Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

"Impuls" najszybszy pociąg wyprodukowany w Polsce na stacji w Koszalinie [wideo, zdjęcia]

Marzena Sutryk [email protected]
Czwartek, Impuls na koszalińskim dworcu. To najszybsze pociągi wyprodukowane w Polsce. Są wyposażone w nowoczesny napęd elektryczny. Osiągają wysokie przyspieszenie i maksymalnąprędkość eksploatacyjną 160 km/h. Zostały kupione przez samorząd województwa i przekazane w użytkowanie Przewozom Regionalnym do obsługi dwóch połączeń międzyregionalnych:Świnoujście – Szczecin – Poznań i Szczecin – Koszalin – Słupsk. Zakup został w 70 procentach dofinansowany z funduszy unijnych. Całkowita wartość projektu to niemal300 mln złotych. Ciekawostka: Impuls, czyli EZT 31WE pobił rekord prędkości i osiągnął na testach 211,6 km/h.
Czwartek, Impuls na koszalińskim dworcu. To najszybsze pociągi wyprodukowane w Polsce. Są wyposażone w nowoczesny napęd elektryczny. Osiągają wysokie przyspieszenie i maksymalnąprędkość eksploatacyjną 160 km/h. Zostały kupione przez samorząd województwa i przekazane w użytkowanie Przewozom Regionalnym do obsługi dwóch połączeń międzyregionalnych:Świnoujście – Szczecin – Poznań i Szczecin – Koszalin – Słupsk. Zakup został w 70 procentach dofinansowany z funduszy unijnych. Całkowita wartość projektu to niemal300 mln złotych. Ciekawostka: Impuls, czyli EZT 31WE pobił rekord prędkości i osiągnął na testach 211,6 km/h. Radek Koleśnik
- To niesamowite, jakich pociągów się doczekaliśmy - mówiła wczoraj Magdalena Villa, która nowym Impulsem jechała z Koszalina do Słupska. A już w sobotę w "Głosie" nowy rozkład PKP.

Dwa z nowych pociągów Przewozów Regionalnych wyjechały w czwartek w dziewiczą podróż ze Szczecina do Słupska przez Koszalin i do Świnoujścia. Wczorajszy kurs nowoczesnych i szybkich pociągów był nie lada wydarzeniem dla pasażerów PKP.

Prezentacja w Szczecinie - Zdjęcia

- Moja córka jedzie ze Szczecina i dzwoniła z trasy zachwycona, że warunki w wagonach są super, można korzystać z bezprzewodowego internetu, jest wygodnie, czysto - mówiła nam napotkana na koszalińskim dworcu PKP kobieta. Po tym, jak pociąg Impuls dojechał do koszalińskiej stacji wysiedli z niego zachwyceni pasażerowie. - Jestem miłośnikiem kolejnictwa - mówił nam Rafał Drwal. - Jestem ze Świdwina i specjalnie wsiadłem do tego pociągu, bo chciałem się przekonać, jak się jedzie. Wracam kursem powrotnym o 18.18. Maszyna jedzie ciszej niż stare pociągi - ocenia pan Rafał. - I oczywiście szybciej, to się czuje. Jechaliśmy 100 na godzinę. Widać, że maszynista nie wyczuł jeszcze maszyny, bo często hamował. Ale przy hamowaniu nie szarpie, jazda jest miękka. A w środku? Działa Wi-Fi - wypróbowałem. Są bezprzewodowe gniazdka. Siedziska może trochę za krótkie, nie są aż tak wygodne, jakby się człowiek spodziewał. I minusem jest to, że w każdym wagonie są tylko jedne drzwi, w starych były podwójne wyjścia, to było wygodniejsze dla pasażerów, nie musieli się tłoczyć. Plusem jest z kolei to, że przez głośnik jest podawana na bieżąco informacja o zbliżającej się stacji, a na wyświetlaczu na bieżąco można przeczytać o tym, o której pociąg dojedzie do najbliższej stacji. To bardzo wygodne. Podsumowując, bardzo fajnie, że takie pociągi w końcu kursują w regionie.

- W końcu mamy cywilizację - mówi Magdalena Villa. - W takich warunkach powinniśmy jeździć. Jest jak w Paryżu, w którym mieszkałam dość długo. Maszynista Andrzej Ernik, który wczoraj wyjechał w "dziewiczy" kurs Impulsem też nie krył zadowolenia z nowej maszyny. - Bardzo dobrze się prowadzi, jest cichy, miękko jedzie, bo jest na poduszkach powietrznych. Pasażerowie też mają lepsze warunki, przedziały i kabina są klimatyzowane - mówił nam. - Jedziemy 100 km na godzinę, choć maszyna da radę spokojnie 160 jechać, ale nie na tych torach. A kursować będziemy teraz codziennie na tej trasie.

Na pokładzie jest 208 wygodnych miejsc siedzących, dwie toalety (w tym jedna przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych i dodatkowo wyposażona w przewijak dla niemowląt). Pojazdy posiadają system informacji pasażerskiej: głośniki i świetlne tablice kierunkowe. Do maja 2015 roku w województwie będzie 12 takich jednostek. Ich dostawy będą się odbywać sukcesywnie - średnio jeden pociąg co drugi miesiąc i zakończą się w maju 2015 roku.

Uwaga Czytelnicy! W sobotę w Głosie znajdziecie zaktualizowany rozkład jazdy PKP, który obowiązuje od 15 grudnia.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!