Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

i.pl. Tego na polskim rynku mediów jeszcze nie było!

Artur Kiełbasiński
Artur Kiełbasiński
Piątego września wystartował nasz nowy portal informacyjny i.pl, który pod jednym adresem łączy dotychczasową, niekwestionowaną siłę grupy serwisów regionalnych i tematycznych z nową jakością treści ogólnopolskich. Polska Press od lat zajmuje pozycję lidera w kategorii mediów regionalnych, niemniej jednak od teraz, dzięki nowemu portalowi, projekty biznesowe zyskają większy, nieosiągalny dotąd zasięg całej Polski. Możemy także oferować projekty dedykowane wybranym branżom oraz operować dotarciem przekazu w wybranej grupie docelowej, tak aby jak najefektywniej wykorzystywać potencjał wszystkich mediów w Polska Press Grupie – mówi Tomasz Przybek, Prezes Zarządu Polska Press Grupy.

„Nowy portal informacyjny” to hasło towarzyszące portalowi w czasie jego wprowadzenia na rynek. Kiedy zrodziła się koncepcja budowy portalu o zasięgu ogólnopolskim?

Ten projekt dojrzewał w organizacji od dłuższego czasu, ale prace nabrały tempa rok temu. Wówczas doszliśmy do wniosku, że posiadanie tego typu serwisu jest dla nas koniecznością w ujęciu potrzeb rynku, naszych klientów i odbiorców treści. Co ciekawe, żeby dobrze przygotować się do uruchomienia portalu ogólnopolskiego, zaczęliśmy od zdecydowanego rozwoju mediów lokalnych, nadaliśmy najwyższy priorytet obecności na poziomie powiatów.

Widzimy już pierwsze efekty tych działań. Największa pod względem liczebności oraz rozproszenia redakcja to nasz ogromny wyróżnik na tle konkurencji. Nasi dziennikarze są najbliżej odbiorcy, nie tylko w Warszawie, ale we wszystkich regionach w kraju. Tam, gdzie dzieje się coś ważnego, nasi ludzie będą jako pierwsi. Taka sytuacja ma też drugi wymiar. Zauważamy trend, w którym ludzie pracują w miastach, ale swoje życie prowadzą w mniejszych miejscowościach ościennych. W trakcie Forum IAB w Warszawie – największego wydarzenia branży internetowej w Polsce – to właśnie o tym trendzie opowiadaliśmy w swojej prezentacji. Trendy konsumenckie wyznaczają drogę dla mediów, a w trendy, jak nigdy wcześniej, wpisują się: lokalność, bliskość i autentyczność. Tylko media bliskie człowiekowi, łączące lokalną perspektywę oraz dające rzetelne treści mogą podbić serca (i portfele) odbiorców. A my możemy dostarczyć ciekawe, angażujące treści zarówno z miejsc pracy, jak i życia ludzi. Jesteśmy zdolni wchodzić w relacje z użytkownikami Internetu i budować media pierwszego wyboru. W nowej sytuacji, w której dysponujemy portalem ogólnopolskim, potrafimy zaspokoić wszystkie potrzeby informacyjne oraz konsumpcyjne współczesnego odbiorcy.

Konkurencyjne serwisy też próbują pokazywać lokalność.

Na rynku mediów internetowych bardzo modna jest geolokalizacja, w ramach której użytkownik dostaje treści dopasowane do swojego miejsca pobytu. Często jednak tego typu funkcja odnosi się do wymiaru technologicznego, nie zaspokaja prawdziwej potrzeby użytkownika. Nasz portal również oferuje taką funkcjonalność, z jedną różnicą – na naszym portalu w ramach geolokalizacji użytkownik dostaje jakościowe treści z pierwszej ręki i to w ilości, która stanowi nową jakość na rynku w kategorii serwisów ogólnopolskich. Te materiały tworzą nasi dziennikarze w regionach. Poza Warszawą mamy 20 redakcji regionalnych. W jednym miejscu dajemy dostęp do treści społecznych, politycznych, gospodarczych, rozrywkowych oraz regionalnych i lokalnych.

Chcemy prowadzić serwis, który jest najbliżej człowieka i jest zdolny pełnić rolę łącznika ze światem odbiorcy. Na naszym portalu to człowiek jest najważniejszy, a wszystkie treści pisane są o ludziach i dla ludzi. Skracamy dystans i odpowiadamy na zbadane potrzeby użytkowników Internetu.

Media sprawiają, że żyjemy w globalnej wiosce, w której działają globalne marki. Kiedy patrzę na strategię rozwoju grup medialnych, to zauważam trend wychodzenia na nowe rynki. Media stają się elementem globalnej układanki. Tymczasem Polska Press Grupa stawia na budowanie silnych mediów, mocno osadzonych regionalnie.

