Jak cię widzą, tak cię lubią. Aktywność klubów z regionu w internecie

Krzysztof Marczyk
Krzysztof Marczyk
W dobie internetu, do którego przeniosła się praktycznie cała działalność promocyjno-informacyjna klubów piłkarskich, istotne z punktu widzenia popularności, zdobywania fanów, poszerzania zasięgów, czy pozyskiwania sponsorów, jest liczba polubień na Facebooku, czyli największym i najpopularniejszym (a dla wielu - po prostu domyślnym) portalu społecznościowym świata. Sporą aktywnością na tym polu pochwalić się mogą drużyny z naszego regionu.

W gronie zespołów III-ligowych liczbą 9,4 tysiąca polubień wyróżnia się Gwardia Koszalin (3. miejsce w całym województwie jeśli chodzi o te rozgrywki). Znacznie mniej, bo 3,5 tysiąca lajków ma rywal zza miedzy, Bałtyk Koszalin (12. miejsce). Najwyżej pod względem sportowym sklasyfikowany klub piłkarski z regionu, Kotwica Kołobrzeg, zgromadził na swoim oficjalnym profilu FB 6,7 tysiąca polubień (7. lokata).

Lider III ligi, KKS Kalisz, ma 9,9 tys. lajków (2. miejsce), a Pogoń II Szczecin - 158 tys. (1. miejsce, przy czym zdecydowana większość informacji na stronie dotyczy pierwszego zespołu). Na kolejnych miejscach plasowali się: Polonia Środa Wielkopolska - 8,4 tys., Mieszko Gniezno - 8 tys., Górnik Konin - 7,3 tys., Jarota Jarocin - 5,7 tys., Unia Janikowo - 5 tys., KP Starogard - 4,9 tys., Chemik Police - 4,1 tys.,Świt Skolwin - 3,3 tys., Sokół Kleczew - 2,9 tys., Nielba Wągrowiec - 2 tys., Grom Bałtyk Gdynia - 1,9 tys., Nowy Staw - 1,6 tys. i Radunia Stężyca - raptem 1,5 tys.

III liga: Gwardia Koszalin - Pogoń II Szczecin 3:0 [ZDJĘCIA]

Jeśli chodzi o IV-ligowców z regionu, to szóste miejsce w województwie zajmuje Darłovia Darłowa (2181 lajków na oficjalnym profilu FB tego klubu). Tuż za nią plasuje się MKP Szczecinek (1647 polubień). Jedenasty jest Lech Czaplinek (1355), trzynasty - Sokół Karlino (845), czternasty - Olimp Gościno (831), szesnasty - Leśnik Manowo, a jako przedostatni (17) w IV lidze zachodniopomorskiej plasuje się Rasel Dygowo (571 lajków). Stawkę zamyka Rega Trzebiatów (492), a liderem są Błękitni II Stargard (9444 - przy czym to łączna liczba polubień pierwszego i drugiej zespołu), znacznie wyprzedzając drugą Flotę Świnoujście (4848) i uzupełniającą pierwszą trójkę Vinetę Wolin (3159).

Całkiem nieźle liczby te korespondują nie tylko z tym, jak duże są miejscowości, z których pochodzą dane kluby (rzecz oczywista, czyli lokalny patriotyzm), ale również z tym, jak dobrze (lub źle) prowadzone są oficjalne profile klubowe. Kibice doceniają częste aktualizacje na profilu, podawane na bieżąco zmiany w klubie (m.in. polityka kadrowa, nowi sponsorzy, akcje charytatywne i wiele innych) oraz, co chyba najważniejsze, na bieżąco podawane szczegółowe informacje nt. ostatnich meczów.

Fani danego zespołu, którzy akurat nie mogli pojawić się osobiście na stadionie, chcą szybko wiedzieć nie tylko, jaki padł wynik, ale też kto strzelał, jaki był skład (do tego zmiany, kartki). To się ceni. Zaspokojony taką dawką informacji kibic polubi najnowszy wpis, skomentuje, udostępni go dalej i w ten sposób przyczyni się do powiększania popularności danego profilu. Ktoś powie - to błaha sprawa, a profile społecznościowe to zbędny zapychacz czasu i rzecz nieistotna z punktu widzenia działalności lokalnego klubu. Niekoniecznie.

Kluby, w znacznej mierze dotowane przez samorządy, są obserwowane pod kątem aktywności i sukcesów. Wszak na jakiejś podstawie trzeba przyznać roczną dotację z zakresu wspierania kultury fizycznej na tzw. działalność merytoryczną. Urzędnicy chcą wiedzieć, jak wygląda aktualna sytuacja w klubie, chcą mieć prosty i szybki dostęp do informacji. Chcą mieć dobry kontakt z danym klubem.

Puchar Polski: Darłovia Darłowo - Rasel Dygowo 2:3 [ZDJĘCIA]

To może wpłynąć na dobrą opinię. Nie wszyscy jednak zdają się to rozumieć, traktując prowadzenie strony internetowej/profilu na FB po macoszemu, bardzo rzadko lub wcale podając jakiekolwiek informacje. To zniechęca nie tylko kibiców, ale też potencjalnych sponsorów, czy włodarzy miast i gmin, którzy niekoniecznie będą łaskawym okiem spoglądać na kluby, które w przestrzeni publicznej praktycznie nie istnieją. Takie czasy nastały, że internetowa aktywność mocno zyskała na znaczeniu.

Zobacz także Magazyn Sportowy GK24 (9 marca)

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3