Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

GIF: Zakazane reklamy leków. Mogły wprowadzać w błąd. Tych reklam nie zobaczysz już w TV i Internecie 11.01.2021

OPRAC.:
Michał Borkowski
Michał Borkowski
NADUŻYCIE W KORONAWIRUSIECiekawy przypadek: GIF nakazał natychmiastowe zaprzestanie telewizyjnej reklamy Neosine Forte, leku przeciwwirusowego.Przyczyna decyzji: reklama wprowadza w błąd. Ze spotu wynika bowiem, że tabletki wykazują skuteczność wobec zakażeń koronawirusem lub mogą chronić przed takim zakażeniem. Tymczasem w charakterystyce leku nie ma mowy o tym, że może być stosowany w zapobieganiu i leczeniu COVID-19.Podmiot odpowiedzialny: Aflofarm Farmacja Polska z Pabianic.
NADUŻYCIE W KORONAWIRUSIECiekawy przypadek: GIF nakazał natychmiastowe zaprzestanie telewizyjnej reklamy Neosine Forte, leku przeciwwirusowego.Przyczyna decyzji: reklama wprowadza w błąd. Ze spotu wynika bowiem, że tabletki wykazują skuteczność wobec zakażeń koronawirusem lub mogą chronić przed takim zakażeniem. Tymczasem w charakterystyce leku nie ma mowy o tym, że może być stosowany w zapobieganiu i leczeniu COVID-19.Podmiot odpowiedzialny: Aflofarm Farmacja Polska z Pabianic.
Gdy reklama jest nadużyciem – 10 ciekawych przypadków zakazu reklamy leku. Nadzór nad przestrzeganiem przepisów dotyczących reklamy produktów leczniczych sprawuje Główny Inspektorat Farmaceutyczny (GIF). Pilnuje, by dane prezentowane w reklamie były zgodne z charakterystyką produktu i dokumentacją zatwierdzoną podczas dopuszczenia go do obrotu.

REKLAMA LEKÓW NIE MOŻE:

· wykorzystywać wizerunku i zaleceń osób znanych, naukowców, lekarzy, farmaceutów ani aktorów, którzy odgrywają ich role,

  • być kierowana do dzieci,
  • sugerować, że lek pozwoli uniknąć wizyty u lekarza lub że poprawi stan zdrowia nawet jeśli nic ci nie dolega,
  • oferować korzyści za zakup leku,
  • zapewniać, że jego przyjmowanie zagwarantuje właściwe efekty, nie towarzyszą mu działania niepożądane, ani że skutek jest lepszy lub taki sam jak w przypadku innej metody leczenia albo leczenia innym produktem.

NIE WOLNO REKLAMOWAĆ LEKÓW:

  • wydawanych na receptę,
  • zawierających substancje odurzające i psychotropowe,
  • z wykazu leków refundowanych lub bez recepty o nazwie identycznej jak w wykazie,
  • niedopuszczonych do obrotu w Polsce,
  • sprowadzanych z zagranicy w trybie importu docelowego.

Ponadto reklama produktów leczniczych kierowana do publicznej wiadomości musi zawierać sławne ostrzeżenie:

Przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki dołączonej do opakowania, bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwie stosowany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu.

Jeżeli reklama nie spełnia któregokolwiek z tych warunków, niezwłocznie wkracza GIF i wyciąga asa z rękawa w postaci rygoru natychmiastowego wykonania jego decyzji.

PRZEJRZYJ 10 TAKICH PRZYPADKÓW.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo