Pomorze Zachodnie, jako pierwszy region w Polsce, zakupił hybrydy, które wyprodukował NEWAG S.A. Łączny koszt zakupu dwóch pojazdów to 49,2 mln zł. Każdy z nich jest wyposażony w 150 miejsc.
ZOBACZ TEŻ:
Kiedy je oficjalnie zobaczymy? Urząd marszałkowski podaje, że wkrótce poznamy termin „powitania” w Szczecinie pierwszego pojazdu o napędzie spalinowo-elektrycznym.
Jak się okazuje pociągów może być więcej
- Województwo Zachodniopomorskie planuje, jeśli pozwolą na to możliwości budżetowe i finansowanie z RPO, zakup jeszcze 10 pociągów z hybrydowym napędem (czyli docelowo 12) - mówi Tomasz Maciejewski z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego.
CZYTAJ TAKŻE: Ze Szczecina do Poznania pojedziemy pociągiem 160 km/h i 50 min krócej. Kiedy?
Pojazdy dwunapędowe łączą najważniejsze zalety pojazdów elektrycznych, czyli wysokie przyspieszania i brak emisji spalin oraz pojazdów spalinowych wyposażonych w przekładnię elektryczną, jaką jest możliwość poruszania się po liniach niezelektryfikowanych. A tych na Pomorzu Zachodnim jest wciąż 40 procent.
Hybrydy pozwolą obsługiwać trasę:
- Szczecin Gł. –
- Kołobrzeg –
- Koszalin
- bez przesiadek.
Podobnie na zmodernizowanej linii kolejowej nr 210 Szczecinek – Runowo Pomorskie, obsługując bezpośrednią relację:
- Szczecin Gł. –
- Szczecinek
przez Stargard, Drawsko Pomorskie, Złocieniec i Czaplinek.
ZOBACZ TEŻ:
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Nowy rozkład jazdy PKP od 13.12.2020. Co się zmieniło w regionie? Plakatowy rozkład jazdy - Szczecin Główny
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?