reklama

Jak się nie przejeść w święta? Dietetyk radzi

mawZaktualizowano 
Umiar. To słowo klucz podczas każdych świąt
Umiar. To słowo klucz podczas każdych świąt 123RF
Co zrobić, by dwóch dni świętowania nie skończyć z niestrawnością, bólami brzucha czy dodatkowymi kilogramami? Nie tylko zachować umiar w jedzeniu, ale też wprowadzić do menu trochę zielonych warzyw.

Przy współczesnym trybie życia Święta Wielkanocne to często jedna z nielicznych okazji do rozmów z bliskimi i pobycia razem nieco dłużej. Taka atmosfera niewątpliwie sprzyja też wspólnemu biesiadowaniu przy suto zastawionym stole.
Czy wielkanocne smaczne potrawy muszą być tuczące?

Niekoniecznie!

Co włożyć do koszyczka ze święconką? Sprawdźcie! [lista]

Wystarczy, że wprowadzimy do wielkanocnego menu trochę zielonych warzyw, które pomogą zadbać o figurę i zachwycą gości smakiem. Przykładem może być jarmuż. To smaczne, zielone warzywo, które posłuży nam nie tylko jako dekoracja świątecznych potraw, ale przede wszystkim dostarczy naszym organizmom białko, witaminy C i K, potas, żelazo i przeciwutleniacze. Poza tym znajdziemy w nim błonnik, który pomoże zachować zgrabną sylwetkę. - Jarmuż to niezwykle cenne warzywo, smaczne i bogate w składniki odżywcze. Jego wartość odkryli także Polacy, chętnie wykorzystując w swoich kuchniach - przyznaje Katarzyna Głębocka, ekspert marki Eisberg. - Doskonałe połączenie stanowi z sałatą, bogatą w przeciwutleniacze, kwas foliowy, mangan, potas, żelazo, magnez, a także witaminy z grupy B, C i E. Dodatkowo sałata w swych rozmaitych postaciach także pięknie zaprezentuje się na stole - dodaje ekspert. Co ważne, przygotowując wielkanocną sałatkę, warto majonez zastąpić dressingiem na bazie oliwy z oliwek i soku z cytryny. Sałatka będzie pyszna, a już na pewno mniej kaloryczna.

Przeczytaj także: Życzenia Wielkanocne. Krótkie i zabawne życzenia na Wielkanoc [POWAŻNE, ŚMIESZNE, SMS]

Szpinak nie tylko do pasztetu czy jajek, ale też.... ciasta
O jakim zielonym warzywie warto jeszcze pamiętać?

Z pewnością o szpinaku, który odżywi nas kwasem foliowym, wapniem i żelazem, a także ryboflawiną, tiaminą, czy witaminą A, B6 i K. Wspomoże również proces przemiany materii dzięki wysokiej zawartości błonnika. Ze szpinaku wyczarujemy oryginalny farsz do jajek. Nadzienie w formie musu z awokado i szpinakiem zachwyci gości smakiem, a dekoracja listkami bazylii czy zdrowymi kiełkami stworzy nietuzinkową kompozycję na talerzu. Dodatkowo szpinak możemy wykorzystać jako składnik pasztetu z kaszy jaglanej lub w wersji z łososiem. A jeśli wielkanocne babki, serniki i mazurki już nieco znudziły, tu także jest alternatywa. Na świąteczny deser idealnie sprawdzi się uwielbiane ciasto szpinakowe.

To może cię zainteresować

Spróbujmy wszystkiego, ale po trochu
Gdy już przygotujemy świąteczne potrawy. Pamiętajmy, by zachować umiar w ich jedzeniu. Spróbujmy każdego rarytasu, ale po trochu. Jedzmy małe porcje, bez niepotrzebnych dokładek. Tym samym posmakujemy wszystkiego, zachowując dobre samopoczucie - przekonuje dietetyk Paulina Domagała.

Radzi, by delektować się każdym kęsem przysmaków. Gdy jemy wolniej i korzystamy z małych talerzy, jemy mniej. Za wszystko odpowiedzialny jest ośrodek sytości, który działa z opóźnieniem. - Nasz mózg dopiero po 20 minutach otrzymuje sygnał, że jesteśmy najedzeni. Dlatego jedzmy wolniej i w miarę możliwości zachowujmy odstępy między posiłkami. Najlepiej, by wynosiły one 2-4 godziny - słyszymy.

PiS obiecuje: 500 plus na pierwsze dziecko, "13" emerytura dla najstarszych.

Wideo

Materiał oryginalny: Jak się nie przejeść w święta? Dietetyk radzi - Gazeta Pomorska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3