Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Drugie wcielenie fabii

(jak)
Sylwetka fabii II na pierwszy rzut oka niewiele różni się od oferowanego obecnie modelu.
Sylwetka fabii II na pierwszy rzut oka niewiele różni się od oferowanego obecnie modelu.
Ewolucja, a nie rewolucja. Tak w skrócie podsumować można to, co zrobiła Škoda Auto, przygotowując drugą generację modelu fabia. Na trzy miesiące przed oficjalnym debiutem czeski producent ujawnił pierwsze zdjęcia i dane techniczne fabii II.

Pierwsza škoda fabia okazała się wielkim szlagierem. Na jej zakup zdecydowało się dotąd już ponad 1,5 miliona klientów. Sukces ten sprawił, że przygotowując następczynię konstruktorzy nie odbiegli daleko od pierwowzoru, wychodząc z założenia, że o wiele lepiej ulepszyć to, co się dobrze sprzedaje, niż silić się gruntowne zmiany. Nowa fabia ma oferować wszystko to, co przyczyniło się do sukcesu obecnego modelu, a przy tym zaoferować użytkownikom wiele nowych rozwiązań i funkcji.
Więcej miejsca
W porównaniu z oferowanym wciąż modelem nowa fabia jest nieco większa. Jej długość całkowita zwiększyła się do 3.992 mm. Ze swoimi rozmiarami (3.992 mm x 1.642 x 1.498 mm) nowa fabia hatchback jest jednym z największych aut w swojej klasie. Efektywne wykorzystanie przestrzeni wewnętrznej pozwoliło zaoferować jeszcze więcej miejsca niż w wyróżniającej się od tym względem "jedynce" zarówno pasażerom przednich, jak i tylnych siedzeń. Bagażnik ma pojemność 300 litrów; po złożeniu tylnych siedzeń - 1.163 litrów.
Silniki do wyboru
Jedną z ważniejszych nowości w zakresie bezpieczeństwa będzie zastosowanie kurtyn powietrznych zarówno dla pasażerów z przednich, jak i tylnych siedzeń. Nabywcy nowej fabii będą mieli znacznie większe możliwości doposażenia swojego samochodu. Škoda opcjonalnie oferuje możliwość zamówienia m.in. sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów typu Tiptronic czy elektronicznie sterowanej klimatyzacji Climatronic. W zakresie technologii komunikacyjnych nowa fabia może zostać wyposażona w przygotowanie pod telefon GSM z nowoczesnym łączem Bluetooth czy system audio dający możliwość podłączenia zewnętrznych źródeł dźwięku, takich, jak odtwarzacze MP3 (np. iPod).
Nowa škoda fabia, wchodząc na rynek, będzie dostępna w siedmiu wersjach silnikowych (cztery benzynowe i trzy wysokoprężne). Popularne jednostki trzycylindrowe mają teraz większą moc i charakteryzują się większą elastycznością. Silniki nowej fabii: benzynowe - 1,2 http (60 KM), 1,2 12V http (70 KM),1,4 16V (85 KM) i 1,6 16V (105 KM); diesla - 1,4 TDI PD (w dwóch wersjach - 70 i 80 KM) oraz 1,9 TDI PD (105 KM).
W Polsce od maja
Światowa premiera škody fabia drugiej generacji nastąpi w marcu 2007 roku podczas Międzynarodowej Wystawy Samochodowej w Genewie. Po niej nastąpi premiera handlowa nowego modelu na europejskich rynkach. W polskich salonach sprzedaży czeski bestseller pojawi się w maju. Jednocześnie producent poinformował, że produkcja pozostałych wersji nadwoziowych fabii pierwszej generacji - combi i sedan - będzie kontynuowana.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!