Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak kupują mieszkańcy Pomorza?

(opr. n)
Wzbudza zaufanie... Kojarzy się z zadowoleniem i poczuciem bezpieczeństwa, radością i dumą... Takie cechy przypisują produktom markowym mieszkańcy Pomorza, którzy uczestniczyli w badaniu "Co Polacy sądzą o marce 2006". Badania są częścią ogólnopolskiego projektu edukacyjnego "Wybierz markowe", zorganizowanego przez Polskie Stowarzyszenie Wytwórców Produktów Markowych ProMarka. "Zobacz w marce przyjaciela" to hasło tegorocznej kampanii.

Badania mają na celu poznanie kierunków zmian w postawach i deklaracjach polskich konsumentów wobec produktów markowych oraz zbadanie zagadnienia związanego z podejmowaniem decyzji zakupowych.
Ciekawych informacji na temat polskiego konsumenta dostarczył nowy blok pytań w badaniu. - Przystępując do tegorocznych badań zwyczajów zakupowych Polaków, chcieliśmy poznać także czynniki emocjonalne i skojarzenia konsumentów odnoszące się do marek, dodaliśmy nowy, osobny blok pytań, który pokazał nam przyczyny nabywania produktów markowych, stosunek konsumentów do marek i ich motywacje - podkreśla Aleksander Krzyżowski, dyrektor generalny Stowarzyszenia ProMarka.
Respondenci z Pomorza towar markowy kojarzą z profesjonalizmem - 44 procent wskazań, określają jako przyjacielski - 24% wskazań. Na Pomorzu o wiele częściej kupuje się produkty markowe podczas codziennych zakupów niż w pozostałych regonach kraju: zawsze lub często sięga po nie 42 procent respondentów, czasami - 40 procent uczestników badań.
Przy zakupach produktów codziennego użytku mieszkańcy Pomorza w porównaniu z resztą kraju najczęściej kierują się marką - czterech na pięciu respondentów. Pozostałe czynniki to cena (80%), jakość (76%) własne doświadczenie (47%) i marka (43%). Na Pomorzu najmniej istotnym kryterium wyboru towarów jest dostępność produktu, na które wskazało tylko 15 procent ludności.

Pojęcie produktu markowego na stałe weszło do naszego języka i nieodłącznie towarzyszy konsumentom podczas robienia zakupów. Markowość postrzegana jest jako coraz ważniejszy czynnik wyboru. Odzwierciedla właściwości produktu oraz korzyści oferowane nabywcom.

Na Pomorzu towar markowy określa się jako produkt wysokiej jakości (73%) oraz produkt znanego producenta (61%). Trzecią pod względem ważności cechą jest powszechna znajomość marki wskazana przez prawie połowę mieszkańców.

Swoje ulubione marki ma tylko 76 procent badanych mieszkańców Pomorza. Pomorzanie w zdecydowanie większym stopniu niż reszta Polaków ufa produktom markowym - deklaruje to czterech na pięciu badanych.

Na Pomorzu najchętniej kupowanymi markowymi produktami są produkty z kategorii: pasta do zębów (66%), kosmetyki (64%) oraz kawa i herbata (60%). Mieszkańcy Pomorza zdecydowanie chętniej niż reszta Polaków sięgają po markowe baterie (ponad połowa badanych) i markowe ubrania (39%). Zdecydowanie mniej chętniej niż reszta mieszkańców Polski sięgają po markowe płyny do mycia naczyń. Z najmniejszą ochotą kupowana jest na Pomorzu markowa żywność - 23% wskazań.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!