reklama

Centrum przesiadkowe w Koszalinie już gotowe. Lada dzień otwarcie i kurs nowych autobusów [zdjęcia]

Marzena Sutryk
Marzena Sutryk
Zaktualizowano 
Konieczna jest jeszcze tzw. kosmetyka i nowe centrum przesiadkowe MZK przy ul. Władysława IV w Koszalinie zostanie otwarte. Jest już znany termin - 21 listopada.

Tego dnia zostanie nie tylko oficjalnie otwarte centrum przesiadkowe, które powstało z myślą o pasażerach autobusów MZK i kosztowało 5,5 mln zł (z tego ponad 3,7 mln zł to unijna dotacja z ZIT). Na ulice miasta wyjadą też nowe hybrydowe autobusy, które zakupił Miejski Zakład Komunikacji.

To w sumie pięć nowych 12-metrowych niskopodłogowych pojazdów. Autobusy kosztowały 9,4 mln zł; ten zakup także był możliwy dzięki wsparciu z funduszy unijnych - 5,4 mln zł, w ramach ZIT, czyli Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Na tym nie koniec - uruchomiony zostanie także pierwszy stacjonarny biletomat, w którym każdy pasażer - dokonując płatności elektronicznie - będzie mógł kupić każdy rodzaj biletu MZK.

- Następnie podobne biletomaty staną jeszcze w czterech innych rejonach miasta - koło ratusza, przy ul. Morskiej, przy ul. św. Wojciecha i przy ul. Wańkowicza - wylicza Andrzej Bacławski, prezes MZK w Koszalinie. - Ponadto do 15 grudnia we wszystkich autobusach pojawią się biletomaty mobilne. W nich także będzie można kupić bilet, płacąc elektronicznie, a więc kartą albo telefonem. Z tym że w tych bile-tomatach będzie można kupić tylko bilety jednorazowe czy dobowe. Lada dzień mają też zacząć działać sygnalizatory świetlne, które zamontowano na przebudowanym skrzyżowaniu - tu po zmianach autobusy MZK będą miały pierwszeństwo (tak została skonfigurowana sygnalizacja, by za długo nie oczekiwały na ul. Wąwozowej na włączenie się do ruchu).

Zobacz także: Prezydent Koszalina Piotr Jedliński o nowej inwestycji na osiedlu Unii Europejskiej

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 17

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

S
SAS

Fajna wiata, taka prowincjonalno-wiejska, a gdzie te szumne centrum?

G
Gość
6 listopada, 06:38, Pan Gość:

To będę musiał jechać na koniec miasta żeby się przesiąść w centrum przesiadkowym, tylko na jaki autobus mam tam się przesiąść? Czy tam kursuje chociażby połowa nr autobusów? Komu to centrum na końcu miasta. Może logicznej byłoby centrum przesiadkowe zbudować w okolicach dworca kolejowego, gdzie można się przesiadać na różne środki komunikacji.

Zbudowaliscie towarzysze zwyczajna pętlę autobusową taką która funkcjonowała tam za komuny.

.

J
Ja
6 listopada, 8:19, z ukosa ...:

"Centrum przesiadkowe" jak sama nazwa wskazuje powinno zostać w Koszalinie zorganizowane w centrum miasta. Po to by umożliwić wygodne przesiadki z autobusu do autobusu w RÓŻNYCH KIERUNKACH. Taką funkcję powinny wypełniać dwa strategiczne przystanki zlokalizowane: jeden przed ratuszem (tak jak jest dzisiaj) i drugi w przeciwnym kierunku w nowym miejscu tj. przed katedrą w miejscu obecnego postoju taksówek. Taki przystanek funkcjonował w Koszalinie przed wielu, wielu laty. Nie trzeba było tłoczyć się w ciasnym zaułku przed dawnymi delikatesami a autobusy po zabraniu pasażerów mogły jechać zarówno prosto ulicą Zwycięstwa jak i skręcać w lewo lub w prawo w ulice Młyńską/1-go Maja.

Układ linii autobusowych w mieście też pozostawia wiele do życzenia. Przykładowo, dzisiaj by pojechać z centrum na Północ jedzie się trasą mocno okrężną zamiast najkrótszą sprzed katedry przez ulicę Młyńską. Podobnych przykładów jeżdżenia autobusami dookoła miasta można by przytoczyć więcej. Może wystarczyłoby 10-12 linii autobusowych zaprojektowanych z głową i kursujących co 15-20 minut zamiast około dwudziestu linii wśród których są i takie, które realizują przewozy zaledwie klika razy dziennie. Wtedy i zainteresowanie komunikacją miejską znacznie by wzrosło. Jestem tego pewny.

I tu jest pies pogrzebany, o dojazdach do Unii Europejskiej i wchłoniętych Jamnie i Łabuszu nie wspomnę.

K
Kloss

Jak sobie pomyślę że konfiguracji sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z ulicą Wawozową dokonała ta sama ograniczona osoba co w rejonie Toyoty to już słyszę "życzenia długiego pożycia" od kierowców korzystających z tego cudu techniki i myśli autora.

G
Gość
6 listopada, 07:13, Gość:

wszystko to pieknie brzmi ale jednak wolalabym dalej miec mozliwosc kupowania bietu u kierowcy. Przeciez nie wszycy chca wszedzie placic karta itd. Np w Niemczech tez sa automaty na stacjach czy w autobusach i tam ma sie prawo wyboru czym place. Warto przemyslec temat!

