Jak jeść i nie przytyć

Agnieszka Zalewska / wspolczesna.pl
Regularność posiłków sprzyja odchudzaniu.
Regularność posiłków sprzyja odchudzaniu. Fot. sxc.hu
Odchudzanie nie jest prostą sprawą. Zwłaszcza dla tych, którzy lubią przekąsić małe co nieco. Jak więc jeść aby schudnąć, aby nie przytyć i aby być zdrowym?

Istnieje wiele sposobów na zrzucenie kilku kilogramów, jednak zbyt szybkie zmniejszenie masy ciała, jak każda nagła zmiana w organizmie, może być niebezpieczne. Krótkie diety, tabletki na odchudzanie, głodzenie się - te wszystkie metody mogą powodować utratę mięśni oraz zaszkodzić sercu.

Zatem, jakie jest najlepsze rozwiązanie? Zamiast tego, jedzmy zdrowo, aby stracić nadmiar tkanki tłuszczowej szybko i w sposób zrównoważony.

Co jeść aby schudnąć?

- Wybierajmy tylko pełnoziarniste chrupkie pieczywo, płatki owsiane, brązowy ryż i makaron, pieczywo razowe - radzi Anika Ragiel, dietetyczka. - Jeśli lubimy makaron, to jedynie al dente (niski Indeks Glikemiczny).

Unikajmy lub całkowicie wykluczmy z naszej diety: białe pszenne pieczywo chleb i bułki, słodkie bułki, drożdżówki, z ciasta francuskiego, jagodzianki, rogale.

- Na śniadanie nie jedzmy musli, które ma zbyt dużo kandyzowanych, suszonych owoców oraz płatków kukurydzianych - radzi dietetyczka. - Zróbmy własne musli, zamiast kupować gotowe.

Warzywa i owoce

Warzywa można jeść bez ograniczeń, jako "zapychacz" między posiłkami.

- Wykluczamy jedynie marchew i buraki na ciepło w postaci puree, ziemniaki, unikamy również warzywnych sałatek z majonezem i śmietaną - radzi Anika Ragiel. - W mniejszej ilości jedzmy warzywa strączkowe, groch, fasola, zielony groszek, bób, kukurydza, soja.

Świeże owoce traktujemy jako posiłek, a nie przekąskę między posiłkami. Ale ograniczamy słodzone suszone owoce, winogrona, banany, czereśnie. Pamiętajmy, że dzienna dopuszczalna ilość orzechów to mała garstka.

Jaja, mięso, ryby

W ciągu tygodnia powinniśmy zjadać 3-4 jajka.

- Mięso powinno być chude najlepiej cielęcina, wołowina, pieczeń, rostbef, polędwica, drób oprócz udek ze skórą - radzi dietetyczka. - Wybierając wędliny, wybierzmy: schab, szynkę wołową i drobiową.

Wykreślmy z naszego jadłospisu: podroby, parówki, konserwy, golonkę, boczek, paluszki rybne, kaczkę, gęś.

W naszej diecie nie powinno zabraknąć również ryb, takich jak szczupak, karp, sandacz, mintaj, tuńczyk, śledź czy makrela.

Do sałatek warzywnych stosujmy olej słonecznikowy, z oliwek, winogron czy lnu. Do smarowania wystarczy nam niewielka ilość masła bogatego w witaminę A.

Przetwory mleczne powinny być chude, z niską zawartością tłuszczu. Unikamy serów typu feta, tłustej mozzarelli, śmietany 18 i 30 procentowej, deserów mlecznych i serów topionych.

- W naszej diecie, jeśli chcemy schudnąć, nie ma miejsca dla słodyczy, napojów gazowanych i słodzonych - przestrzega Anika Ragiel.

Rewolucja w aptekach. Farmaceuta jak lekarz?

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Poradnia dietetyczna

Chodzę od miesiąca na fitness i korzystam z porad dietetyka z poradni dietetycznej online. Brakowało mi energii. Cały czas chciało mi się spać. https://www.foodwise.pl/kontakt Wzięłam od Foodwise listę badań, których wyniki trzeba było dostarczyć i teraz oni troszczą się o moje zdrowie. Mam energię do pracy.

s
surprise

Unikac podrobow??? Niby czemu? dajmy na to serca indycze - nie maja duzo tluszczu (ktory i tak mozna podczas przyrzadzania palcami oskubac), a sa bardzo bogate w bialko. a jak wiemy, trawienie odpowiedniej ilosci bialka spala kalorie. Tak samo inne serca i zoladki czy ozory

~~gosc_2~~
W dniu 25.02.2010 o 18:09, ~gosc~ napisał:

jak to czytam to wynika ze prawie wszystko trzeba odrzucic lub ograniczyc i chyba zeby w sciane! glupota! poprostu jesc wszystko ale w mniejszych ilosciach i troche wiecej ruchu,prawda?



Prawda.
d
deret

najlepsza dieta to ćwiara czystej pita z rana. i tak co dziennie. kilogramy spadają same.polecam

~gosc~

jak to czytam to wynika ze prawie wszystko trzeba odrzucic lub ograniczyc i chyba zeby w sciane! glupota! poprostu jesc wszystko ale w mniejszych ilosciach i troche wiecej ruchu,prawda?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3