Droga S6. Wiemy, kto będzie odpowiadał za utrzymanie drogi na odcinku Goleniów-Koszalin

Marzena Sutryk
Marzena Sutryk
Prawie 120 mln złotych jest warta umowa z wykonawcą, który przez ponad 4,5 roku będzie pilnował porządku na drodze ekspresowej S6
Prawie 120 mln złotych jest warta umowa z wykonawcą, który przez ponad 4,5 roku będzie pilnował porządku na drodze ekspresowej S6 GDDKiA
Blisko 140 km oddanej do ruchu w tym roku drogi ekspresowa S6 od Goleniowa do Koszalina wraz z obwodnicą Nowogardu będzie objęte kompleksowym, całorocznym utrzymaniem.

Umowy o łącznej wartości 119,6 mln złotych zostały zawarte z firmą Maldrobud z Myśliborza.

Wykonawca przez najbliższe 4 lata i 8 miesięcy będzie zapewniał kompleksowe letnie i zimowe utrzymanie drogi ekspresowej.

Droga S6. Podpisano umowy na projekt odcinka Koszalin-Słupsk

Dotychczas droga S6 była objęta odrębnymi dla danego zakresu czynności umowami. Droga S6 od Goleniowa do Koszalina została teraz podzielona na trzy zadania kompleksowego utrzymania; to odcinki: Goleniów - Kiełpino, Kiełpino - Ustronie Morskie i Ustronie Morskie - koniec obwodnicy Koszalina i Sianowa.

Przetarg na wszystkie zadania wygrała firma Maldrobud z Myśliborza. Wykonawca będzie prowadził swoje działania w oparciu o trzy obwody utrzymania drogi ekspresowej: Wojcieszyn, Kołobrzeg i Dobre, które powstały wraz z budową drogi S6. Zimą droga będzie utrzymywana w najwyższym obowiązującym na drogach krajowych, pierwszym standardzie utrzymania.

Droga S6. Prace miesiąc po miesiącu [ZDJĘCIA Z LOTU PTAKA]

- W ramach umów na kompleksowe utrzymanie S6 jeden wykonawca odpowiada za całość utrzymania drogi, zarówno latem, jak i zimą - mówi Mateusz Grzeszczuk, rzecznik szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

- Celem takiego kompleksowego podejścia do utrzymania dróg jest większa efektywność finansowa i lepsza jakość utrzymania dróg.

Obwodnica Koszalina i Sianowa z lotu ptaka [NOWE ZDJĘCIA]

Droga S6 od Płot do Nowogardu. Jedziemy drugą jezdnią [ZDJĘCIA]

Zobacz także Droga S6 z Koszalina do Goleniowa już otwarta

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 10

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
30 grudnia, 10:13, Bolo:

Badania geologiczne przed budową drogi są prowadzone w/g określonych procedur. To, czy procedury te są właściwe, czy zbyt ogólne i mało przewidujące, jest odrębną sprawą. Wszystkiego jednak przewidzieć się nie da i tego typu kłopoty są na porządku dziennym w pracy drogowców. Nie jestem tylko przekonany, czy po stwierdzeniu wady terenu, właściwie rozwiązano kwestię dalszego postępowania. Kwota, za jaką można było problem rozwiązać, wykonując podbudowę drogi adekwatną technologią, wykonawca oszacował. Specjaliści inwestora również wykonali obliczenia, które wykazały, że realizacja celu będzie kosztowała prawie połowę mniej. Bardzo dobrze, że są takie procedury, bo widać, że komuś zależy na nie wydawaniu więcej pieniądzy, niż faktycznie potrzeba, ale ogłoszone przetargi zweryfikowały te szacunki - nikt za te pieniądze nie zdecydował się podjąć wykonania. Niestety, inwestor dalej brnął w tą ślepą uliczkę, a efekt mamy taki, że od stwierdzenia problemu z podłożem minęły już ponad dwa lata, a sprawa nadal nie wyszła z poziomu przerzucania się papierami. I diabli wiedzą, ile jeszcze potrwa, ponieważ gdy będzie gotowy nowy projekt, to nie wiadomo, jak GDDKiA podejdzie do kwestii wykonania. Obawiam się dziwnych szacunków kwotowych i braku chętnych do tego zadania. Firmy budujące drogi nie mają dziś lekko.

Martwi mnie to, ze ten nasz Koszalin zawsze ma jakiś problem, tu się zawsze coś musi nie udać.

To nie ten nasz Koszalin ma jakiś problem tylko ta niereformowalna grupa mieszkańców pt. ,, komuno wróć".

B
Bolo
29 grudnia, 19:31, Gość:

Dlaczego nikt nie zrzuca korupcji przy badaniach gologicznych obwodnicy Koszalin Sianów ? Miała być oddana do połowy 2019 roku, czy może inaczej ? Zacznijmy mówić wprost o złych projektach nie ktoś z rządzących będzie miał na tyle odwagi by projektantów i urzędników ROZLICZYĆ. Niech będzie mnie bubli projektowych , bo okaże się , że wszystko trzeba naprawiać.

