Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Firma Pufa Design z Kołobrzegu: Kreujemy przyjazną przestrzeń

red
Kołobrzeska firma Pufa Design to miejsce, które powstało z pasji Adama Wysockiego do pięknych i użytecznych przedmiotów. Ta pasja i doświadczenie pomogły mu zgromadzić wokół siebie zespół profesjonalistów i zbudować firmę, która wspiera architektów i inwestorów w tworzeniu niezwykłych przestrzeni.

Skąd pomysł na stworzenie Pufa Design?

- Pufa Design na początku swojej drogi, czyli ponad 9 lat temu, była meblarnią zajmującą się odnawianiem foteli i krzeseł z lat 50., 60. i 70. Szybko okazało się, że nasi klienci poszukiwali też ciekawego oświetlenia, akcesoriów i mebli, które oferowałyby świeże spojrzenie na wzornictwo, wysoką jakość i funkcjonalność, a tym samym dawały możliwość stworzenia wnętrza w sposób indywidualny, nieszablonowy. Prywatnie również zderzyłem się z olbrzymim wyzwaniem przedzierania się przez katalogi z niczym nie wyróżniającymi się produktami, nie podążającymi za światowymi trendami i nie oferującymi nic ponad przeciętność. Własna pasja szybko przerodziła się w pomysł na biznes.

Najpierw był internet. Jak to się stało, że powstał showroom - i to w Kołobrzegu?

- Pufa Design rzeczywiście zaistniała na początku wyłącznie w przestrzeni wirtualnej, jednak z czasem coraz bardziej oczywistym było, że przyjdzie dzień na jej materializację. Nasz magazyn się rozrastał i na jego półkach „mieszkało” coraz więcej pięknych produktów. Doszliśmy do wniosku, że nie można ich po prostu nie pokazać. Kołobrzeg jako miasto też bardzo dynamicznie się rozwijał i stwierdziliśmy, że mamy do zaoferowania coś, co będzie świetnym uzupełnieniem jego oferty. Kołobrzeżanie, architekci też coraz częściej pytali nas czy stworzymy miejsce, w którym można będzie „doświadczyć” designu. W ten sposób Pufa zyskała także showroom, w którym można nas spotkać, porozmawiać, zainspirować się, zapytać o radę, a co najważniejsze poznać produkty, przekonać się o ich wyjątkowości.

Pufa Design to firma z Kołobrzegu, która swoim klientom od 9 lat oferuje piękne przedmioty. Do kogo przede wszystkim kierujecie swoją ofertę?

- Działamy w trzech podstawowych obszarach. Pracujemy z klientem indywidualnym, który może u nas kupić elementy wyposażenia wnętrz w naszej siedzibie w Kołobrzegu. Pracujemy też z architektami i inwestorami przy inwestycjach - to coraz większa grupa naszych stałych klientów. Ale to nie wszystko, bo współpracujemy również z innymi sklepami w zakresie dystrybucji.

Waszymi klientami są architekci i hotele, nie tylko kołobrzeskie. Dlaczego właśnie taki klient?

- Przede wszystkim dlatego, że rzeczy, które sprzedajemy, doskonale sprawdzają się też w użyteczności publicznej, czyli w lokalach służących jako restauracje, biura, hotele czy sale konferencyjne. To przedmioty wysokiej jakości, których nie boimy się polecać do takich właśnie miejsc. Jesteśmy pewni, że się sprawdzą ze względu na duże walory estetyczne oraz funkcjonalne. Te produkty wyróżniają się swoją jakością pod wieloma względami. To produkty, które mają zupełnie inne parametry użyteczności, jakości, wytrzymałości. To jasne, że prócz tego, że mogą być stosowane w domach, świetnie sprawdzają się i w takich inwestycjach.

Pufa to cały sztab ludzi, którzy rekomendują, doradzają. Rozumiem, że taki sposób działania sprawdza się w waszym przypadku najlepiej?