Tu nie ma sprzeczności, to jest wręcz sytuacja, gdy te trendy idealnie się komponują. Jako Polska Press domykamy cały globalny system. Mamy media globalne, krajowe, są regionalne, my stawiamy jeszcze na obecność na poziomie powiatów. Całość systemu wieńczymy rzetelnym i jakościowym portalem ogólnopolskim z treściami zagranicznymi, ale pokazywanymi z polskiej perspektywy. Bazujemy na mediach w regionie, które rozumieją, że każdy zakątek naszego kraju ma swoją specyfikę.

Owszem, w Warszawie bardzo często zapadają ważne decyzje, ale życie – zarówno to społeczne, jak i gospodarcze – toczy się w całej Polsce. Nasza strategia komplementarnych względem siebie mediów pozwala nam zagospodarować cały kraj – zarówno tę Polskę lokalną, czyli tych odbiorców, którzy, moim zdaniem, są kluczowi dla rynku mediów w Polsce, jak i tę grupę odbiorców, która już teraz korzysta z mediów konkurencyjnych. Dodam też, że nasza strategia działania wynika z potencjału, który mieliśmy jeszcze przed uruchomieniem portalu ogólnopolskiego. Dysponując silnymi markami w regionie, o dużej rozpoznawalności wśród czytelników, rozproszonej regionalnie redakcji zbudowanie portalu o zasięgu krajowym jest dużo łatwiejsze, niż droga, którą musiałaby obrać nasza konkurencja mająca już portale ogólnopolskie, ale chcąca wejść w regiony na poziomie porównywalnym do nas. Z punktu widzenia inwestycji i czasu byłby to bardzo złożony i trudny proces.

Rynek Internetu czeka jeszcze jedno wyzwanie, czyli automatyzacja reklamy. Czy to duża komplikacja dla mediów?

W aspekcie reklamy programatycznej, która będzie obecna coraz bardziej zarówno na poziomie lokalnym, jak i ogólnopolskim, najważniejsze stają się duże, „jakościowe” zasięgi. Obecnie jesteśmy czwartą siłą w polskim Internecie, jeśli chodzi o polskie spółki medialne, pomijając graczy globalnych. Celujemy w TOP 3. Swoje zamiary traktujemy bardzo poważnie, dlatego poza rozwijaniem produktów inwestujemy w nowe rozwiązania technologiczne. W Karpaczu – poza portalem – po raz pierwszy komunikujemy nasz nowy produkt, jakim jest Moreve, czyli autorski system służący efektywnemu zarządzaniu reklamą programatyczną. Będziemy także inwestować w nowe obszary rynku medialnego. Kontynuujemy projekt, o którym rozmawialiśmy w ubiegłym roku na łamach „Strefy Biznesu”, w ramach którego rozwijamy redakcje na poziomie powiatów. W tym roku uruchamiamy kolejnych 90 portali Naszemiasto.pl. Wszystkie te działania zbliżają nas krok po kroku do celu. A celem jest nie tylko miejsce w TOP3, ale przede wszystkim sukcesywna transformacja Polska Press Grupy w stronę firmy medialno-technologicznej.

Wspomina pan o miejscu w TOP3 polskiego Internetu. Tymczasem jeśli się dobrze przyjrzeć nowemu logo portalu ogólnopolskiego, widać na nim „1”. To cel zamierzony, czy też przypadek?

Mierzymy wysoko. Stawiamy sobie ambitne cele. Chcemy być liderem nie tylko w kategorii informacji lokalnej i publicystyki. Budujemy silne media dla ludzi oraz o ludziach. Inwestujemy w nowe rozwiązania technologiczne, które przenoszą nasz biznes w nowy wymiar. Zmieniamy pozycjonowanie naszych mediów na rynku. Jesteśmy silnym partnerem dla biznesu oraz instytucji i organizacji. Tworzymy nową jakość na rynku. Jestem pewien, że ta jedynka ma wiele wymiarów i na pewno, sukcesywnie, krok po kroku, osiągać będziemy kolejne kategorie bycia numerem jeden. Jestem człowiekiem o dużych pokładach pokory, ale też ambicji. Mam aspirację aby na przykładzie Polska Press pokazać jak lokalne sukcesy czynimy wielkimi.

Tomasz Przybek Prezes Zarządu Polska Press od 18 maja 2021 r.
Ceniony menedżer o wieloletnim doświadczeniu w realizowaniu procesów fuzji i przejęć, również w branży wydawniczej, oraz zarządzaniu dużymi grupami medialnymi w Polsce.

ZOBACZ TEŻ:

Zakupy w Polsce, zakupy w Niemczech, czyli ile warte jest Euro

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: i.pl. Tego na polskim rynku mediów jeszcze nie było! - Dziennik Bałtycki