Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gorący kilometr: Nowa organizacja ruchu na ul. Gdańskiej wzbudza kontrowersje

Fot. Radosław Brzostek
Przebudowa i zmiana organizacji ruchu tego odcinka drogi krajowej kosztowała podatników 230 tys. złotych. Większość naszych internautów uważa, że to pieniądze wyrzucone w błoto.
Przebudowa i zmiana organizacji ruchu tego odcinka drogi krajowej kosztowała podatników 230 tys. złotych. Większość naszych internautów uważa, że to pieniądze wyrzucone w błoto. Fot. Radosław Brzostek
Nowa organizacja ruchu na trasie Koszalin-Sianów zbulwersowała naszych Czytelników. Na forum gk24.pl nie milkną głosy krytyki.

Bezpieczeństwo tak, ale nie w ten sposób - to zgodna opinia internautów.

W piątek informowaliśmy o przebudowie i zmianie organizacji ruchu na wyjeździe z Koszalina w stronę Gdańska.

Przypomnijmy - na drodze krajowej w pobliżu zjazdu do Kędzierzyna będzie tylko po jednym pasie ruchu dla każdego z kierunków. Powstało tu zwężenie, pojawiły się namalowane nowe pasy, będą też tzw. poręcze linowe między pasami, które uniemożliwią kierowcom zjechanie na przeciwny pas, oznakowanie z pulsującymi światłami. Nowa organizacja będzie obowiązywała mniej więcej na odcinku kilometra. Tak zdecydowali radni.

Sprawa przebudowy drogi wywołała wiele emocji wśród naszych Czytelników i Internautów. Oto niektóre z opinii użytkowników dróg.

mw@ Kiedyś komuna budowała szerokie drogi, mimo małej liczby samochodów. Dzisiaj wszystko się zwęża, zmniejsza, mimo rosnącej liczby aut. Myślenie perspektywiczne nie istnieje w głowach dzisiejszych decydentów. Dla ułatwienia zjazdu pięciu samochodom dziennie popsuto przejazd tysiącom innych.

abdul@: - Moim zdaniem inwestycje drogowe mają poprawić komfort podróżowania, skrócić czas podróży pomiędzy punktem A i B i zwiększyć bezpieczeństwo. Jak dotąd to w Koszalinie idzie się inną drogą - ot taki lokalny plan zepsucia tego, co jeszcze funkcjonuje. Nie neguję chęci poprawy bez-
pieczeństwa. Ja krytykuję sposób rozwiązania. To, co miało poprawić bezpieczeństwo, będzie działało w odwrotną stronę. Boję się, że może dochodzić do spychania z drogi przez kierowców zmieniających w ostatniej chwili pas albo hamujących w ostatniej chwili przed zjazdem do Kędzierzyna. No i wiadomo, zmniejsza się przepustowość drogi.

ts@: Obniżyli klasę drogi wylotowej z miasta. Nie będę głosował na żadnego z obecnych radnych.

gość@: Proponuję jeszcze progi zwalniające i ruch wahadłowy. Człowiek, który coś takiego w ZDM wymyślił, powinien jeszcze dziś rejestrować się w Urzędzie Pracy. Ale pewnie awans dostał za ten idiotyzm.

gość@ Teraz wypadków będzie pewnie więcej, bo nikt o zdrowych zmysłach nie spodziewa się, że nagle bez powodu z dwóch pasów zrobi się jeden. I to jeszcze na zakręcie.

ob@ Zdecydowana większość wypadków ma tam miejsce podczas deszczu. To dlatego, że ogromne ilości wody, z uwagi na złe wyprofilowanie drogi, leją się w poprzek jezdni. Na domiar złego, dzieje się to głównie na zakrętach. Oczywiście, można wstawić znak 40, zrobić jeden pas ruchu i tysiące innych utrudnień. Tylko czy naprawdę to właściwy kierunek?

gość@: Sporo jeżdżę po Polsce i takie rozwiązania też można spotkać i jeszcze nigdy mi się nie trafiło, żebym stał w korku. Co macie do stracenia, przecież to jest chyba tylko ok. kilometra zwężenia ruchu w najbardziej niebezpiecznym miejscu tego odcina. Ile już było tam śmiertelnych wypadków?

xxx@: Tylko czekać jak będzie tam prawdziwy karambol. Osobiście codziennie jeżdżę tą drogą 2-4 razy i wczoraj już miałem awaryjne hamowanie na lewym pasie, bo polska kultura jazdy nie wie, co to znaczy zwężenie i wpuszczenie auta za auto. A druga strona medalu - na jakiej podstawie została zmieniona organizacja tego zjazdu, jak tam raptem 10 aut na cały dzień zjeżdża?

Zapraszamy do dyskusji na naszym forum

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!