Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Klient nie zawsze ma rację

Joanna Boroń [email protected]
– W Polsce nie ma przepisów określających terminy posezonowych wyprzedaży. Przedsiębiorca może ogłosić wyprzedaż kiedy tylko zechce.
– W Polsce nie ma przepisów określających terminy posezonowych wyprzedaży. Przedsiębiorca może ogłosić wyprzedaż kiedy tylko zechce. Fot. Radosław Brzostek
Po redakcyjnym dyżurze: - Nie dajmy się ogłupić hasłom o wyprzedażach - mówił wczoraj w redakcji Andrzej Kuśpiel, dyrektor koszalińskiej Inspekcji Handlowej. - Nie wierzmy we wszystko co mówi sprzedawca.

- Często zdarza się, że cena przy sklepowej kasie jest inna niż ta na półce. Która jest obowiązująca?
- Cena umieszczona przy towarze traktowana jest jako oferta w rozumieniu przepisów prawa cywilnego i ona jest ceną obowiązującą klienta przy zakupie!

- Kupiłem rzecz ostemplowaną "przecena 50 procent". W kasie pani nabiła normalną cenę, tłumacząc, że ta promocja jest już nieaktualna. Czuję się poszkodowany. Mam rację?
- Z punktu widzenia przepisów dotyczących uwidaczniania cen, taka informacja cenowa jest niewłaściwa (nie wypełnia paragrafu 7 ust. 3 cyt. wyżej rozporządzenia). Osobną jednak kwestią jest pytanie, czy klient ma prawo żądać sprzedaży tak oznakowanego towaru po cenie obniżonej. Jeżeli taką informację potraktujemy jako element oferty, to klient teoretycznie może domagać się od sprzedawcy wywiązania się z umowy na warunkach, o jakich został poinformowany przy przyjmowaniu oferty, czyli w momencie, w którym wziął towar z półki.
_______________________________________________
Więcej odpowiedzi na pytania zadawane naszemu gościowi podczas redakcyjnego dyżuru znajdą Państwo w czwartkowym wydaniu Głosu lub e-wydaniu

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!