Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Fiat 500C, czyli małe kabrio na lato

Wojciech Frelichowski
Fot. Fiat
Z niemal rocznym poślizgiem Fiat wprowadził na polski rynek model 500C, czyli kabrio. W najtańszej wersji auto kosztuje prawie 55 tys. zł.

Kabriolet Fiat 500C zachowuje wymiary modelu podstawowego (długość 3546 mm, szerokość 1627 mm, wysokość 1488 mm, rozstaw osi 2300 mm). To, co go wyróżnia, to oczywiście składany, płócienny dach, który odsuwa się elektrycznie.
Producent zapewnia, że przeprowadzone szczegółowe badania aerodynamiczne pozwoliły na opracowanie rozwiązania redukującego do minimum zawirowania powietrza podczas jazdy ze złożonym dachem. Poza tym dzięki sprytnemu systemowi zawiasów pełny dostęp do bagażnika jest możliwy nawet wtedy, gdy dach jest całkowicie zrolowany.

Dach jest dostępny w trzech kolorach (kość słoniowa, czerwony i czarny) i będzie dostępny w kombinacji z licznymi dostępnymi kolorami nadwozia, z których trzy stworzono specjalnie na tę okazję: Rosso Dongiovanni - perłowa czerwień, Grigio Imprevedibile - ciepły odcień szarości, typowy dla samochodów sportowych - supercars, oraz niebieski Bastian Contrario (ten ostatni rozszerzony na całą gamę).

Do wyboru nabywców są cztery jednostki napędowe: dwa turbodiesle 1.3 Multijet o mocy 75 KM i 95 KM, współpracujący z mechaniczną skrzynią biegów o 5 przełożeniach, oraz dwie jednostki benzynowe 1.2 69 KM i 1.4 100 KM, mogące współpracować zarówno z mechaniczną jak i sekwencyjną skrzynią biegów Dualogic.

Na polskim rynku gama Fiata 500C rozpoczyna się od wersji Pop, której cena startuje od kwoty 54500 zł. Auto jest stosunkowo dobrze wyposażone. Znajdziemy w nim m.in. 7 poduszek powietrznych (dwie przednie, dwie kurtyny, dwie boczne i jedną dla ochrony kolan), ABS z EBD, reflektory dodatkowe do jazdy dziennej (DRL). Poza tym są czujniki parkowania, radioodtwarzacz CD+MP3, centralny zamek i elektryczne szyby, "spersonalizowany" kluczyk z pilotem.

Dla bardziej wymagających jest wersja Lounge (cena od 61500 zł), która zawiera dodatkowe elementy w stosunku do wyposażenia Pop: system Start&Stop (tylko silnik 1.3 Multijet 95 KM), klimatyzacja manualna, skórzana kierownica, system Blue&Me, 15-calowe obręcze ze stopów lekkich w stylu lat 60-tych.

Dla snobów jest jeszcze oryginalna gama gadżetów. Np. wnętrze można przyozdobić błyszczącymi przedmiotami, choćby folią samoprzylepną na notatki przyczepianą na tablicy wskaźników. Są też drobiazgi będące w codziennym użytku przez panie, jak np. podstawka pod akcesoria do makijażu....

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!