Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Czytelnicy wybiorą najlepszych

Fot. Sebastian Wołosz ​
- Poczta Polska cały czas zmienia się dla naszych klientów - mówi Dorota Mielcarek, dyrektor Regionu Sieci Poczty Polskiej w Szczecinie.
- Poczta Polska cały czas zmienia się dla naszych klientów - mówi Dorota Mielcarek, dyrektor Regionu Sieci Poczty Polskiej w Szczecinie. Fot. Sebastian Wołosz ​
Rozmowa z Dorotą Mielcarek, dyrektor Regionu Sieci Poczty Polskiej w Szczecinie.

- Rozpoczynamy plebiscyt "Twój Pocztowiec", czy pracownicy Poczty Polskiej kojarzą już naszą zabawę?
- Tak, oczywiście. W pierwszym etapie konkursu odbyły się wybory przedstawicieli placówek. Osoby te z jednej strony cieszą się dużą sympatią klientów, a jednocześnie mają autorytet wśród współpracowników. To właśnie reprezentanci będą najlepiej widoczni w plebiscycie, w którym wybieramy również najbardziej przyjazną placówkę pocztową.

- W tym roku wybieramy nie tylko najsympatyczniejszego listonosza, ale również pracownika obsługi placówki pocztowej. Sądzi Pani, że zabawa będzie jeszcze lepsza?
- Myślę, że tegoroczna formuła plebiscytu rozszerzona o osoby zajmujące się klientami w placówkach, pozwoli zwrócić uwagę na naszych asystentów, których głównym zadaniem jest profesjonalne doradzanie klientowi w doborze produktów pocztowych, bankowych i ubezpieczeniowych. To jest bardzo przyjemna rywalizacja, ponieważ ocenie podlega to, na co każdy z pracowników ma ogromny wpływ i dzięki czemu jest doceniany przez klientów.

- Ilu jest listonoszy w naszym województwie?
- W całym województwie zatrudnionych jest na chwilę obecną 996 listonoszy.

- W jakim wieku jest statystyczny listonosz w regionie? Czy to kobieta czy mężczyzna?
- 26 procent z nich to kobiety. Zarówno wśród zatrudnionych kobiet jak i mężczyzn średnia wieku wynosi 43 lata. To osoby bardzo lojalne i identyfikujące się z naszą firmą.

- Kto może zostać listonoszem?
- Najważniejszą rzeczą, na którą zwracamy uwagę przy wyborze kandydata, to jego zorientowanie na klienta i komunikatywność. Musi być oczywiście również sumienny i odpowiedzialny. To zawód wymagający ciągłych kontaktów z ludźmi, ale też zawód obdarzony społecznym zaufaniem, a to zobowiązuje. To praca wymagająca również własnej organizacji pracy i dyscypliny. Trzeba ją polubić.

- Placówki pocztowe zmieniają się na naszych oczach, wprowadzają nowe usługi i produkty, czy zatem Poczta Polska to nadal klasyczny urząd?
- Poczta Polska cały czas zmienia się dla naszych klientów. Wśród nich są osoby, dla których ważne są wszelkie możliwe udogodnienia technologiczne, ale też i tacy, dla których liczy się przede wszystkim tradycja. Dlatego też staramy się cały czas reagować na ich potrzeby zmieniając dotychczasową ofertę. Mamy coraz więcej nowoczesnych i przyjaznych placówek. W większości nich stanowiska pozbawione są barier takich jak np. szyby, przez co kontakt z klientem jest bardziej przyjazny i profesjonalny. Dla zabieganych otwieramy placówki ze strefami 24H, gdzie przez całą dobę można wygodnie nadać i odebrać listy i paczki, uzyskać informacje o aktualnym statusie przesyłki oraz sprawdzić cenniki usług pocztowych. Na terenie województwa zachodniopomorskiego działają obecnie dwie placówki z takimi strefami: placówka Koszalin 4 przy al. Armii Krajowej 5 oraz filia placówki Szczecin 37 przy ul. Włościańskiej 1. Poczta Polska wkroczyła również do świata internetu. Tradycyjne produkty pocztowe, takie jak kartka, list i znaczek można już nabywać bez wychodzenia z domu. Jest to możliwe dzięki platformie internetowej działającej pod marką Envelo. To narzędzie, które pozwala na korzystanie z usług pocztowych w każdym miejscu i o każdej porze.

- Czy to prawda, że piszemy coraz mniej listów, wysyłamy mniej kartek pocztowych?
- Tak, to prawda. Nie jest tajemnicą, że wysyłamy mniej listów. Jest to związane z e-substytucją. Tutaj pojawia się jednak szansa na rozwój usług w internecie, z których możemy skorzystać gdziekolwiek jesteśmy. Coraz częściej wyciągi z banków, rachunki czy faktury otrzymujemy w wersji elektronicznej, a nie papierowej. na platformie Envelo również można w prosty sposób zarządzać opłatami dzięki usługom neorachunek i neofaktura. Jednak na przykład z okazji Świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocy wciąż wysyłamy wiele listów i kartek pocztowych. Ba! W tym czasie obserwujemy wręcz ogromne przywiązanie klientów do tradycyjnej formy korespondencji. Również przesyłanie pozdrowień z wakacji nie przestaje być modne, a mobilna aplikacja na telefon pozwala taką kartkę indywidualnie spersonalizować i wysłać z każdego miejsca na świecie zawsze w tej samej cenie.
Rozmawiał Marek Jaszczyński

Czytaj e-wydanie »
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera