Inwestycja drogowa w Kołobrzegu warta 56 milionów. To łącznik z drogą S6

Iwona Marciniak
Iwona Marciniak
W Kołobrzegu rozpoczyna się bardzo ważna inwestycja drogowa warta ponad 56 mln zł.
W Kołobrzegu rozpoczyna się bardzo ważna inwestycja drogowa warta ponad 56 mln zł. Iwona Marciniak
Udostępnij:
W Kołobrzegu rozpoczyna się bardzo ważna inwestycja drogowa warta ponad 56 mln zł. Miasto zyska wreszcie szeroki, wygodny łącznik między zjazdem z drogi ekspresowej S6 przez węzeł Kołobrzeg Wschód, z rondem na wysokości ulicy Janiska. W inwestycje wliczona jest budowa wiaduktu przy wyjeździe z podkołobrzeskiego Budzistowa. Całość ma być gotowa do kwietnia 2024 roku.

W poniedziałek nastąpiło uroczyste podpisanie umowy między inwestorem – Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, a wyłonionym niedawno w przetargu wykonawcą, firmą PORR, która wykona zadanie za 56,32 mln zł. Chodzi om odcinek drogi krajowej nr 11, od Ronda Jerzego Patana, do węzła Kołobrzeg Wschód. Będzie to nowy odcinek drogi krajowej, który poprawi dojazd z drogi S6 do Kołobrzegu i umożliwi, wraz z gotowymi już odcinkami tzw. małej obwodnicy Kołobrzegu, ominięcie centrum miasta, w drodze do kołobrzeskiego portu. Oprócz umowy z wykonawcą, w poniedziałek podpisano też dokument wiążący inwestora z nadzorem nad pracami – firmą NBQ. Wartość tej umowy, to 1,77 mln zł.

W krótkiej uroczystości, która odbyła się na węźle Kołobrzeg Wschód, wzięli udział m.in. wicewojewoda zachodniopomorski Tomasz Wójcik i kołobrzeski poseł PiS Czesław Hoc. Inwestora reprezentował dyrektor GDDKiA oddział Szczecin, Łukasz Lendner, a wykonawcę Krzysztof Laskowski. Samorządowców z Kołobrzegu i gminy wiejskiej Kołobrzeg nie było.

- Nie jest to może największe wydarzenie w naszym województwie - zaznaczył dyrektor szczecińskiej GDDKiA Łukasz Lendner. - Bo przypomnę, że realizujemy szereg kontraktów, aż na ponad 5 mld zł. Ale każda inwestycja poprawia transport poprawia komunikację i bezpieczeństwo.

A tu chodzi o, jak mówił dyrektor, „dopięcie” – 1,5 kilometrowego wlotu do Kołobrzegu, który upłynni ruch, zwłaszcza ten wakacyjny. O tym jak ważne jest poszerzenie tego „wąskiego gardła”, najlepiej wiedzą kołobrzeżanie, dla których sezon od lat oznaczał korki wzdłuż ul. Krzywoustego. Teraz, odkąd jakość podróżowania nad morze i z powrotem znacząco poprawiła S6, zjazd w wąską ulicę i uciążliwość stąd wynikającą, odczuwa się znacznie dotkliwiej.

Dyrektor przypomniał zaangażowanie posła Czesława Hoca, który mocno zabiegał o tę inwestycję: - Od 2017 roku udało się wykonać materiały środowiskowej, przygotować koncepcję, prace geologiczne, przygotować projekt budowlany i dostać decyzję ZRID. Jesteśmy teraz w trakcie wykupu tych nieruchomości pod tę inwestycje.

Poseł Hoc, przypomniał z kolei długie i czasem mocno burzliwe konsultacje w sprawie budowy wiaduktu, prowadzone z mieszkańcami Budzistowa i osiedla Rzemieślniczego. Dla tych pierwszych wiadukt był najlepszym rozwiązaniem. Ci drudzy mówili o zapowiadali, że budowla uprzykrzy im życie i obniży wartość nieruchomości. W zażegnaniu sporu aktywnie uczestniczyli miejscowi samorządowcy. - Udało się osiągnąć zdrowy, konkretny kompromis między mieszkańcami Budzistowa, a okolicznego osiedla – mówił w poniedziałek poseł Hoc. - W końcu rozwiązaliśmy ten problem i dziś ta inwestycja jawi się nam jako odcinek szczęścia komunikacyjnego. Wiadukt będzie połączony z innowacyjnym rozwiązaniem, można nawet powiedzieć, ekologicznym, bo ekrany akustyczne będą obsadzone pnącą roślinnością, dając ciekawy efekt.

Wicewojewoda Tomasz Wójcik, przypomniał, że inwestycji drogowych, i to takich na potężną skalę, jest w województwie znacznie więcej. - Nie tylko zresztą drogi ekspresowe, ale i krajowe – wyliczał. - W ramach rządowego programu 100 obwodnic, tu na terenie województwa zachodniopomorskiego, będą realizowane inwestycje – 9 obwodnic, w tym obwodnica Szczecinka wzdłuż drogi krajowej nr 20, obwodnica Stargardu, obwodnica Złocieńca. To niezwykle ważne z punktu widzenia mieszkańców inwestycje. Oprócz nich, w ramach Narodowego Programu Inwestycji Strategicznych, u nas realizowane są inwestycje obejmujące łącznie nawet kilkaset kilometrów.

W poniedziałek nie poznaliśmy jeszcze harmonogramu prac. Nie dowiedzieliśmy się jeszcze od której strony ostatecznie ruszy inwestycja, ile drzew będzie musiało paść by dało się poszerzyć drogę. Te wszystkie informacje, wraz z harmonogramem robót przekażemy naszym Czytelnikom już wkrótce.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

i Politycznie: posłowie Kurzawa i Sobolewski o reparacjach od Niemiec

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W takim malutkim mieście jak Kołobrzeg wystarczą ulice o jednym pasie w każdym kierunku. Budowa ulic 2x2 jest bezsensu.
Więcej informacji na stronie głównej Głos Koszaliński
Dodaj ogłoszenie