Badania geologiczne przed budową drogi są prowadzone w/g określonych procedur. To, czy procedury te są właściwe, czy zbyt ogólne i mało przewidujące, jest odrębną sprawą. Wszystkiego jednak przewidzieć się nie da i tego typu kłopoty są na porządku dziennym w pracy drogowców. Nie jestem tylko przekonany, czy po stwierdzeniu wady terenu, właściwie rozwiązano kwestię dalszego postępowania. Kwota, za jaką można było problem rozwiązać, wykonując podbudowę drogi adekwatną technologią, wykonawca oszacował. Specjaliści inwestora również wykonali obliczenia, które wykazały, że realizacja celu będzie kosztowała prawie połowę mniej. Bardzo dobrze, że są takie procedury, bo widać, że komuś zależy na nie wydawaniu więcej pieniądzy, niż faktycznie potrzeba, ale ogłoszone przetargi zweryfikowały te szacunki - nikt za te pieniądze nie zdecydował się podjąć wykonania. Niestety, inwestor dalej brnął w tą ślepą uliczkę, a efekt mamy taki, że od stwierdzenia problemu z podłożem minęły już ponad dwa lata, a sprawa nadal nie wyszła z poziomu przerzucania się papierami. I diabli wiedzą, ile jeszcze potrwa, ponieważ gdy będzie gotowy nowy projekt, to nie wiadomo, jak GDDKiA podejdzie do kwestii wykonania. Obawiam się dziwnych szacunków kwotowych i braku chętnych do tego zadania. Firmy budujące drogi nie mają dziś lekko.

Martwi mnie to, ze ten nasz Koszalin zawsze ma jakiś problem, tu się zawsze coś musi nie udać.

B
Bolo

Badania geologiczne przed budową drogi są prowadzone w/g określonych procedur. To, czy procedury te są właściwe, czy zbyt ogólne i mało przewidujące, jest odrębną sprawą. Wszystkiego jednak przewidzieć się nie da i tego typu kłopoty są na porządku dziennym w pracy drogowców. Nie jestem tylko przekonany, czy po stwierdzeniu wady terenu, właściwie rozwiązano kwestię dalszego postępowania. Kwota, za jaką można było problem rozwiązać, wykonując podbudowę drogi adekwatną technologią, wykonawca oszacował. Specjaliści inwestora również wykonali obliczenia, które wykazały, że realizacja celu będzie kosztowała prawie połowę mniej. Bardzo dobrze, że są takie procedury, bo widać, że komuś zależy na nie wydawaniu więcej pieniądzy, niż faktycznie potrzeba, ale ogłoszone przetargi zweryfikowały te szacunki - nikt za te pieniądze nie zdecydował się podjąć wykonania. Niestety, inwestor dalej brnął w tą ślepą uliczkę, a efekt mamy taki, że od stwierdzenia problemu z podłożem minęły już ponad dwa lata, a sprawa nadal nie wyszła z poziomu przerzucania się papierami. I diabli wiedzą, ile jeszcze potrwa, ponieważ gdy będzie gotowy nowy projekt, to nie wiadomo, jak GDDKiA podejdzie do kwestii wykonania. Obawiam się dziwnych szacunków kwotowych i braku chętnych do tego zadania. Firmy budujące drogi nie mają dziś lekko.

Martwi mnie to, ze ten nasz Koszalin zawsze ma jakiś problem, tu się zawsze coś musi nie udać.

G
Gość

Dlaczego nikt nie zrzuca korupcji przy badaniach gologicznych obwodnicy Koszalin Sianów ? Miała być oddana do połowy 2019 roku, czy może inaczej ? Zacznijmy mówić wprost o złych projektach nie ktoś z rządzących będzie miał na tyle odwagi by projektantów i urzędników ROZLICZYĆ. Niech będzie mnie bubli projektowych , bo okaże się , że wszystko trzeba naprawiać.

G
Gość

Świeci komentator bo między innymi to on za to oświetlenie płaci, a kto bogatemu zabroni ???? Lepiej narzekać i nie pomagać rozwiązywać problemy które dotyczą NASZEGO REGIONU.

G
Gość
29 grudnia, 13:59, Gość:

Dlaczego na nowym węźle S6 przy ul. Morskiej palą się lampy oświetleniowe od kilku dni ???? Nikt tego nie widzi???

Jak coś się pali to straż pożarną trzeba wezwać!!! Lampy to raczej się świecą

G
Gość

Dlaczego na nowym węźle S6 przy ul. Morskiej palą się lampy oświetleniowe od kilku dni ???? Nikt tego nie widzi???

G
Gość
28 grudnia, 23:42, Gość:

A co dalej z obwodnica Koszalina i dalsza s6 w kierunku Słupska i dalej Gdańska. Na tym odcinku s6 już też powinna być konczona a PiS wymyślił sobie projekty na budowę za rok oraz PPP zamiast formy budowy dalszej s6 wg. zasady Projektuj i buduj gdzie rozpoczęcie dalszej budowy s6 można by było rozpocząć już w 2020 roku a tak może ten odcinek nigdy nie powstać

Proszę zgłosić się do Kulczyków.

G
Gość

A co dalej z obwodnica Koszalina i dalsza s6 w kierunku Słupska i dalej Gdańska. Na tym odcinku s6 już też powinna być konczona a PiS wymyślił sobie projekty na budowę za rok oraz PPP zamiast formy budowy dalszej s6 wg. zasady Projektuj i buduj gdzie rozpoczęcie dalszej budowy s6 można by było rozpocząć już w 2020 roku a tak może ten odcinek nigdy nie powstać

G
Gość

Szanowna Pani Marzeno proszę podać gdzie znajdziemy treść szczegółowego zakresu prac jaki będzie miała do wykonania ta firma i jakie są przewidziane kary za ich nie wykonanie. Pozdrawiam.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3