6 listopada, 08:11, Gość:

Czy ktoś napisał, że nie będzie można kupić biletu u kierowcy? Taka możliwość zostaje.

a czy kts napisal ze w tych autobusach z automatami bedzie mozna kupic bilety u kierowcy? zywsze mozna zastrzec, ze w tych busach kupuje sie bilety tylko w automacie!

K
Koszalinianin

Przepraszam, ale z czego mam się tam przesiąść i na co? Z pociągu? Z autobusu podmiejskiego? Kpiny sobie władze tego miasta robią z mieszkańców... Dobre kojarzę, że wykonawcą był znów DOMAR? Cholera, nie wiem czy nie powinni z tej firmy oficjalnie zrobić spółki miejskiej...

G
Gość

Mieścina powiatowa, ledwo 100 tys mieszkańców ale "CENTRUM PRZESIADKOWE" jest. Musiał ktoś nieźle na tym zarobić.

G
Gość

hahahah ale się uśmiałem. Centrum przesiadkowe w Koszalinie :D. brzmi jak w Warszawie lub co najmniej w Szczecinie.

G
Gość

Po za daszkiem i kilkoma bazami na rowery, to nic się nie zmieniło. Tak mogło być już wcześniej. To nie CENTRUM PRZESIADKOWE. Ale ŁADNIE nazwa brzmi... Jak CENTRUM POMORZA i wielkie dziury na Szczecińskiej pod przejazdem kolejowym. Tam w ogóle nikt już nie łata dziur ? Włodarze którędy jeździcie na Szczecin ? Nie przeszkadza Wam ten syf ?

G
Gość

Dojeżdżam, a więc korzystam z tego szumnie nazwanego Centrum przesiadkowego. Płyty chodnikowe położone niedbale- można się pobujać jak huśtawce, menele przesiadujący pod wiatami i ogólny brud. Tak właśnie wygląda to "centrum przesiadkowe" Centrum przesiadkowe jak nazwa wskazuje służy do przesiadania i być może dlatego Zarząd dróg miejskich i transportu nałożył ograniczenia na prywatne firmy przewozowe. Ograniczono tym firmom dostep do przystanków oraz zakazano przewozu osób na terenie miasta a tym samym zmuszono mieszkańców do dojeżdżania do dworca przesiadkowego aby się przesiedli- ruch w interesie jest? Jest. Każda prywatna firma przewozowa płaci ZDiT za używanie konkretnego(za dostęp) przystanku- jest to ewidentne działanie na szkodę mieszkańców i uszczuplanie dochodów ZDiT.

G
Gość

5,5 mln.... ale wał !

z
z ukosa ...

"Centrum przesiadkowe" jak sama nazwa wskazuje powinno zostać w Koszalinie zorganizowane w centrum miasta. Po to by umożliwić wygodne przesiadki z autobusu do autobusu w RÓŻNYCH KIERUNKACH. Taką funkcję powinny wypełniać dwa strategiczne przystanki zlokalizowane: jeden przed ratuszem (tak jak jest dzisiaj) i drugi w przeciwnym kierunku w nowym miejscu tj. przed katedrą w miejscu obecnego postoju taksówek. Taki przystanek funkcjonował w Koszalinie przed wielu, wielu laty. Nie trzeba było tłoczyć się w ciasnym zaułku przed dawnymi delikatesami a autobusy po zabraniu pasażerów mogły jechać zarówno prosto ulicą Zwycięstwa jak i skręcać w lewo lub w prawo w ulice Młyńską/1-go Maja.

Układ linii autobusowych w mieście też pozostawia wiele do życzenia. Przykładowo, dzisiaj by pojechać z centrum na Północ jedzie się trasą mocno okrężną zamiast najkrótszą sprzed katedry przez ulicę Młyńską. Podobnych przykładów jeżdżenia autobusami dookoła miasta można by przytoczyć więcej. Może wystarczyłoby 10-12 linii autobusowych zaprojektowanych z głową i kursujących co 15-20 minut zamiast około dwudziestu linii wśród których są i takie, które realizują przewozy zaledwie klika razy dziennie. Wtedy i zainteresowanie komunikacją miejską znacznie by wzrosło. Jestem tego pewny.

Z
Zen

Dlaczego w Koszalinie nie działa "jak dojadę"? "Kiedy przyjedzie" jest do doopy.

G
Gość
6 listopada, 07:13, Gość:

wszystko to pieknie brzmi ale jednak wolalabym dalej miec mozliwosc kupowania bietu u kierowcy. Przeciez nie wszycy chca wszedzie placic karta itd. Np w Niemczech tez sa automaty na stacjach czy w autobusach i tam ma sie prawo wyboru czym place. Warto przemyslec temat!

Czy ktoś napisał, że nie będzie można kupić biletu u kierowcy? Taka możliwość zostaje.

R
Rynce opadajom

Wielkie mi centrum przesiadkowe, raczej kolejny koszaliński bubel, ale Jedliński będzie oczywiście bredził głupoty jaka to ważna, strategiczna inwestycja ułatwiająca "milionom" koszalinian codzienne życie. W porównaniu do centrum przesiadkowego w 140 tysięcznej Zielonej Górze, to nasz Koszalinek i to centrum wygląda jak ubogi krewny.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3