Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak dbać o bezpieczeństwo marki w Internecie i czym jest Brand Safety?

red.
W ostatnim czasie wiele firm postanowiło przenieść swoje działania reklamowe do Internetu. Niewątpliwie przyczyniła się do tego pandemia, która wiele sfer naszego życia przeniosła do wirtualnego świata.

Pojęcie Brand Safety to jedna z domen szybko rozwijającego się Internetu oraz działań marek w jego przestrzeni. Czym jest?

W dużym uproszczeniu są to praktyki i narzędzia, które wykorzystują firmy, wydawcy, właściciele portali na różnych etapach procesu reklamowego by stworzyć przyjazne środowisko marce, które nie będzie powodowało negatywnego wpływu na nią. Odnosi się do eliminowania sytuacji, które mogą zaszkodzić firmie przez emisje reklamy przy treściach budzących wątpliwości etyczne i moralne. Myślę, że wielu przedsiębiorców nie chciałoby, by ich produkty pojawiły się np. w sąsiedztwie materiałów nacechowanych przemocą lub promujących niewłaściwe zachowania wśród młodzieży. Oczywiście każda z firm ma swoją listę wartości wokół której lub z wykorzystaniem których chciałaby się reklamować.

Ochrona marki w Internecie zapobiega przede wszystkim utracie dochodów, reputacji i zaufania klientów, które często występują, gdy nasze produkty pojawiają się w niewłaściwym kontekście.

Przykładem, który często jest przytaczany przy okazji rozmowy o Brand Safety jest firma Procter & Gamble, która zmniejszyła zaangażowanie w rynek online. Ograniczyła liczbę wydawców internetowych, głównie w kontekście publikacji treści wideo. Ta informacja niewątpliwie wstrząsnęła rynkiem marketingu w Internecie. Największymi wygranymi okazali się wydawcy, którzy dostarczają treści bezpieczne i zweryfikowane przez marketerów.

Z pewnością duży problem z gwarancją bezpieczeństwa dla reklamodawców mają przedstawiciele stron, których treści budowane są przez ich czytelników, są nimi np. kanały social media. Popularne serwisy społecznościowe, nie są w stanie zapewnić swoim klientom bezpiecznego środowiska emisji reklam oczywiście czynią ku temu duże starania, mimo to często z ich udziałem powstają sytuacje kryzysowe u reklamodawców.

Zatem co możemy zrobić by nasza reklama pojawiła się we właściwym kontekście? Powinniśmy określić sobie listę tematów, które są przyjazne naszej marce, naszym produktom oraz listę tematów w kontekście których na pewno nie chcemy się reklamować. Wybierając serwis warto porozmawiać z wydawcą jaki jest profil jego Internauty, kto czyta jego serwis. Warto też wybrać rozwiązania które pozwalają wykluczyć emisje reklam przy niewłaściwych tematach lub gwarantować emisje po konkretnych używanych tagach. Przykładowo przedstawiciel dealera aut podczas emisji reklamy może wykluczyć treści oznaczane jako wypadek, by nie pojawiać się w kontekście treści budzących negatywne skojarzenia z autami. Oczywiście co dla jednych z firm może stanowić problem wizerunkowy dla innych może być źródłem dochodu. Treści opatrzone tagiem wypadek, mogą zainteresować np. firmy ubezpieczeniowe które mogą wyświetlać reklamę dotyczących ich usług gwarantujących pomoc podczas wypadku.

Zatem rozsądnie dobierajmy środowisko dla naszych reklam.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera