Nasza Loteria

Centrum przesiadkowe MZK Koszalin. Kolejne podejście

Marzena Sutryk
Marzena Sutryk
Pętla i stacja paliw MZK przy ul. Wąwozowej - Władysława IV - ten plac ma się zmienić w tym roku
Pętla i stacja paliw MZK przy ul. Wąwozowej - Władysława IV - ten plac ma się zmienić w tym roku Radek Koleśnik
Prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji w Koszalinie nie daje za wygraną. Ogłosił kolejny przetarg na budowę centrum przesiadkowego przy ul. Wąwozowej - Władysława IV. Jest już po otwarciu ofert.

W poprzednim przetargu, na który wpłynęły dwie oferty - firmy Domar i Strabag, oferta firmy Domar z przyczyn formalnych została odrzucona. Domar odwołał się od tego rozstrzygnięcia i w efekcie przetarg został unieważniony, po czym ogłoszono kolejny. I po raz kolejny wpłynęły dwie oferty, od tych samych firm. Z tym, że tym razem każda złożyła propozycję realizacji za nieco większe pieniądze. Tańszy jest Domar (6,764 mln zł brutto, przy tym proponuje realizację do końca października 2019), oferta spółki Strabag to 7,502 mln zł i deklaracja wykonania do końca roku 2019. Dodajmy, że MZK dysponuje kwotą sięgającą 7,6 mln złotych. Teraz trwa sprawdzanie ofert.

Centrum przesiadkowe to wiaty dla pasażerów, nowe miejsce dla postoju taksówek, parking dla rowerów, ale też dla samochodów. To także przebudowa skrzyżowania ul. Wąwozowa - Władysława IV. Ma być tu wprowadzona tzw. inteligentna sygnalizacja świetlna, która ułatwi wyjazd autobusów MZK na ul. Władysława IV; będą korzystały z pasa indukcyjnego - ten system pozwoli od razu na zmianę świateł na zielone, by autobus nie musiał stać na ul. Wąwozowej na czerwonym. Ponadto do skrętu w prawo, w kierunku os. Jamno, będzie wydzielony osobny pas (już bez świateł).

Budowa centrum przesiadkowego zaplanowana przez MZK, to inwestycja, do której spółka robiła kilka podejść. Wcześniejsze przetargi na wyłonienie wykonawcy kończyły się fiaskiem.

POLECAMY TAKŻE

Gk24.pl

Zachęcamy również do korzystania z prenumeraty cyfrowej Głosu Koszalińskiego

Zobacz także: Darmowe przejazdy dla uczniów w MZK Koszalin

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Asdfg
7 milionów na kolejny bzdet. 750 tys. Na budowę singletracków, które nimi nie są. Jak widzę UM bardzo łatwo przepuszcza publiczne pieniądze. Co na to NIK, marszałek województwa, CBA i inni. Pewnie obudzą się po fakcie.
l
lenkas
Nie jest to takie głupie, gdyż w tym miejscu jest planowany przystanek PKP Koszalin Północny.
J
Jurek
2019-06-26T06:53:46 02:00, Ann:

Fanaberie. Kto będzie tam siedział pod tą wiatą? Wystarczy obserwować ile tam osób wsiada do autobusu, nie ma tam więcej pasażerów niż na przeciętnym przystanku w małym mieście , a zamierzenie jest z takim rozmachem jakby to było Heathrow. Stan jezdni również nie budzi zastrzeżeń, tymczasem Piłsudskiego jest dziurawa jak ser...

Zgadzam się szkoda pieniędzy na takie inwestycje.

Elektryczne autobusy,więcej parkingów to jest potrzebne.

t
t.
Zachodzę w głowę jak PO-wcy mogli wygrać ponownie wybory samorządowe w Koszalinie. Tak zasyfionego, mającego tak słabą infrastrukturę i drogi rodem z XIX wieku miasta nie ma chyba już nigdzie w Polsce !!!
J
Jarek
To nie ma prawa bytu w tym miejscu. Komu to ma służyć ? Garstka ludzi będzie z tego korzystać, a siedem milionów wyrzuconych w błoto. Tym czymś powinna zainteresować się prokuratura czy przypadkiem nie ma tam drugiego dna. Koszalin to nie metropolia i długo nią nie będzie. Prezes MZK niech przejedzie się po Koszalinie to na własne oczy zobaczy że jest wiele innych niezbędnych inwestycji w infrastrukturę tras MZK które poprawiłyby komunikację miejską. A swoje chore fanaberie niech schowa do szuflady - bo to ma być robione także z naszych pieniędzy.
A
Ann
Fanaberie. Kto będzie tam siedział pod tą wiatą? Wystarczy obserwować ile tam osób wsiada do autobusu, nie ma tam więcej pasażerów niż na przeciętnym przystanku w małym mieście , a zamierzenie jest z takim rozmachem jakby to było Heathrow. Stan jezdni również nie budzi zastrzeżeń, tymczasem Piłsudskiego jest dziurawa jak ser...