Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Eurovia i Warbud najbliżej budowy obwodnicy Szczecinka

Rajmund Wełnic
O ile  wszystko pójdzie zgodnie z planem,  pierwsze auto nową obwodnicą Szczecinka przejedzie wiosną-latem 2019 roku.
O ile wszystko pójdzie zgodnie z planem, pierwsze auto nową obwodnicą Szczecinka przejedzie wiosną-latem 2019 roku. Rajmund Wełnic
Ponad 322 miliony złotych chce najtańsza i z firm, starających się o kontrakt na budowę obwodnicy Szczecinka.

We wtorek otwarto oferty, jakie złożyły firmy drogowe. Ostatecznie na placu boju z około 20 zainteresowanych firm, zostało siedem. - Najniższą cenę zaoferowało konsorcjum firm Eurovia i Warbud i wynosi ona 322,817 mln zł, następnie Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor 332,1 mln zł, Budimex 346,952 mln zł zł, natomiast najwyższą cenę Strabag 444,748 mln zł - mówi Iwona Mikrut-Purchla, rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która prowadzi przetarg na "inwestycję stulecia" Szczecinka.
- Wszyscy oferenci zadeklarowali termin realizacji 34 miesiące i 10 lat gwarancji. Teraz przygotowane i wysłane zostaną pytania techniczne do wykonawców. Przewidujemy, że wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi w połowie listopada, podpisanie umowy planowane jest w pierwszym kwartale 2016 roku w Szczecinie.

Po podpisaniu umowy wykonawca będzie miał 15 miesięcy na zrobienie projektu technicznego, uzgodnienie go i uzyskanie tzw. ZRID-u, czyli zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Roboty powinny się rozpocząć latem 2017 roku. Na same prace budowlane zwycięska firma będzie mieć - z wyłączeniem miesięcy zimowych - 20 miesięcy. O ile więc wszystko pójdzie zgodnie z planem, to pierwsze auto nową obwodnicą Szczecinka przejedzie wiosną-latem 2019 roku.

Jakie będzie obejście Szczecinka? Obwodnica ma liczyć około 12 kilometrów (od Turowa na południu do wylotu na Koszalin na północy) i będzie wykonana w standardzie drogi ekspresowej z dwiema jezdniami po dwa pasy ruchu każda. Po "odchudzeniu" powstaną 2 węzły drogowe umożliwiające zjazd do Szczecinka. Wszystko z wiaduktami, mostami, estakadami, drogami dojazdowymi, ekranami dźwiękochłonnymi, czy przejściami dla zwierząt. Koszt podnosi znacząco konieczność wzmocnienia podmokłych gruntów, przez jakie na znacznym odcinku przebiegać będzie droga.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!