- Problemem okazały się jeszcze gorsze od zakładanych warunki geologiczne, na które w kilku miejscach natrafił wykonawca – informuje zarządca drogi. - Konsekwencją była konieczność wykonania projektu zastępczego z nowymi rozwiązaniami technicznymi. Między innymi konieczne będzie wzmocnienie podłoża palami. Nowy projekt przewiduje wbudowanie 500 pali, dochodzących do 8 metrów głębokości. Zaprojektowano też dodatkowo 143 betonowe palisady.
Palowanie ma rozpocząć się w styczniu, gdy na miejsce dotrą zamówione prefabrykaty stalowe. - Przywrócenie ruchu do tego momentu, kosztowałoby około miliona złotych i byłoby ekonomicznie bezzasadne, w sytuacji gdy w styczniu ponownie droga musiałaby być zamknięta – dodają drogowcy. - Droga zostanie otwarta, gdy wykonane zostaną wszystkie roboty ziemne. Będziemy starali się to zrobić jak najszybciej!
Przypomnijmy, że trasa 163 na czas przebudowy została zamknięta, a objazd wytyczono drogami wojewódzkimi 171 i 172 z Czaplinka do Barwic. Droga została zamknięta dla ruchu, ponieważ roboty ziemne prowadzone są tu na dużych głębokościach. Wilgotne torfy i droga biegnąca między krawędzią jeziora i zboczem wzniesienia, nie pozwalały na wprowadzenie ruchu wahadłowego.
DW 163 to nie tylko ważne połączenie lokalne, ale i alternatywny dojazd nad morze z kierunku Wielkopolski. Remontowany i poszerzany jest ponad 8-kilometrowy odcinek drogi wiodący od Połczyna na południe. Koszt zadania to ponad 28 milionów złotych.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?