Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dwa w jednym

(jak)
By przekształcić coupe w kabriolet, wystarczy zaledwie 25 sekund.
By przekształcić coupe w kabriolet, wystarczy zaledwie 25 sekund. Volkswagen
Na polskim rynku zadebiutował nowy model volkswagena - eos. Ten czteromiejscowy kabriolet-coupe dysponuje składanym pięcioczęściowym dachem z wbudowanymi elementami szklanymi.

Eos - przedstawiciel coraz popularniejszej kategorii CC (coupe-cabriolet) - miał światową premierę we wrześniu ub.r. podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie nad Menem. Ten zgrabny samochód ma 1,79 metra szerokości, 4,41 metra długości i 1,44 metra wysokości. Rozstaw osi wynosi 2,58 metra. Wymiary te sprawiają, że ważący prawie 1,5 tony volkswagen mocno stoi na kołach.
Dach eosa wykonany został w technologii CSC. Skonstruowany wspólnie z niemiecką firmą Webasto, składa się z pięciu zasadniczych części, z wbudowanymi szklanymi elementami - rozsuwanymi i uchylanymi. By przekształcić coupe w kabriolet, wystarczy zaledwie 25 sekund. Dzięki dostępnym opcjonalnie czujnikom systemu kontroli parkowania, można volkswagena przekształcać w odkrytą wersję nawet w niskich garażach. W chwili, gdy czujniki wykryją przeszkodę, otwieranie dachu zostanie zablokowane. Przy otwartym dachu eos dysponuje bagażnikiem o pojemności 205 litrów. Po zamknięciu zwiększa się on do 380 l.
Nabywcy eosa mogą wybierać pośród czterech silników benzynowych: 1,6 FSI o mocy 115 KM, 2,0 FSI 150 KM, 2,0 TFSI 200 KM i 3,2 V6 250 KM. Alternatywą jest silnik diesla o pojemności 2,0 l TDI i mocy 140 KM z montowanym seryjnie filtrem cząstek stałych. We wszystkich wersjach auta montowane są sześciobiegowe skrzynie, które przenoszą napęd na przednią oś. W wersji V6 montowana seryjnie jest dwusprzęgłowa przekładnia DSG.
Volkswagen eos został wyposażony w system zabezpieczający przed skutkami dachowania, podobny do zastosowanego w new beetle cabriolet. Jego elementy wysuwają się w górę zza tylnych zagłówków najpóźniej w ćwierć sekundy po tym, jak czujniki stwierdzą przekroczenie określonego przyspieszenia poprzecznego lub pochylenia samochodu. Pałąki zabezpieczające wykonano z profili aluminiowych. System bezpieczeństwa uzupełnia system poduszek powietrznych. Warto dodać, że zastosowano specjalne boczne poduszki chroniące głowę i klatkę piersiową. W przypadku zderzenia otwierają się one w poziomie i w pionie przykrywając większą część bocznego pasa okien, zastępując jednocześnie tradycyjne poduszki boczne oraz kurtyny powietrzne.
Volkswagen eos zdobył sobie dużą popularność w Niemczech, gdzie błyskawicznie stał się najpopularniejszym modelem w swojej klasie. Na naszym rynku zapewne nie zanotuje oszałamiającej sprzedaży, chociaż niewątpliwie ma szanse na czołowe lokaty w swojej klasie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!