Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa obwodnicy Szczecinka. Letni raport [ZDJĘCIA, WIDEO]

Rajmund Wełnic
Rajmund Wełnic
Nasz raport z budowy obwodnicy Szczecinka na drodze krajowej nr 11. Lato sprzyja robotom, ale kilkumiesięcznego opóźnienia nie da się już nadrobić. O przesunięciu terminu oddania do użytku obwodnicy Szczecinka już informowaliśmy. Zamiast w kwietniu 2019 roku, pojedziemy nią najwcześniej w sierpniu. Drogowcy opóźnienie tłumaczą „niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi panującymi w ubiegłym roku oraz brakiem dostępu do działki mieszkalnej zlokalizowanej w pasie budowanej obwodnicy”.Oby tylko opóźnienie nie uległo zwiększeniu. Wszyscy liczyli, że przyszłoroczne lato Szczecinek przeżyje już bez korków na starej obwodnicy, ale przyjdzie się przemęczyć jeszcze jedno lato. Co pod koniec sierpnia dzieje się na 12-kilomerowym placu budowy? Najbardziej zaawansowane wydają się prace na południowym odcinku obejścia Szczecinka. Tu na kilku kilometrach są już nawet położone spodnie warstwy asfaltu. Przejście ekologiczne dla zwierząt koło ulicy Leśnej też jest chyba najbardziej zaawansowane. Gorzej z innymi obiektami mostowymi. Wiadukt na Bugnie miał być gotowy jesienią, ale na razie niewiele wskazuje, że mieszkańcy tej dzielnicy Szczecinka i sąsiednich wsi będą mogli już wkrótce uniknąć uciążliwego objazdu. To jednak nic z porównaniu z objazdem, jaki pod koniec roku uruchomiony zostanie na ulicy Słupskiej w ciągu drogi krajowej nr 20. Tu w rejonie cmentarza powstaje węzeł drogowy i wielki wiadukt, co spowoduje zamknięcie wjazdu do miasta z tej strony. I to do końca trwania inwestycji. Objazd poprowadzi wzdłuż torów aż do wylotu na Koszalin i stąd z powrotem starą obwodnicą w rejon Słupskiej. W sumie ponad 7 kilometrów. Aż strach pomyśleć, co będzie się działo, gdy w lecie ruch na „jedenastce” nałoży się na potok pojazdów z DK20. Na koniec czerwca Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wydała na obwodnicę Szczecinka blisko 114,5 miliona zł, czyli 42,79 procent kwoty kontraktowej wynoszącej 322 mln zł (z odszkodowaniami za wywłaszczenia i inne prace projektowe kwota przekracza 400 mln zł). Ostatnich danych nie mamy, ale po dwóch letnich miesiącach zapewne przekroczono finansowy półmetek inwestycji. Obwodnica zacznie się od Turowa na południu i skończy na wylocie na Koszalin na północy. Będzie wykonana w standardzie drogi ekspresowej z dwiema jezdniami po dwa pasy ruchu każda. Po „odchudzeniu” projektu (zrezygnowano m.in. z łącznika do drogi krajowej nr 20 w kierunku na Czaplinek – choć trwają jeszcze starania, aby go zbudować - i pasa rezerwowego) powstaną 2 węzły drogowe umożliwiające zjazd do Szczecinka. Węzeł Wschód połączy obwodnicę z terenami przemysłowymi (okolice Kronospanu) i Centrum z DK20 (okolice ulicy Słupskiej). Wszystko z wiaduktami, mostami, estakadami, drogami dojazdowymi, ekranami dźwiękochłonnymi, czy przejściami dla zwierząt.Zobacz także Prace przy budowie obwodnicy Szczecinka (archiwum)
Nasz raport z budowy obwodnicy Szczecinka na drodze krajowej nr 11. Lato sprzyja robotom, ale kilkumiesięcznego opóźnienia nie da się już nadrobić. O przesunięciu terminu oddania do użytku obwodnicy Szczecinka już informowaliśmy. Zamiast w kwietniu 2019 roku, pojedziemy nią najwcześniej w sierpniu. Drogowcy opóźnienie tłumaczą „niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi panującymi w ubiegłym roku oraz brakiem dostępu do działki mieszkalnej zlokalizowanej w pasie budowanej obwodnicy”.Oby tylko opóźnienie nie uległo zwiększeniu. Wszyscy liczyli, że przyszłoroczne lato Szczecinek przeżyje już bez korków na starej obwodnicy, ale przyjdzie się przemęczyć jeszcze jedno lato. Co pod koniec sierpnia dzieje się na 12-kilomerowym placu budowy? Najbardziej zaawansowane wydają się prace na południowym odcinku obejścia Szczecinka. Tu na kilku kilometrach są już nawet położone spodnie warstwy asfaltu. Przejście ekologiczne dla zwierząt koło ulicy Leśnej też jest chyba najbardziej zaawansowane. Gorzej z innymi obiektami mostowymi. Wiadukt na Bugnie miał być gotowy jesienią, ale na razie niewiele wskazuje, że mieszkańcy tej dzielnicy Szczecinka i sąsiednich wsi będą mogli już wkrótce uniknąć uciążliwego objazdu. To jednak nic z porównaniu z objazdem, jaki pod koniec roku uruchomiony zostanie na ulicy Słupskiej w ciągu drogi krajowej nr 20. Tu w rejonie cmentarza powstaje węzeł drogowy i wielki wiadukt, co spowoduje zamknięcie wjazdu do miasta z tej strony. I to do końca trwania inwestycji. Objazd poprowadzi wzdłuż torów aż do wylotu na Koszalin i stąd z powrotem starą obwodnicą w rejon Słupskiej. W sumie ponad 7 kilometrów. Aż strach pomyśleć, co będzie się działo, gdy w lecie ruch na „jedenastce” nałoży się na potok pojazdów z DK20. Na koniec czerwca Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wydała na obwodnicę Szczecinka blisko 114,5 miliona zł, czyli 42,79 procent kwoty kontraktowej wynoszącej 322 mln zł (z odszkodowaniami za wywłaszczenia i inne prace projektowe kwota przekracza 400 mln zł). Ostatnich danych nie mamy, ale po dwóch letnich miesiącach zapewne przekroczono finansowy półmetek inwestycji. Obwodnica zacznie się od Turowa na południu i skończy na wylocie na Koszalin na północy. Będzie wykonana w standardzie drogi ekspresowej z dwiema jezdniami po dwa pasy ruchu każda. Po „odchudzeniu” projektu (zrezygnowano m.in. z łącznika do drogi krajowej nr 20 w kierunku na Czaplinek – choć trwają jeszcze starania, aby go zbudować - i pasa rezerwowego) powstaną 2 węzły drogowe umożliwiające zjazd do Szczecinka. Węzeł Wschód połączy obwodnicę z terenami przemysłowymi (okolice Kronospanu) i Centrum z DK20 (okolice ulicy Słupskiej). Wszystko z wiaduktami, mostami, estakadami, drogami dojazdowymi, ekranami dźwiękochłonnymi, czy przejściami dla zwierząt.Zobacz także Prace przy budowie obwodnicy Szczecinka (archiwum) GDDKiA
Nasz raport z budowy obwodnicy Szczecinka na drodze krajowej nr 11. Lato sprzyja robotom, ale kilkumiesięcznego opóźnienia nie da się już nadrobić.

