Budowany odcinek ekspresówki rozpoczyna się od istniejącego węzła w Bożympolu Wielkim, który zgodnie z planami zostanie rozbudowany. Następnie droga biegnie miejscami wzdłuż linii kolejowej 202 i przecina zalesiony teren oraz zabudowania. Na wysokości Mostów skręca na południe, aby ominąć Lębork i zakończyć się na wysokości Leśnic.
Budowany fragment to jeden z dłuższych realizacyjnie odcinków. Budimex, czyli główny wykonawca do wybudowania ma 22 kilometry nowej drogi. Co więcej, w ramach zadania przewidziano też m.in. powstanie 17 dużych obiektów inżynierskich. Jest też 11 mniejszych obiektów. Według założeń również drogi przecinające przyszłą ekspresówkę zostaną przebudowane, a cała trasa zyska infrastrukturę służącą ochronie środowiska jak przejścia dla zwierząt, ekrany akustyczne, czy system odwodnienia. Koszt to 718,6 mln zł.
Przypomnijmy, że pierwsze pojazdy powinny pojechać nową drogą w 2025 r. Trasa będzie dwujezdniowa, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku i z pasem awaryjnego postoju. Budimex wybuduje też węzły: Lębork Południe, Lębork Wschód, Łęczyce. Powiększy się też istniejący węzeł w Bożympolu Wielkim.
Równolegle w realizacji jest inny fragment przyszłej S6. Około 23-kilometrowy odcinek od obwodnicy Słupska do Sławna buduje firma Stecol. Koszt w tym przypadku to 701 mln zł. W ubiegłym tygodniu wojewoda pomorski wydał też Zgodę na Realizacji Inwestycji Drogowej dla drugiej nitki słupskiej obwodnicy. W praktyce prace mogą się już rozpocząć. Prace rozpoczęły się też na istniejącej obwodnicy Słupska, gdzie między węzłami pojawi się druga nitka "szóstki", a nad Słupią zawiśnie drugi most.
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?