica Koszalina z Sianowem, do Sławna. Wybrana w przetargu firma będzie miała za zadanie przygotować projekt wykonawczy oraz zrealizować roboty budowalne, a także uzyskać decyzję o pozwoleniu na użytkowanie. Na opracowanie projektów przewidziano 10 miesięcy, natomiast na same prace budowlane 19 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych. Zakończenie inwestycji przewidziane jest na 2025 roku. Podobnie, jeśli chodzi o odcinek Sławno - Słupsk. Ma być gotowy w 2025 roku.

I jeszcze wyjaśnijmy: W ramach pierwszej inwestycji przewidziano budowę czterech węzłów drogowych (Kawno, Malechowo, Karwice, Bobrowice), Obwodu Utrzymania Drogi oraz pary Miejsc Obsługi Podróżnych (Karwice Północ i Południe). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa, z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Natomiast odcinek Sławno - Słupsk o długości 22,9 km omija Sławno częściowo od strony południowej i biegnie do obwodnicy Słupska. W ramach tej umowy powstaną cztery węzły drogowe (Sławno, Warszkowo, Września i Sycewice) oraz infrastruktura towarzysząca. W planach jest m.in przebudowa dróg krzyżujących się z nową „eską”, budowa dróg dojazdowych, a także awaryjnych wjazdów czy przejazdów.

Przypomnijmy też, że do wojewody pomorskiego trafiły wnioski o ZIRD dla Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. W kolejce na złożenie czekają odcinki S6 od Bożegopola Wielkiego do obwodnicy Słupska. Mowa o w sumie czterech fragmentach trasy, z których wykonawcę dla ostatniego z nich udało się wyłonić dopiero pod koniec ubiegłego roku. Zgodnie z wcześniejszymi zapewnieniami wnioski o ZRID dla nich wszystkich odcinków miały być złożone w I kwartale tego roku.

W budowie są odcinki Trasy Kaszubskiej od Bożegopola Wielkiego do Gdyni. Pod koniec czerwca Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje już uruchomienie ruchu samochodowego na budowanej S6 między Gdynią a Strzebielinem. Chwilę później, na początku września, zakończą się prace parę kilometrów dalej od węzła Strzebielino do Bożegopola Wielkiego. Budowa drogi ekspresowej S6 w województwie pomorskim, wliczając w to Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej, powinna zakończyć się również w 2025 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera