Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Hamulce w samochodzie są najważniejsze

(WF)
Tarcze hamulcowe muszą być błyszczące, nieskorodowane, bez przebarwień, równo zużyte i nie popękane.
Tarcze hamulcowe muszą być błyszczące, nieskorodowane, bez przebarwień, równo zużyte i nie popękane. Fot. Euromaster
Dobrze funkcjonujący układ hamulcowy to jedna z najważniejszych dla bezpieczeństwa mechanicznych części auta. To on gwarantuje zatrzymanie pojazdu. Jeśli zaczyna szwankować, zagrożone jest również bezpieczeństwo jazdy.

Kierowca może sam zwrócić uwagę na niepokojące oznaki W przypadku dostrzeżenia któregokolwiek z powyższych sygnałów alarmowych należy niezwłocznie zgłosić się do warsztatu. Nie usunięcie usterki układu hamulcowego może spowodować nie tylko wydłużenie czasu reakcji układu hamulcowego, ale także osłabienie działania systemów ABS/ESP.

Według Marcina Teleja, specjalisty z sieci serwisowej Euromaster, charakterystyką dobrze działającego systemu hamulcowego jest, po pierwsze, posiadanie klocków hamulcowych odpowiednich do posiadanych tarcz hamulcowych, o grubości nie mniejszej niż połowa grubości nowego klocka. Klocek nie może być pokryty spaloną, szklistą powierzchnią.

Ponadto, musimy pamiętać o sprawdzaniu tarcz hamulcowych, upewniając się, że są błyszczące, nieskorodowane, bez przebarwień, równo zużyte i nie popękane. Trzecim ważnym elementem układu jest płyn hamulcowy. Ten powinien być klarowny, lekko żółty i o minimalnej zawartości wody, jednak ten pomiar należy wykonywać specjalnym przyrządem.

10 punktów bezpieczeństwa
Eksperci sieci serwisowej Euromaster wyróżnili 10 symptomów, które mogą świadczyć o problemach z układem hamulcowym. Rzeczy, na które kierowca powinien zwrócić uwagę to:

1. zapalenie się lampki kontrolnej układu hamulcowego na desce rozdzielczej
2. wydłużenie drogi hamowania
3. zgrzytający, metaliczny odgłos podczas hamowania
4. pedał hamulca nie stawia naturalnego oporu przy naciskaniu
5. hamulce grzeją się, z kół wydobywa się dym
6. "ściąganie" podczas hamowania
7. konieczność częstego uzupełnianie płynu hamulcowego
8. ślady płynu na kołach lub na wewnętrznym barku opon
9. pedał hamulca trzęsie się w trakcie hamowania
10. samochód drży, wibruje i skacze podczas hamowania

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!