Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dwa tygodnie na śmieciowe deklaracje w Kołobrzegu

Łukasz Gładysiak
Deklarację na rok 2014, kołobrzeżanie mają złożyć w ciągu 14 dni od otrzymania informacji na temat ilości wody zużytej w roku poprzednim, czyli ostatniej za nią faktury.
Deklarację na rok 2014, kołobrzeżanie mają złożyć w ciągu 14 dni od otrzymania informacji na temat ilości wody zużytej w roku poprzednim, czyli ostatniej za nią faktury. Archiwum
Zaczął się nowy rok, więc i deklaracje w sprawie odpadów trzeba składać na nowo. Kołobrzeżanie mają na to 14 dni.

Obowiązek dostarczenia władzom miasta czy gminy corocznych deklaracji, na podstawie których wyliczane są opłaty za odbiór odpadów, nałożyła na Polaków tzw. "ustawa śmieciowa", która weszła w życie 1 lipca 2013 r. Złożyć je muszą właściciele lub zarządcy nieruchomości zamieszkałych, bo takie przede wszystkim obejmuje nowe prawo, oraz, w przypadku Kołobrzegu, także tzw. mieszanych, czyli takich gdzie częściowo prowadzi się działalność gospodarczą.

- Czas na to, by złożyć deklarację na rok 2014, kołobrzeżanie mają w ciągu 14 dni od otrzymania informacji na temat ilości wody zużytej w roku poprzednim, czyli ostatniej za nią faktury. Te już zaczęły być rozsyłane przez miejskie wodociągi - informuje Karol Królikowski, naczelnik wydziału komunalnego kołobrzeskiego urzędu miasta.

Dlaczego akurat decydują dane od MWiK? Dlatego, że zgodnie z przyjętą w Kołobrzegu zasadą, podstawę wyliczenia opłaty śmieciowej stanowi zużycie wody (dla nieruchomości mieszanych - powierzchnia użytkowa). Aktualnie stawka wynosi 3,30 zł za metr sześć., gdy deklarujemy segregację odpadów na trzy pojemniki, albo 6,60 za metr sześć., jeśli wszystko wrzucamy do jednego kubła.

Jak zaznacza Królikowski, pilnować tego, by dostarczyć dokument w terminie, powinni przede wszystkim właściciele domów jednorodzinnych. W przypadku bloków i wspólnot obowiązek taki mają zarządcy.
Druki deklaracji otrzymać można w wydziale komunalnym przy ul. Ratuszowej lub pobrać ze strony internetowej www.zielony.kolobrzeg.eu

Karol Królikowski zaznacza, że niezależnie od obowiązujących 14 dni, ostateczny termin na złożenie
deklaracji na ten rok upływa z końcem lutego. W przypadku, gdy dokument do magistratu nie dotrze, to urzędnicy, którzy już teraz dysponują wykazem zużycia wody na poszczególnych nieruchomościach, wyliczą kwotę. Może to być niekorzystne zwłaszcza dla tych, na których posesjach część zużytej wody można odliczyć, na przykład z powodu wykorzystania innego niż do tzw. celów bytowych.

Ponadto wciąż pozostają tacy mieszkańcy, którzy do tej pory nie dostarczyli wyliczenia za rok 2013.
- Mamy kilkadziesiąt takich przypadków. Jeśli będą w swoim zachowaniu konsekwentni, przyjdzie im zapłacić wyższą stawkę, nawet jeżeli segregują śmieci - zaznacza naczelnik.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!