Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dodge Caliber Reloaded w polskich salonach

Wojciech Frelichowski
Firma Chrysler Polska wprowadziła do sprzedaży zmodernizowany model Dodge Caliber. Odświeżono kabinę, w której zastosowano m.in. lepsze materiały wykończeniowe. Do oferty wprowadzono też nowy silnik benzynowy.

Słabą jakość materiałów wykończeniowych w kabinie Calibra krytykowano już od 2006 roku, czyli od chwili debiutu tego auta. Producent w końcu wziął po uwagę te głosy i odnowił wnętrze samochodu. Pojawiły się miękkie i elastyczne materiały bocznych paneli drzwi oraz dzielonego podłokietnika konsoli podłogowej.

Zmodernizowana tablica przyrządów ma bardziej zwarty wygląd i otrzymała dodatkową półkę na drobiazgi, centralny schowek oraz powiększone pokrętła klimatyzacji.

Z wystrojem wnętrza kontrastują chromowane kontury nawiewów ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji, oprawy dźwigni zmiany biegów, klamki oraz obramowania wskaźników.

Wyposażenie wnętrza Dodge'a Calibra obejmuje elementy rzadko spotykane w tym segmencie pojazdów, m.in. chłodzony pojemnik na butelki z napojami, złącze dla iPod'a, akumulatorową lampę bagażnika/latarkę LED. W opcji dostępny jest m.in. panel MusicGate Power, czyli dwa odchylane głośniki w tylnej klapie nadwozia, rozwiązanie idealne na piknik czy imprezy plenerowe.

Dodge Caliber Reloaded w polskich salonach
Fot. Chrysler Group

(fot. Fot. Chrysler Group)

W Polsce auto oferowane jest na razie tylko w jednej wersji silnikowej. Pod maską jest nowa jednostka benzynowa - 2-litrowy motor o mocy 156 KM ze zmiennymi fazami rozrządu, spełniający normę Euro 5.

Silnik powstał we współpracy z firmami Hyundai i Mitsubishi. Według danych fabrycznych auto rozpędza się do 100 km/h w 11,2 sekundy, zaś prędkość maksymalna wynosi 198 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 7,4 litra na 100 km.

W standardzie silnik będzie występował z 5-biegową skrzynią manualną, jednakże będzie również możliwość zamówienia bezstopniowej przekładni automatycznej. To rzadkość wśród samochodów oferowanych w Polsce.

W konstrukcji takiego mechanizmu zamiast tradycyjnego zespołu kół zębatych i sprzęgieł kłowych (do zmian stosunku przełożenia na wejściu i na wyjściu) wykorzystywane są dwa koła pasowe o zmiennej średnicy, połączone stalowym pasem transmisyjnym.

(fot. Fot. Chrysler Group)

Przekładnia CVT Calibrze pracuje w sposób ciągły i bezstopniowy, a nieskończona liczba przełożeń pozwala na utrzymanie optymalnych obrotów silnika. Dzięki systemowi elektronicznego sterowania, przekładnia pracuje w sposób podobny do klasycznej skrzyni biegów, lecz przy mniejszym zużyciu paliwa.

Przykładowo, podczas przyspieszania nastąpi odpowiedni do prędkości wzrost obrotów silnika zamiast jego rozkręcenia do maksymalnej prędkości obrotowej.

Bazowa cena Calibra Reloaded (tak brzmi pełna nazwa tego modelu), w podstawowej wersji SE, kosztuje 68 tys. zł. W wyposażeniu standardowym znajdziemy m.in. elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESP), poduszki przednie i kurtynowe, klimatyzację, radio CD z MP3, elektrycznie sterowane wszystkie szyby i boczne lusterka, centralny zamek, 17 calowe felgi. Bogatsza wersja SXT kosztuje 74900 zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!