O przesunięciu terminu oddania do użytku obwodnicy Szczecinka już informowaliśmy. Zamiast w kwietniu 2019 roku, pojedziemy nią najwcześniej w sierpniu. Drogowcy opóźnienie tłumaczą „niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi panującymi w ubiegłym roku oraz brakiem dostępu do działki mieszkalnej zlokalizowanej w pasie budowanej obwodnicy”.

Oby tylko opóźnienie nie uległo zwiększeniu. Wszyscy liczyli, że przyszłoroczne lato Szczecinek przeżyje już bez korków na starej obwodnicy, ale przyjdzie się przemęczyć jeszcze jedno lato.

Co pod koniec sierpnia dzieje się na 12-kilomerowym placu budowy? Najbardziej zaawansowane wydają się prace na południowym odcinku obejścia Szczecinka. Tu na kilku kilometrach są już nawet położone spodnie warstwy asfaltu. Przejście ekologiczne dla zwierząt koło ulicy Leśnej też jest chyba najbardziej zaawansowane.

Gorzej z innymi obiektami mostowymi. Wiadukt na Bugnie miał być gotowy jesienią, ale na razie niewiele wskazuje, że mieszkańcy tej dzielnicy Szczecinka i sąsiednich wsi będą mogli już wkrótce uniknąć uciążliwego objazdu.

To jednak nic z porównaniu z objazdem, jaki pod koniec roku uruchomiony zostanie na ulicy Słupskiej w ciągu drogi krajowej nr 20. Tu w rejonie cmentarza powstaje węzeł drogowy i wielki wiadukt, co spowoduje zamknięcie wjazdu do miasta z tej strony. I to do końca trwania inwestycji. Objazd poprowadzi wzdłuż torów aż do wylotu na Koszalin i stąd z powrotem starą obwodnicą w rejon Słupskiej. W sumie ponad 7 kilometrów. Aż strach pomyśleć, co będzie się działo, gdy w lecie ruch na „jedenastce” nałoży się na potok pojazdów z DK20.

Na koniec czerwca Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wydała na obwodnicę Szczecinka blisko 114,5 miliona zł, czyli 42,79 procent kwoty kontraktowej wynoszącej 322 mln zł (z odszkodowaniami za wywłaszczenia i inne prace projektowe kwota przekracza 400 mln zł). Ostatnich danych nie mamy, ale po dwóch letnich miesiącach zapewne przekroczono finansowy półmetek inwestycji.

Obwodnica zacznie się od Turowa na południu i skończy na wylocie na Koszalin na północy. Będzie wykonana w standardzie drogi ekspresowej z dwiema jezdniami po dwa pasy ruchu każda. Po „odchudzeniu” projektu (zrezygnowano m.in. z łącznika do drogi krajowej nr 20 w kierunku na Czaplinek – choć trwają jeszcze starania, aby go zbudować - i pasa rezerwowego) powstaną 2 węzły drogowe umożliwiające zjazd do Szczecinka. Węzeł Wschód połączy obwodnicę z terenami przemysłowymi (okolice Kronospanu) i Centrum z DK20 (okolice ulicy Słupskiej). Wszystko z wiaduktami, mostami, estakadami, drogami dojazdowymi, ekranami dźwiękochłonnymi, czy przejściami dla zwierząt.

POLECAMY:

Gk24.pl

Zachęcamy również do korzystania z prenumeraty cyfrowej Głosu Koszalińskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!