Dacia Logan z silnikiem na biopaliwa

Wojciech Frelichowski
Dacia Logan MCV 1.6 Hi-Flex.
Dacia Logan MCV 1.6 Hi-Flex. Fot. Dacia
Do sprzedaży w Polsce weszły dwie nowe wersje modelu Dacia Logan MCV wyposażone w silnik benzynowy przystosowany do zasilania biopaliwem E85.

Silnik 1.6 105 KM E85, w które wyposażono obie wersje Logana, może być zasilany mieszanką klasycznej benzyny pochodzącej z przeróbki ropy naftowej i etanolu pochodzącego z procesów fermentacyjnych roślin - zbóż, ziemniaków, buraków cukrowych lub trzciny cukrowej w ilości do 85 proc. Jednostka może być zasilana również tylko klasyczną benzyną bezołowiową.

W celu przystosowania silnika 1.6 E85 do zasilania biopaliwem, zmodyfikowano konstrukcję gniazd zaworów i wtryskiwaczy oraz zastosowano specjalne oprogramowanie komputera sterującego wtryskiem paliwa. Średnie zużycie paliwa jest o 0,1 litr wyższe od zwykłego silnika 1.6 i wynosi 7,6 litra na 100 km.

Logan MCV w wersji Artica został dodatkowo wyposażony seryjnie w poduszkę powietrzną pasażera oraz boczne poduszki przednie. Samochód przystosowany do zasilania biopaliwem E85 można nabyć w wersji 5- i 7-miejscowej. Wersje te zostały oznaczone symbolem Hi-Flex.

Dacia Logan MCV z silnikiem 1.6 E85 jest adresowana przede wszystkim do odbiorców flotowych, używających pojazdów zasilanych biopaliwem.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie