REKLAMA LEKÓW NIE MOŻE:
· wykorzystywać wizerunku i zaleceń osób znanych, naukowców, lekarzy, farmaceutów ani aktorów, którzy odgrywają ich role,
- być kierowana do dzieci,
- sugerować, że lek pozwoli uniknąć wizyty u lekarza lub że poprawi stan zdrowia nawet jeśli nic ci nie dolega,
- oferować korzyści za zakup leku,
- zapewniać, że jego przyjmowanie zagwarantuje właściwe efekty, nie towarzyszą mu działania niepożądane, ani że skutek jest lepszy lub taki sam jak w przypadku innej metody leczenia albo leczenia innym produktem.
NIE WOLNO REKLAMOWAĆ LEKÓW:
- wydawanych na receptę,
- zawierających substancje odurzające i psychotropowe,
- z wykazu leków refundowanych lub bez recepty o nazwie identycznej jak w wykazie,
- niedopuszczonych do obrotu w Polsce,
- sprowadzanych z zagranicy w trybie importu docelowego.
Ponadto reklama produktów leczniczych kierowana do publicznej wiadomości musi zawierać sławne ostrzeżenie:
Przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki dołączonej do opakowania, bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwie stosowany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu.
Jeżeli reklama nie spełnia któregokolwiek z tych warunków, niezwłocznie wkracza GIF i wyciąga asa z rękawa w postaci rygoru natychmiastowego wykonania jego decyzji.
PRZEJRZYJ 10 TAKICH PRZYPADKÓW.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?