- Czekam na rozliczenie, które miało być wystawione już w listopadzie! Naprawdę ciężko się dodzwonić na infolinię PGNiG, czy dostać się do ich biura obsługi klienta, żeby choć zapytać, co się tam dzieje?... Wszędzie są kolejki. A potem przyślą fakturę na fortunę - martwi się mieszkanka Osiedla Bukowego w Koszalinie.
Czytelnicy „Głosu”, którzy skontaktowali się z nami obawiają się przede wszystkim rachunków ze zbyt dużą kwotą do zapłaty.
- Zimą, jeśli jest mroźna, a taka przecież do tej pory była, płacę za gaz miesięcznie nawet 800-900 złotych - mówi nam pani Maria Jasińska, właścicielka jednorodzinnego domu z okolic Koszalina.
Dom od siedmiu lat ogrzewa gazem. Wcześniej miała piec węglowy.
- To jest naprawdę bardzo duża kwota i zawsze jest ciężko wydać od razu takie pieniądze - kontynuuje swoje wyliczenia kobieta.
- Ale teraz już prawie od trzech miesięcy nie dostaję rachunku. Tymczasem było naprawdę bardzo zimno na zewnątrz i gazu, jestem pewna, wykorzystałam sporo. Spodziewam się więc teraz rachunku w kwocie nawet 3000 złotych. To będzie trudne do przełknięcia.
Podobnie mówią inni nasi Czytelnicy.
- Ci z gazowni mogą sobie opowiadać bajeczki, że mogliśmy płacić „na oko” albo po prostu sobie odkładać te pieniądze. Nikt tak nie robi! Każdy czeka na rachunek. A te nie przyszły i teraz wszyscy będą mieli problem. Bo nie każdy te większe pieniądze ma, więc nie zapłaci. Żeby chociaż nam powiedzieli, że następny rachunek będzie za trzy miesiące, to może człowiek by się przygotował. A tak, to co? Będą z tego tylko kłopoty. Na pewno odbieracie pełno takich telefonów jak ten ode mnie. Ja jestem po prostu wkurzony - kończy pan Robert.
Z pytaniem skierowaliśmy się do rzecznika spółki PGNiG, który poinformował nas, że wprowadzany jest duży centralny system bilingowy i w związku z tym opóźnienia z wysyłką faktur mogą być na terenie dawnych województw: koszalińskiego, szczecińskiego i częściowo wielkopolskiego. Problemy powinny ustąpić w przyszłym tygodniu.
- Informujemy, że w związku z modernizacją systemu informatycznego możliwe są w niektórych rejonach opóźnienia w dostarczaniu rachunków za gaz. Aktualnie trwa druk i wysyłka faktur. Prosimy klientów o cierpliwość i dziękujemy za wyrozumiałość. Zapewniamy, że mogą być spokojni o terminy płatności, które zostaną stosownie skorygowane - przekazał nam Rafał Pazura, rzecznik prasowy PGNiG.
Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?