Nissan LEAF jest napędzany akumulatorami litowo-jonowymi o laminowanej konstrukcji. Natomiast silnik elektryczny rozwija moc 80 kW i maksymalny moment obrotowy 280 Nm. Inaczej niż w pojazdach z silnikami spalinowymi, w modelu LEAF nie ma układu wydechowego. Producent zapewnia, że ładowanie akumulatora pojazdu jest proste i niekłopotliwe. Szybka ładowarka umożliwia naładowanie akumulatora w 80 procentach w ciągu 30 minut. Pełne ładowanie za pomocą ładowarki domowej zasilanej napięciem 200 V zajmuje około 8 godzin.
Połączenie układu umożliwiającego hamowanie z odzyskiem energii oraz innowacyjnego akumulatora litowo-jonowego o konstrukcji laminowanej pozwala uzyskać zasięg ponad 160 kilometrów. Badania konsumenckie wykazały, że taki zasięg zaspokaja wymagania związane z codzienną eksploatacją pojazdu w mieście wśród ponad 70 proc. konsumentów na świecie, którzy korzystają z samochodów.
(fot. Fot. Nissan)
W Nissanie LEAF zastosowano przeznaczony specjalnie do tego modelu, zawansowany system inteligentnego transportu (IT). System połączony jest z globalnym centrum danych, skąd przez 24 godziny na dobę można pobierać informacje i rozrywkę dla kierowcy. Na monitorze w desce rozdzielczej wyświetlane są między innymi informacje o stanie naładowania akumulatorów i zasięgu, wraz z lokalizacją najbliższych stacji ładowania.
Kolejnym nowoczesnym rozwiązaniem jest możliwość sterowania włączaniem klimatyzacji i ustawiania funkcji ładowania przez telefon komórkowy nawet w wyłączonym samochodzie. Czas ładowania akumulatorów można także zaprogramować za pomocą zdalnie sterowanego pokładowego timera.
Rynkową premierę modelu LEAF w Japonii, USA i Europie zaplanowano na koniec 2010 roku. Wtedy też zostaną podane szczegóły techniczne tego samochodu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?