Historia szczecińskich tramwajów. Koniec trasy był przy dworcu [zdjęcia]
Linia numer 7
Którędy kursowała wówczas „siódemka”? Linia nr 7 jeździła trasą o długości 5,2 km: Przemysłowa – Mosiężna – St. Dubois (Baden Powella) – J. Malczewskiego – Matejki – płac Żołnierza (Teatralny) – Obr. Stalingradu (Kardynała Ledóchowskiego) – plac Zgody – al. Wojska Polskiego – Jagiellońska – Boh. Warszawy – Mickiewicza (do mostu Akademickiego).
Tramwaj dojeżdżał tylko do mostu Akademickiego i zawracał dzięki prowizorycznej zwrotnicy.
Kolejny wypadek
Początek października 1945 roku, tuż przed godz. 15 na ulicy Mickiewicza dochodzi do kolizji ciężarówki z tramwajem, na szczęście nikt nie odnosi obrażeń. Kierowca, który spowodował wypadek ucieka. O tym zdarzeniu wiemy z pożółkłego raportu o wypadku.
Jak wynika z raportu był jasny i suchy dzień. Tramwajem linii nr 1 kierował motorowy Hugo Weise (nr służbowy 628), wraz z nim jechała Lidia Kubińska (konduktor nr 113).
Oddajemy głos świadkom. Zachowaliśmy oryginalny język protokołu!
– Około godz. 14.50 jadąc z ulicy Traugutta w kierunku placu Zgody na wysokości ul. Kreckowerstrasse (tak konduktor nazywa ulicę Mickiewicza) ciężarowy samochód wojskowy rosyjski mijając nas uderzył w przedni pomost naszego wozu – mówi Hugo Weise. – Wskutek czego została złamana poręcz i wybita została boczna szyba przedniego pomostu.
Konduktorka zamieściła również swoje zeznanie. Zapamiętano fragment numeru rejestracyjnego 93124.
– Ów ciężarowy samochód nie przystanął lecz w szybciejszym jeszcze tempie oddalił się od miejsca wypadku i z tego powodu nie zdołano odcyfrować litery poprzedzającej numer na tablicy rejestracyjnej – relacjonuje Lidia Kubińska.
W chwili wypadku świadków obcych nie było. Nie było również na miejscu pogotowia lekarskiego i milicji obywatelskiej.