Do przedszkola w Białogardzie ze szczepieniem. Uchwała przyjęta

Jakub Roszkowski
Jakub Roszkowski
archiwum polskapress
Projekt uchwały, przewidującej dla dzieci ubiegających się o miejsce w przedszkolu dodatkowe punkty za aktualne szczepienia, został wczoraj przez białogardzkich radnych zatwierdzony.

Radni zgodzili się też na nowe zasady związane z biletami komunikacji miejskiej.Głosowało wszystkich 21 radnych. Tylko jeden - Szczepan Jonko - głosował przeciwko tzw. uchwale szczepionkowej. Pięcioro, w tym Wiesław Czurko, Robert Borkowski, Jacek Kwiecień, Krystyna Leś i Adam Wegner, wstrzymało się od głosu. Pozostali byli „za”.

Uchwała, przypomnijmy, wprowadza m. in. dodatkowe kryterium w postępowaniu rekrutacyjnym do przedszkoli. Za aktualne szczepienia wniosek danego dziecka otrzymuje dodatkowe 20 punktów.

Wyglądało na to, że dyskusja o sprawie będzie długa, ale skończyło się właściwie tylko na swoistych oświadczeniach. Takiego dokonał radny Józef Leszczyk, oznajmując, że on, jego dzieci i wnuki są zaszczepione i jest to obywatelski obowiązek, by się szczepić. Podobnie mówili Paweł Szyszlak i Adam Kołacki.

Do przedszkola w Białogardzie tylko ze szczepieniami?

Szczepan Jonko tłumaczył, że nie jest antyszczepionkowcem, lecz uważa, że ten zapis to fikcja prawna, bo i tak nieszczepione dzieci będą przyjmowane. Wiesław Czurko strywializował problem nieszczepienia dzieci przez coraz większą liczbę rodziców i zasugerował, by może dawać też punkty za brak próchnicy zębowej...

Stwierdził, że miasto taką uchwałą tylko przykrywa problem braku miejsc w przedszkolach. Odpowiedziało mu milczenie.

Ale przecież nie tylko tą uchwałą zajmowali się wczoraj białogardzcy radni. Wysłuchali propozycji wiceburmistrz Karoliny Siwek i prezesa Zakładu Komunikacji Miejskiej Dominika Jackiewicza o wprowadzeniu biletu czasowego.

- Zastąpi bilet jednorazowy. Będzie kosztował tyle samo, co dziś bilet jednorazowy, ale dzięki niemu będziemy mogli korzystać z wszystkich linii w mieście przez 45 minut - wytłumaczyli.

Propozycja została przyjęta jednogłośnie.

Zobacz także Zmiany w służbie zdrowia w 2020 roku

Wideo

Materiał oryginalny:

Komentarze 22

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

s
sylwia

Kiedy ten durny naród zrozumie ,ze szczepienia szkodzą....!!!

A
Architekt
16 stycznia, 9:58, ha:

ha

nikt nie ma prawa zagladac w historie medyczna mojego dziecka

wystarczy deklaracja ze ma szczepienie

a co do obowiazku obywatelskiego - lubie jak swinie, potocznie zwane politykami mowia cos o zasadach,sprawiedliwosci i innych tego typu rzeczach, ktory powinny dotyczyc wszystkich oprocz ich samych

16 stycznia, 17:46, bagieta:

Mylisz się. Zarówno szkoła, uczelnia jak i przedszkole czy twój pracodawca (o ile nie robisz na czarno, u Pana Zenka) mają prawo znać twój stan zdrowia. Po to właśnie jest medycyna pracy, po to robi się wizyty kontrolne w określonym wieku.

I tak. Przedszkole ma prawo domagać się od rodziców, zaświadczenia o obowiązkowych szczepieniach, o przebytych i aktualnych chorobach, również dziedzicznych.

16 stycznia, 21:17, Gość:

Nie ma prawa. To dane wrażliwe.

Mylisz się. Zarówno szkoła, uczelnia jak i przedszkole czy twój pracodawca (o ile nie robisz na czarno, u Pana Zenka) mają prawo znać twój stan zdrowia. Po to właśnie jest medycyna pracy, po to robi się wizyty kontrolne w określonym wieku.

I tak. Przedszkole ma prawo domagać się od rodziców, zaświadczenia o obowiązkowych szczepieniach, o przebytych i aktualnych chorobach, również dziedzicznych.

Ile klas skończyłeś?

b
buhaha
16 stycznia, 10:15, Brawo:

Brawo! To jest bardzo rozsądne rozwiązanie mające na celu chronienie wszystkich dzieci, a nie tylko jednego bąbelka jakiejś postrzelonej madki.

