Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

GIF ostrzega. Leki wycofane z obrotu. Mogą być niebezpieczne dla zdrowia. Przed czym ostrzega GIF? Zakazane reklamy leków 23.11.2020

OPRAC.:
Dawid Jaśkiewicz
Dawid Jaśkiewicz
GIF ostrzega. Leki wycofane z obrotu i zakazane reklamy, wprowadzające w błąd. Wśród decyzji Głównego Inspektora Farmaceutycznego wyraźnie najczęstsze są te o wycofaniu leku z obrotu. Natomiast najciekawsze są decyzje o wstrzymaniu reklam. Przejrzyj najnowsze decyzje GIF dotyczące wycofanych leków i reklam.
GIF ostrzega. Leki wycofane z obrotu i zakazane reklamy, wprowadzające w błąd. Wśród decyzji Głównego Inspektora Farmaceutycznego wyraźnie najczęstsze są te o wycofaniu leku z obrotu. Natomiast najciekawsze są decyzje o wstrzymaniu reklam. Przejrzyj najnowsze decyzje GIF dotyczące wycofanych leków i reklam.
GIF ostrzega. Leki wycofane z obrotu i zakazane reklamy, wprowadzające w błąd. Wśród decyzji Głównego Inspektora Farmaceutycznego wyraźnie najczęstsze są te o wycofaniu leku z obrotu. Natomiast najciekawsze są decyzje o wstrzymaniu reklam. Przejrzyj najnowsze decyzje GIF dotyczące wycofanych leków i reklam.

Decyzje GIF w 2020 roku:

  • wycofanie leku z obrotu – 30,
  • ponowne dopuszczenie – 5,
  • wstrzymanie w obrocie – 4,
  • wstrzymanie reklam – 3,
  • zakaz wprowadzenia – 2.

Od decyzji GIF nie ma odwołania. Strona może tylko wnieść o ponowne rozpatrzenie sprawy, co jednak nie wstrzymuje natychmiastowego wykonania decyzji.

Trzy powody wycofania leku przez GIF

GIF wycofuje lek z rynku w trzech przypadkach:

  • stwierdzenia, że nie spełnia on wymagań jakościowych;
  • samego podejrzenia, że ich nie spełnia;
  • sfałszowania produktu.

Automatycznie też w systemach komputerowych aptek wycofany specyfik jest blokowany przez specjalny program w ramach Ogólnopolskiego Systemu Ochrony Zdrowia, co uniemożliwia sprzedaż.

10 ostatnich przypadków wycofania leków przez GIF

Sprawdź szczegóły:

GIF: Reklama nie może wykorzystywać

Główny Inspektorat Farmaceutyczny pilnuje również, by dane prezentowane w reklamie leku były zgodne z charakterystyką produktu i dokumentacją zatwierdzoną podczas dopuszczenia go do obrotu.

Reklama leków nie może:

  • wykorzystywać wizerunku i zaleceń osób znanych, naukowców, lekarzy, farmaceutów ani aktorów, którzy odgrywają ich role,
  • być kierowana do dzieci,
  • sugerować, że lek pozwoli uniknąć wizyty u lekarza lub że poprawi stan zdrowia nawet jeśli nic ci nie dolega,
  • oferować korzyści za zakup leku,
  • zapewniać, że jego przyjmowanie zagwarantuje właściwe efekty, nie towarzyszą mu działania niepożądane, ani że skutek jest lepszy lub taki sam jak w przypadku innej metody leczenia albo leczenia innym produktem.

GIF: Zakazane reklamy leków. Mogły wprowadzać w błąd. Tych reklam nie zobaczysz już w TV i Internecie

Nie wolno reklamować leków:

  • wydawanych na receptę,
  • zawierających substancje odurzające i psychotropowe,
  • z wykazu leków refundowanych lub bez recepty o nazwie identycznej jak w wykazie,
  • niedopuszczonych do obrotu w Polsce,
  • sprowadzanych z zagranicy w trybie importu docelowego.

Każda reklama leku produktów kierowana do publicznej wiadomości musi zawierać sławne ostrzeżenie:
Przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki dołączonej do opakowania, bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwie stosowany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu.

GIF: Zakazy reklamy leku w 2020 roku

Sprawdź szczegóły:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Te produkty powodują cukrzycę u Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera