W zeszłym roku w 27 krajach Unii Europejskiej (oraz Norwegii i Szwajcarii) zarejestrowano ok. 168000 samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) powyżej 15 ton, co oznacza spadek o niemal 50 % w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Trudna sytuacja ekonomiczna najmocniej odbiła się na segmencie ciągników siodłowych. W 2009 r. segment ten zanotował 48 % łącznej liczby zarejestrowanych pojazdów, podczas gdy w 2008 r. wielkość ta przekroczyła 56 %.
DAF uzyskał udział 14,8 % w segmencie ciężarówek powyżej 15 ton w krajach Unii Europejskiej. Wśród europejskich producentów pojazdów ciężarowych pojazdy DAF zajęły trzecie miejsce pod względem ilości zarejestrowanych nowych pojazdów. W segmencie ciągników siodłowych firma DAF z udziałem 19,8 % zajmuje pierwsze miejsce na rynku Unii Europejskiej.
Jeśli chodzi o rynek polski to w segmencie pojazdów najcięższych (powyżej 16 ton DMC) dostarczono do polskich klientów tylko 6500 nowych pojazdów ciężarowych wobec 16 tysięcy w roku 2008. Marka DAF została liderem segmentu najcięższych pojazdów ciężarowych dostarczając 1239 nowych pojazdów do polskich klientów, co dało udział w rynku na poziomie 19,5 %.
Jeśli chodzi o ciężkie ciągniki siodłowe to marka DAF dostarczając do polskich klientów 931 sztuk została liderem tego segmentu z udziałem ponad 24 %.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?