- Dziś tak to działa. Nasza praca to nieustające poszukiwanie inspiracji. Nasza branża to trendy, które się zmieniają, musimy być z tym wszystkim na bieżąco. Ale nasza praca to też obsługa zamówień, przygotowywanie ofert, współpraca z architektami, która ma swoją specyfikę. To też często pomaganie w takich technicznych aspektach. Klient indywidualny wymaga innego podejścia. Mamy szerokie spektrum działania, a to wymaga pracy wielu osób o różnych kompetencjach, ale też różnych charakterach. Bez tych ludzi rzeczywiście Pufa by nie istniała.

Pufa Design. Brzmi jak produkt z kategorii premium. Rzeczywiście na takie właśnie produktu z wyższej półki stawiacie?

- Niekoniecznie. Design utożsamiam z produktem koncepcyjnym, czyli takim, który prócz wyglądu oferuje też jakość wykonania, funkcjonalność, czyli to czego często zwykły produkt nie oferuje. To nie musi oznaczać premium. Dobrze zaprojektowany produkt może kosztować mało, nie musi kosztować dużo. Więc design bardziej bym wiązał z pewną szerszą koncepcją samego produktu a nie jego ceną.

Wasza praca polega pewnie na poszukiwaniu takich właśnie przedmiotów...

- Ciężka praca, ale dająca bardzo dobre efekty, które doceniają nasi klienci. Ta selekcja zajmuje nam mnóstwo czasu dlatego, że aktualnie na rynku jest tych produktów naprawdę wiele, a większość z nich słabej jakości. Bywa, że to co na zdjęciu wygląda dobrze, w rzeczywistości okazuje się czymś przeciętnym. Naszą rolą jest przesiać to tak, aby każdy klient, który przyjdzie do nas - ten prywatny, architekt czy poważny inwestor szukający wyposażenia do hotelu - dostał produkt najwyższej jakości.

Gdzie szukacie inspiracji? Targi? Wydarzenia branżowe? Literatura?

- Poszukiwanie nowych marek zajmuje nam bardzo dużo czasu. Aby być na bieżąco z trendami trzeba odwiedzać największe europejskie targi, nieustanie śledzić media społecznościowe, ale też rozmawiać - z architektami, z klientami. Bardzo często takie rozmowy są dla nas inspiracją, odkryciem czegoś nowego.

Jakie marki polecacie swoim klientom najchętniej?

- Lubimy wszystkie marki, które decydujemy się wprowadzić do oferty Pufa Design. Szczególnym jednak uznaniem darzymy kilka tych zupełnie niepowtarzalnych. Markę UMAGE za ciągły rozwój oraz doskonałą ofertę oświetlenia i mebli. Muuto oraz Menu za ich fantastyczne wyczucie form, kolorów, materiałów oraz z wybitną jakość. Chorwacką GRUPĘ za zjawiskowe kolekcje lamp Arigato, Baluna i ILI ILI. Czeski TON za pięknie zaprojektowane, wytrzymałe i wygodne krzesła, a Pappelinę ze Szwecji za wybitnie praktyczne dywany wyplatane na polskich krosnach. A jeśli mowa o Polsce, to ostatnio oczarował nas nowy na rynku Nurt.

Odnoszę wrażenie, że hotele to poważna grupa waszych klientów. Pewnie niektóre z nich to ośrodki, które powstały dawno temu, a dziś chcą wyglądać zgodnie z nowymi trendami?

- Tak. Jesteśmy w stanie pomóc nie tylko w takim aspekcie stricte wizualnym. Mamy doświadczenie w hotelarstwie, sam dość długo pracowałem w tej branży, wiem jak dobrać produkty tak, by miały użyteczną wartość w hotelu. Takie przedmioty muszą mieć zupełnie inne właściwości, by były funkcjonalne. Do tego marki, które mamy w swojej ofercie, działają też na rynku kontraktowym. Oznacza to, że te produkty spełniają normy dla obiektów użyteczności publicznej, mają inne, wyższe normy.

Jaki to będzie rok dla waszej firmy?

- Najlepszy! Jak każdy kolejny. Zawsze uważamy, że nowy rok jest super wyzwaniem i szukamy nowych możliwości, inspiracji.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo