Pozostali oferenci mają 10 dni na ewentualne odwołania od wyniku przetargu. Jeżeli odwołań nie będzie, po uzgodnieniu gwarancji GDDKiA podpisze umowę. Wykonawca zbuduje odcinek DK11, łączący drogę ekspresową S6 z portem w Kołobrzegu, w ciągu 14 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych).
Zakres prac
Inwestycja rozpocznie się od ronda Janiska (im. Jerzego Patana), które powstało w ramach budowy obwodnicy Kołobrzegu w ciągu DK11, a zakończy na węźle Kołobrzeg Wschód na drodze ekspresowej S6. Trasa będzie się łączyła również z rondem, które powstało na wysokości ul. Janiska. Na przecięciu z ul. Bolesława Chrobrego w Kołobrzegu, czyli drogą w kierunku m. Budzistowo, powstanie wiadukt w ciągu DK11.
Na trasie przewidziano również budowę ekranów akustycznych o łącznej długości 732 metrów, w tym na całym odcinku od ronda Janiska aż do zejścia nasypu do poziomu terenu za drogą do Budzistowa.
W projekcie zaplanowano też wykonanie nasadzeń zieleni na skarpie i przy podstawie nasypu. Dodatkowo ekrany akustyczne mają być obsadzone pnącą się roślinnością. Droga wyposażona zostanie w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD), takie jak bariery ochronne i osłony przeciwolśnieniowe. Zbudowana zostanie także nowa droga rowerowa o długości ok. 850 m.
Nowe połączenie z portem w Kołobrzegu
Inwestycja połączy węzeł Kołobrzeg Wschód (na drodze ekspresowej S6) z oddanym do ruchu trzy lata temu fragmentem obwodnicy Kołobrzegu w ciągu DK11 i dojazdem do portu w Kołobrzegu (zrealizowanym w latach wcześniejszych przez samorząd). Budowa drogi wyprowadzi ruch tranzytowy z centrum Kołobrzegu i usprawni połączenie z portem.
Dziennik Zachodni / Wielki Piątek
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?