16 stycznia, 12:47, Koncerny rulez:

Osobo, która napisałaś ten komentarz proponuję liceum prywatne w celu uzupełnienia braków w gramatyce. Jaka gramatyka taka wiedza o szkodliwości szczepień. Pozdrawiam.

:) Rozumiem, że dla Pani/Pana zdania złożone są za trudne do zrozumienia?? Dla mnie zrozumiałe i nie widzę żadnego błędu więc Pana/Pani wypowiedź jest słabą próbą oplucia jadem osoby, która ma odmienne zdanie. A nawiązując do ostatniego stwierdzenia z komentarza powyżej: jaka jest Pana/Pani faktyczna wiedza o szkodliwości szczepień? Z tego co ja się orientuję to nie ma żadnych konkretnych dowodów na tę hipotezę więc jakie ma Pan/ Pani dowody, przykłady udowodnionych przypadków itp.? Odpowiem od razu żeby się Pan/Pani nie zmęczył myśleniem: żadnych!

G
Gość

Trzeba raczej chronić dzieci nieszczepione przed szczepionymi, które choroby roznoszą mając w szczepionkach żywe zarazki .

Dzieci nie szczepione rzadko chorują bo maja większa odporność, bo rodzice wzięli odpowiedzialność za życie i zdrowie swoich dzieci. Zdają sobie sprawę z niebezpieczeństwa jakie niosą zanieczyszczone rtęcia, aluminium szczepionk, bo to nie jedyne zagrożenie jakie czyha ma dzieci. GMO oraz trucie z góry także osłabiaja organizmy żywe. Ciekawe dlaczego tak sie naciska na osłabianie dzieci .Rodzice dożyją czasów gdy zauważa tą różnicę w zdrowiu. Zauważyliście jak wiele osób umiera na raka, a pamietacie początki jego pojawienia się. Niewiele osob chorowało a mówiono że za 20 lat nie będzie zgrożenia rakiem i co ? Mamy epidemie a lekiem jest chemioterapia, która przyśpiesza najczęściej agonie. Dziś na raka umierają nie tylko dorośli ale i dzieci a i rodzi się coraz więcej chorych dzieci. Nie zastanawia to dlaczego tak sie dzieje ? Dziś mało osób umiera ze starości / stare pokolenie jeszcze jest żywotne, bo oni szczepionek nie zawsze dostawali /.

D
Dbaj o swoje zdrowie

Uchwalcie jeszcze dodatkowe punkty dla dzieci bez próchnicy, z mytymi zębami, czystymi paznokciami, bez okularów, karmionych jedzeniem bio, Eko i bez cukru, a także wstęp do placówki personelowi doszczepionemu, bo odporność z dzieciństwa dawno wygasła, szczupłemu i z blond włosami do ramion. Jawna dyskryminacja, a uchwała do zaskarżenia. Jak się nie ma argumentów to zaczyna się przymus.

G
Gość
16 stycznia, 9:58, ha:

ha

nikt nie ma prawa zagladac w historie medyczna mojego dziecka

wystarczy deklaracja ze ma szczepienie

a co do obowiazku obywatelskiego - lubie jak swinie, potocznie zwane politykami mowia cos o zasadach,sprawiedliwosci i innych tego typu rzeczach, ktory powinny dotyczyc wszystkich oprocz ich samych

16 stycznia, 17:46, bagieta:

Mylisz się. Zarówno szkoła, uczelnia jak i przedszkole czy twój pracodawca (o ile nie robisz na czarno, u Pana Zenka) mają prawo znać twój stan zdrowia. Po to właśnie jest medycyna pracy, po to robi się wizyty kontrolne w określonym wieku.

I tak. Przedszkole ma prawo domagać się od rodziców, zaświadczenia o obowiązkowych szczepieniach, o przebytych i aktualnych chorobach, również dziedzicznych.

Nie ma prawa. To dane wrażliwe.

G
Gość
16 stycznia, 13:36, Gość:

Przykro się patrzy na to, co się dzieje w Polsce. Zero merytorycznego przygotowania do tematu, temat szczepień gorący, to podejmijmy uchwałę? Gdzie dane statystyczne o skuteczności (a raczej ich braku)szczepień? Są one szeroko dostępne. Uchwała podjęta to teraz niech przedszkole przestrzega, aby dziecko po żywej szczepionce przechodziło kilkutygodniową kwarantannę, bo może zarażać (co jest napisane w ulotce). Nikt o tym nie pomyślał, aby tylko zrobić szum.

16 stycznia, 14:29, Gość:

To prawda , przecież te dzieci mogą po szczepionce zarażać!

16 stycznia, 17:42, Gość:

Dlatego ktoś mądry wymyślił tzw kalendarz szczepień. Aby dzieci z tych samych roczników/klas/grup były szczepione w tym samym czasie.

Przecież w przedszkolach jest kilka grup. Dzieci sie mieszają, choćby rano przed rozpoczeciem zajęć. Więc kalendarz szczepień ma się nijak, bo w takich placówkach nie unikniesz kontaktu z osobą zaszczepioną żywą szczepionką.

b
bagieta
16 stycznia, 9:58, ha:

ha

nikt nie ma prawa zagladac w historie medyczna mojego dziecka

wystarczy deklaracja ze ma szczepienie

a co do obowiazku obywatelskiego - lubie jak swinie, potocznie zwane politykami mowia cos o zasadach,sprawiedliwosci i innych tego typu rzeczach, ktory powinny dotyczyc wszystkich oprocz ich samych

Mylisz się. Zarówno szkoła, uczelnia jak i przedszkole czy twój pracodawca (o ile nie robisz na czarno, u Pana Zenka) mają prawo znać twój stan zdrowia. Po to właśnie jest medycyna pracy, po to robi się wizyty kontrolne w określonym wieku.

I tak. Przedszkole ma prawo domagać się od rodziców, zaświadczenia o obowiązkowych szczepieniach, o przebytych i aktualnych chorobach, również dziedzicznych.

G
Gość
16 stycznia, 13:36, Gość:

Przykro się patrzy na to, co się dzieje w Polsce. Zero merytorycznego przygotowania do tematu, temat szczepień gorący, to podejmijmy uchwałę? Gdzie dane statystyczne o skuteczności (a raczej ich braku)szczepień? Są one szeroko dostępne. Uchwała podjęta to teraz niech przedszkole przestrzega, aby dziecko po żywej szczepionce przechodziło kilkutygodniową kwarantannę, bo może zarażać (co jest napisane w ulotce). Nikt o tym nie pomyślał, aby tylko zrobić szum.

16 stycznia, 14:29, Gość:

To prawda , przecież te dzieci mogą po szczepionce zarażać!

Dlatego ktoś mądry wymyślił tzw kalendarz szczepień. Aby dzieci z tych samych roczników/klas/grup były szczepione w tym samym czasie.

G
Gość

Kiedy Koszalin weźmie przykład?

G
Gość
16 stycznia, 09:58, ha:

ha

nikt nie ma prawa zagladac w historie medyczna mojego dziecka

wystarczy deklaracja ze ma szczepienie

a co do obowiazku obywatelskiego - lubie jak swinie, potocznie zwane politykami mowia cos o zasadach,sprawiedliwosci i innych tego typu rzeczach, ktory powinny dotyczyc wszystkich oprocz ich samych

16 stycznia, 12:49, Gość:

Popieram!!

Popieram również!!!

G
Gość
16 stycznia, 13:36, Gość:

Przykro się patrzy na to, co się dzieje w Polsce. Zero merytorycznego przygotowania do tematu, temat szczepień gorący, to podejmijmy uchwałę? Gdzie dane statystyczne o skuteczności (a raczej ich braku)szczepień? Są one szeroko dostępne. Uchwała podjęta to teraz niech przedszkole przestrzega, aby dziecko po żywej szczepionce przechodziło kilkutygodniową kwarantannę, bo może zarażać (co jest napisane w ulotce). Nikt o tym nie pomyślał, aby tylko zrobić szum.

To prawda , przecież te dzieci mogą po szczepionce zarażać!

G
Gość

Przykro się patrzy na to, co się dzieje w Polsce. Zero merytorycznego przygotowania do tematu, temat szczepień gorący, to podejmijmy uchwałę? Gdzie dane statystyczne o skuteczności (a raczej ich braku)szczepień? Są one szeroko dostępne. Uchwała podjęta to teraz niech przedszkole przestrzega, aby dziecko po żywej szczepionce przechodziło kilkutygodniową kwarantannę, bo może zarażać (co jest napisane w ulotce). Nikt o tym nie pomyślał, aby tylko zrobić szum.

G
Gość
16 stycznia, 09:42, Gość:

Wreszcie normalność nastała!

A głupota się rozwija 😂

G
Gość
16 stycznia, 09:58, ha:

ha

nikt nie ma prawa zagladac w historie medyczna mojego dziecka

wystarczy deklaracja ze ma szczepienie

a co do obowiazku obywatelskiego - lubie jak swinie, potocznie zwane politykami mowia cos o zasadach,sprawiedliwosci i innych tego typu rzeczach, ktory powinny dotyczyc wszystkich oprocz ich samych

Popieram!!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3