Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie dwujezdniową drogą ekspresową po dwa pasy w każdym kierunku z rezerwą pod trzeci pas. Trasa ma mieć wraz z obwodnicą Żukowa około 39 km. Została ona podzielona na dwa odcinki realizacyjne: Chwaszczyno (bez węzła) – Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km; Żukowo (z węzłem) – Gdańsk Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.
Jak czytamy w komunikacie gdańskiej dyrekcji GDDKiA "Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej umożliwi sprawny, bezpieczny i komfortowy przejazd od strony autostrady A1 oraz drogi ekspresowej S7 w kierunku zachodnim i północnym województwa pomorskiego, wyprowadzając ruch tranzytowy na dalsze odcinki trasy S6 w kierunku Lęborka, Słupska i Koszalina".
"Kolejnymi odcinkami dróg ekspresowych, stanowiących kontynuację S6, na które mają być ogłoszone przetargi to: Bożepole Wielkie – Lębork, Lębork – Słupsk oraz rozbudowa obwodnicy Słupska do pełnych dwóch jezdni, co planowane jest II połowie br. Natomiast w III kw. 2021 r. ruszają kolejne przetargi na odcinki od obwodnicy Słupska do Koszalina".
- Za sprawą zwiększenia przez rząd limitu finansowego Programu Budowy Dróg Krajowych o ponad 21 mld zł planujemy ogłosić jeszcze przetargi na blisko 258 km w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych oraz na dziesięć obwodnic o łącznej długości ponad 84 km w ramach Programu budowy 100 obwodnic – podkreśla Tomasz Żuchowski, Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad. - W sumie ten rok planujemy zamknąć przetargami na łączną długość ponad 575 km, czyli o 222 km więcej niż planowaliśmy na początku roku.
Przypomnijmy, w czerwcu rząd poinformował o znaczącym zwiększeniu funduszu budowy dróg na lata 2014 – 2023 i ujął dokończenie ekspresów S6 w tym planie. Budowa tak ważnych, bo domykających korytarz S6, odcinków zostanie więc sfinansowana z budżetu państwa (wcześniej miały być budowane w partnerstwie publiczno-prywatnym, co wstrzymało plany budowy). Koszt budowy odcinka Koszalin – Słupsk to ponad 2,6 mld zł a odcinka Słupsk – Lębork prawie 3 mld złotych.
Wedle planów wzdłuż polskiego wybrzeża Bałtyku drogą ekspresową S6 na całym odcinku będzie można przejechać w 2025 roku.
ZOBACZ TAKŻE: Wizualizacja drogi S6
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?