Droga S6. Rusza przetarg na dokończenie obwodnicy Koszalina i Sianowa

red
Rusza przetarg na dokończenie obwodnicy Koszalina i Sianowa w ciągu drogi ekspresowej S6. archiwum
Do publikacji w Dzienniku Urzędowym UE wysłane zostało ogłoszenie o postępowaniu przetargowym na dokończenie budowy obwodnicy Koszalina i Sianowa w ciągu drogi ekspresowej S6.

- Otwiera to drogę do wznowienia budowy fragmentu obwodnicy o długości 7,9 km między węzłami Koszalin Wschód i Sianów Wschód, gdzie warunki gruntowe wymusiły zmianę dotychczasowego projektu drogi. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 roku - czytamy w komunikacie GDDKiA w Szczecinie.

Zobacz także Będzie kolejny przetarg na S6 koło Słupska. A Trasa Kaszubska powstaje

- Na odcinku obwodnicy Koszalina i Sianowa, między węzłami Koszalin Wschód i Sianów Wschód (km 6,4 - km 14,3), wystąpiły skomplikowane warunki gruntowe, odmienne od wcześniej stwierdzonych. Podłoże, ze względu na bardzo specyficzną i rzadko spotykaną budowę związaną z występowaniem drugiego poziomu wód gruntowych pod ciśnieniem, nie nadawało się do zastosowania pierwotnie przewidzianej technologii budowy. Problemem były również samowypływy (wypływy artezyjskie), w których zwierciadło wody stabilizowało się nawet 2 m powyżej poziomu terenu.

Próby zastosowania nasypu przeciążeniowego i mikrowybuchów nie przyniosły oczekiwanych rezultatów. Wykonano również szereg ekspertyz i badań podłoża, które prowadził między innymi Państwowy Instytut Geologiczny. Wobec braku porozumienia z dotychczasowym wykonawcą, odcinek między węzłami Koszalin Wschód i Sianów Wschód został wyłączony z pierwotnego kontraktu na budowę obwodnicy - czytamy w dalszej części komunikatu.

- W roku 2019 rozpoczęło się opracowywanie aktualizacji dokumentacji projektowej dla obwodnicy, gdzie wzięto pod uwagę wyniki poszerzonych badań podłoża. W toku opracowywania dokumentacji przeanalizowano szereg rozwiązań, w szczególności przy obszarze Góry Chełmskiej i przecięcia z linią kolejową Koszalin - Słupsk. Ostatecznie zadecydowano o całkowitej zmianie rozwiązań projektowych w tym miejscu. Zamiast przejścia drogi pod linią kolejową i co za tym idzie zagłębienia się w skomplikowany geologicznie obszar, została zaprojektowana estakada o długości niemal 800 metrów. Obiekt ten będzie przechodził nad linią kolejową i obszarem o skomplikowanej strukturze podłoża. W grudniu tego roku została uzyskana nowa decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) i zmieniona wcześniejsza - informuje GDDKiA w Szczecinie.

Droga S6. Odcinek Kołobrzeg Zachód - Ustronie Morskie z lotu...

Droga S6. Odcinek Kiełpino - Kołobrzeg z lotu ptaka [ZDJĘCIA]

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Piotr

Bardzo dobra wiadomość!! :)

Dodaj ogłoszenie